Η Lancia οφείλει να αποδείξει στα υψηλά κλιμάκια του ομίλου Stellantis ότι αξίζει μία θέση στο… οικογενειακό τραπέζι αλλιώς δεν αποκλείεται να την “αποκληρώσει”. Δεν γνωρίζουμε αν έχει αλλάξει κάτι στην φιλοσοφία του ομίλου αναφορικά με την χρηματοδότηση όλων των εταιριών, συμπεριλαμβανομένων των προβληματικών παιδιών, και την μετέπειτα κρίση τους μετά την παραίτηση του κύριου εκφραστή της σκληρής γραμμής και μέχρι προσφάτως επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, αλλά όπως και να έχει, η Lancia θα πρέπει να λειτουργήσει σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο για να κατακτήσει το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού. Το πρώτο βήμα έγινε με την Ypsilon και μόνο ο χρόνος θα δείξει αν θα είναι επιτυχημένο ενώ το δεύτερο θα πάρει τη μορφή της επερχόμενης Gamma!
Δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα ακόμα ποια μορφή ακριβώς είναι αυτή. Κάποιοι λένε ότι η ολοκαίνουρια Gamma θα είναι ένα στιλάτο crossover αλλά επίσημα, η Lancia δεν έχει ανακοινώσει τίποτα. Ούτε καν έχει υπονοήσει κάτι. Το μόνο που ξέρουμε μέχρι στιγμής είναι ότι θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Melfi. Ένα σύμβολο ιταλικής αριστοτεχνίας και τεχνολογικής καινοτομίας. Ένα σύγχρονο εργοστάσιο που άνοιξε τις πύλες του το 1994 και παραμένει μέχρι και σήμερα, 30 χρόνια μετά, ένας ακρογωνιαίος λίθος εθνικής και διεθνούς παραγωγής αυτοκινήτων που αναμιγνύει την ιταλική τέχνη με τις πιο προηγμένες μεθόδους παραγωγής. Αυτό που έχει αλλάξει από τότε που ανακοινώθηκε η Gamma στις αρχές του Νοεμβρίου μέχρι και σήμερα, είναι ότι ενώ η Lancia δήλωνε πως το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, τελικά θα προσφέρει και μία εξηλεκτρισμένη επιλογή.
Η Lancia Gamma θα βασίζεται στην STLA Medium αρχιτεκτονική η οποία επιτρέπει την ενσωμάτωση τόσο υβριδικών όσο και αμιγώς ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων οπότε πρακτικά, δεν απαιτείται κάποια δραστική μετατροπή σε μηχανολογικό επίπεδο. Μία αλλαγή που θα αύξανε δραστικά το κόστος εξέλιξης και φυσικά, τον χρόνο που απαιτείται για να φτάσει η Gamma στην παραγωγή. Η ίδια η εταιρία πάντως δεν κρύβει το γεγονός ότι η απόφαση να εμπλουτίσει την γκάμα της Gamma με ένα εξηλεκτρισμένο σύνολο βασίζεται στην τρέχουσα δυναμική της αγοράς και θα της επιτρέψει να ικανοποιήσει οποιαδήποτε ανάγκη κινητικότητας, γεγονός που ελπίζει/προσδοκά/εύχεται να οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγής και κατά συνέπεια, σε αύξηση της ανταγωνιστικότητας της εταιρίας στις παγκόσμιες αγορές. Κλείνοντας, να υπενθυμίσουμε ότι η παραγωγή της νέας Lancia Gamma είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει κάποια στιγμή εντός του 2026. “Made in Italy” λοιπόν, ηλεκτρική ή υβριδική και ελπίζουμε προηγμένη τεχνολογικά και πανέμορφη. Τα δύο τελευταία στοιχεία που όριζαν τις Lancia διαχρονικά…