Διστακτική η Polestar όσον αφορά στα plug-in υβριδικά

Διστακτική η Polestar όσον αφορά στα plug-in υβριδικά

Η Polestar είναι μία αρκετά νέα εταιρία που έκανε τις πρώτες γνωριμίες με το κοινό με το plug-in υβριδικό Polestar 1 αλλά από την στιγμή που η (περιορισμένη) παραγωγή του έφτασε στο τέλος, γύρισε την πλάτη στην συγκεκριμένη τεχνολογία για να εστιάσει στα αμιγώς ηλεκτρικά. Γύρισε την πλάτη στα plug-in υβριδικά οριστικά και αμετάκλητα απ’ ότι φαίνεται, καθώς παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα της τεχνολογίας κυρίως στην Κίνα, η σουηδική μάρκα εμφανίζεται εξαιρετικά διστακτική να γυρίσει πίσω. Αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 85% στο πρώτο εξάμηνο του έτους στην Κίνα, με αποτέλεσμα το μερίδιο της τεχνολογίας στην αγορά να αυξηθεί με την σειρά του στο 39%. Συγκριτικά, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 12% και αυτές οι εξελίξεις στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου έχει οδηγήσει αρκετούς κατασκευαστές να αναθεωρήσουν την στρατηγική και την γκάμα τους.

Ακόμα και εταιρίες όπως η Smart και η Zeekr, που προσφέρουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη και ανήκουν στον ίδιο όμιλο με την Polestar, έχουν αρχίσει να επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούν στην αγορά της Κίνας ενώ και άλλες μάρκες, όπως η Nissan, η General Motors και η Volkswagen επεκτείνουν την χρήση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Η τάση αυτή, παρότι παρουσιάζεται ιδιαίτερα έντονα στην Κίνα, δεν αποκλείεται να εμφανιστεί και σε άλλα μέρη του κόσμου την ώρα που οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί και η στροφή στη τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης δεν γίνεται με τους ρυθμούς που περίμεναν (ή ήλπιζαν) οι κατασκευαστές. Σε κάθε περίπτωση, ο Chief Technology Officer της Polestar, Lutz Stiegler, τόνισε ότι το θέμα αφορά “100% την Κίνα”, ότι η σουηδική εταιρία δεν προτίθεται αυτή τη στιγμή να προσθέσει κάποιο PHEV στην γκάμα της και ότι η εν λόγω τεχνολογία έχει δεχθεί δριμεία κριτική στην Ευρώπη επειδή τα οχήματα, πολλά εκ των οποίων είναι εταιρικά, δεν φορτίζονται με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο ως θερμικά με ότι αυτό συνεπάγεται για τις εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα plug-in υβριδικά εκπέμπουν κατά αυξημένους κατά 350% ρύπους σε σύγκριση με τα εργοστασιακά στοιχεία εξαιτίας της λανθασμένης χρήσης τους.

Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις των PHEV στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά “μόλις” 2.1% κατά το πρώτο μισό του έτους ενώ την ίδια ώρα δεν είναι λίγες οι εταιρίες που είτε αναβαθμίζουν τις ήδη υπάρχουσες προτάσεις, είτε προσθέτους νέες. Η Skoda για παράδειγμα άνοιξε πρόσφατα τις παραγγελίες για το plug-in υβριδικό Superb iV που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 135 χιλιομέτρων ενώ και η Renault επανέρχεται στο θέμα με το Rafale που προσφέρει 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Ακόμα και έτσι όμως, το μερίδιο αγοράς της τεχνολογίας είναι σχετικά μικρό και σύμφωνα με αναλυτές δεν θα αυξηθεί σημαντικά στο μέλλον.

Prev Post MG3 Hybrid+ – Η άνεση συναντά την οικονομία
Next Post Η BMW δοκιμάζει ανθρωποειδή ρομπότ στην παραγωγή!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook