Αυτός είναι ο κινητήρας που εξέλιξε το motorsport τμήμα της AVL για να μας δείξει ότι το βιώσιμο, περιβαλλοντικά υπεύθυνο μέλλον των αγώνων δεν χρειάζεται να στερείται ήχου. Γιατί οι ηλεκτροκινητήρες με την άφθονη, άμεση ισχύ και ροπή τους είναι καλοί αλλά για να είναι μία μορφή αγώνων συναρπαστική, χρειάζεται και ο ήχος. Παράλληλα, με το αξίωμα ότι οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σήμερα στους αγώνες περνούν αύριο στην παραγωγή, ο ήχος του κινητήρα σε ένα σπορ μοντέλο διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εμπειρία της οδήγησης και σε αυτό το τμήμα, οι ηλεκτροκινητήρες δεν έχουν απάντηση ούτε καν με τους συνθετικούς ήχους που εφευρίσκουν οι κατασκευαστές. Τελευταία όμως, κάποιοι κατασκευαστές με προεξέχουσα την Toyota, στρέφονται στο υδρογόνο και όχι με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει: σε κυψέλες όπου παράγεται ηλεκτρισμός ο οποίος αποθηκεύεται σε μπαταρίες.
Η Toyota χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο σε ειδικά τροποποιημένους κινητήρες και τώρα, έρχεται η AVL Racetech να παρουσιάσει την δική της δημιουργία. Έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο υδρογονοκινητήρα που είναι ικανός για 410 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής από τις 3.000 έως τις 4.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα ψεκασμού νερού στην εισαγωγή ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο της πρόωρης ανάφλεξης ενώ η αναλογία αέρα-καυσίμου είναι 1 που σημαίνει ότι ο κινητήρας δεν λειτουργεί με φτωχό σε καύσιμο μίγμα με ότι αυτό συνεπάγεται για την καύση.
Η εταιρία εξέλιξε τον κινητήρα στο όνομα της σε συνεργασία με την Humda Lab, έναν μη-κερδοσκοπικό οργανισμό που εστιάζει στην επιστημονική μελέτη, την μεταφορά της γνώσης και την εξέλιξη όχι μόνο της τεχνολογίας αλλά και των υποδομών στα motorsports (και κατ’ επέκταση στην βιομηχανία αυτοκινήτου και στην κινητικότητα γενικότερα). Αφού ο υδρονοκινητήρας επιβεβαίωσε τις προσομοιώσεις στον πάγκο δοκιμών και τα αποτελέσματα είναι αυτά που περίμεναν οι μηχανικοί, πλησιάζει η ώρα του επόμενου σταδίου όπου ο “πράσινος” αλλά ισχυρός κινητήρας θα τοποθετηθεί σε κάποιο αυτοκίνητο στην πίστα ώστε να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες και να αποδείξει την βιωσιμότητα του ως concept.