Πριν τις 27 Αυγούστου ελάχιστοι περίμεναν ότι η Volvo θα προσθέσει στην γκάμα της ένα minivan. Από όλες τις κατηγορίες στις οποίες θα μπορούσε να έχει παρουσία, η σουηδική εταιρία επέλεξε αυτή των MPV και είμαστε σίγουροι ότι η δημοτικότητα αυτού του είδους των οχημάτων στην Κίνα διαδραμάτισε καίριο ρόλο στην απόφαση της Volvo. Έτσι, φτάσαμε στο EM90 το οποίο όπως όλα τα οχήματα που θέλουν να κυκλοφορήσουν στους δημόσιους δρόμους της Κίνας, πρέπει να πάρει την έγκριση του αρμόδιου υπουργείου – στην προκειμένη περίπτωση του Ministry of Industry and Information Technology, από το οποίο προέρχονται και οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες του minivan της Volvo.
Το Volvo EM90 δεν απέχει πολύ από αυτό που φαντάζεται κάποιος όταν ακούει τις λέξεις “Volvo” και “minivan”. Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα φέρνουν το EM90 κοντά στην εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα και προσδίδουν χαρακτήρα σε ένα σχήμα που ούτως ή άλλως δεν επιτρέπει πολλές ελευθερίες ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το design τόσο στην γρίλια όσο και στις κολώνες, ιδιαίτερα στην πρώτη και την τρίτη. Το θέμα είναι ότι τόσο η σιλουέτα όσο και αρκετές από τις λεπτομέρειες που παρατηρούμε στο αμάξωμα, με εξαίρεση βεβαίως την γρίλια και τα φωτιστικά σώματα, προέρχονται από το Zeekr 009 και αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι και οι δύο εταιρίες “συγκατοικούν” κάτω από την στέγη της Geely, αυτό δεν προκαλεί εντύπωση.
Η Volvo άδραξε την ευκαιρία να αποκτήσει παρουσία σε μία κατηγορία όπου προηγουμένως δεν είχε καμία και το έκανε με τον πλέον αποδοτικό τρόπο. Χρησιμοποιώντας την αρχιτεκτονική και μεγάλο μέρος του αμαξώματος του αδελφού Zeekr 009 και αυτό αντικατοπτρίζεται και στα τεχνικά χαρακτηριστικά, με το Volvo EM90 να έχει μήκος 5.20 μέτρων, πλάτος 2.02 και ύψος 1.85 μέτρων που δεν απέχουν σχεδόν καθόλου από τα αντίστοιχα μεγέθη του 009. Το ίδιο συμβαίνει και στα κινητήρια σύνολα με την έκδοση που απεικονίζεται να κινείται χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα περίπου 270 ίππων, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, αν και η ύπαρξη μίας τετρακίνητης και σημαντικά ισχυρότερης έκδοσης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Όπως δεδομένη είναι και η μπαταρία των 140 kWh, παρότι η διαρροή δεν υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες σχετικά. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κινούμενο “σκανδιναβικό σαλόνι”, όπως περιγράφει η Volvo το νέο μοντέλο της, θα έχουμε στα μέσα του Νοεμβρίου, αν και εφόσον θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ένα τέτοιο όχημα δεν παρουσιάζει εμπορικό ενδιαφέρον για την χώρα μας… ενδεχομένως και για ολόκληρη την Ευρώπη.