Δασμούς έως 38.1% επιβάλλει η Ευρώπη στα κινέζικα ηλεκτρικά!

Δασμούς έως 38.1% επιβάλλει η Ευρώπη στα κινέζικα ηλεκτρικά!

Οι φήμες που κυκλοφορούσαν εδώ και μερικές ημέρες στο διαδίκτυο επιβεβαιώθηκαν, όχι τόσο στο ύψος των δασμών αλλά στην πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλλει αυξημένους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ενώ κάποιοι αναλυτές προέβλεπαν κάποια ποσοστά ανάμεσα στο 10 και το 25%, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κομισιόν βασιζόμενες στα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγαν όσον αφορά στο αν και κατά πόσο οι χαμηλές τιμές των κινέζικων, ηλεκτρικών οχημάτων οφείλονται σε κρατικές επιδοτήσεις και άρα είναι λίγο ή πολύ αντίθετες στο πνεύμα του υγιούς ανταγωνισμού, αποφάσισαν να κινηθούν λίγο πιο… διπλωματικά επιβάλλοντας κλιμακωτούς δασμούς.

Η BYD για παράδειγμα, θα δει τα οχήματα που εξάγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβαρύνονται με 17.4% ενώ για τα οχήματα της Geely το ποσοστό αγγίζει το 20%. Με ακόμα υψηλότερους δασμούς, τους υψηλότερους σε αυτό το χρονικό σημείο, θα επιβαρύνονται τα μοντέλα της SAIC που μεταξύ άλλων είναι και η μητρική εταιρία της MG, καθώς το ποσοστό αγγίζει το 38.1%. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι οι δασμοί που αποφάσισε να επιβάλλει η Ε.Ε. είναι κατά πολύ χαμηλότεροι από αυτούς που έκριναν σκόπιμο να επιβάλλουν οι Η.Π.Α. και αγγίζουν το 100% ενώ είναι ελαφρώς πιο ήπιοι από αυτούς της Τουρκίας που όχι μόνο επιβαρύνουν και τα θερμικά και τα υβριδικά αλλά φτάνουν και το 40%. Επιστρέφοντας στην Ευρώπη, να επισημάνουμε ότι οι κατασκευαστές που δεν έχουν ερευνηθεί από την Κομισιόν θα δούνε τα μοντέλα τους να επιβαρύνονται με 21% αλλά έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν τις επιχειρήσεις τους προς έλεγχο ώστε να μπορούν να ενταχθούν σε ένα πιο ευνοϊκό καθεστώς ενώ αυτοί που αρνήθηκαν την συνεργασία με την Κομισιόν στην έρευνα που διεξήγαγε θα επιβαρύνονται με τον υψηλότερο εισαγωγικό δασμό. Να προσθέσουμε επίσης ότι οι επιπλέον δασμοί έρχονται να προστεθούν στο ήδη υπάρχον 10% και όχι να το αντικαταστήσουν οπότε επί της ουσίας, ο μέγιστος εισαγωγικός δασμός για ένα ηλεκτρικό από την Κίνα φτάνει το 48.1%. Από την λίστα με τους κατασκευαστές και τους δασμούς που αντιστοιχούν στα μοντέλα τους απουσιάζει η Tesla που ενδεχομένως να λάβει έναν ξεχωριστό δασμό σε μετέπειτα φάση.

Οι νέοι δασμοί θα έχουν ισχύ από τις 4 Ιουλίου αν και πολλοί αναλυτές αναφέρουν ότι η μη-αμελητέα αύξηση του ποσοστού μπορεί να μην επηρεάσει αρνητικά τις τιμές πώλησης των οχημάτων στην αγορά καθώς οι κατασκευαστές θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να απορροφήσουν την επιβάρυνση και οι πρώτες προβλέψεις λένε ότι σε μεγάλο βαθμό θα το καταφέρουν. Υπάρχουν και εκείνοι που λένε ότι οι δασμοί θα πρέπει να υπερβούν το 50% για να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην τιμή πώλησης των οχημάτων αφήνοντας πολλά να εννοηθούν για τα περιθώρια κέρδους με τα οποία λειτουργούν οι κινέζικες εταιρίες αν και οφείλουμε να τονίσουμε ότι αυτά είναι εικασίες και δεν υπάρχει τρόπος να τις επιβεβαιώσουμε. Πάντως ενώ πολλές ευρωπαϊκές εταιρίες ανησυχούν για την διαφαινόμενη… επέλαση των Κινέζων , δεν είναι λίγες αυτές που δεν τάσσονται υπέρ της επιβολής δασμών πιστεύοντας ότι υπάρχει περίπτωση να οδηγήσουν σε ανταποδοτικά μέτρα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσουν τις επιχειρήσεις τους στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Κίνα έχει αφήσει να εννοηθεί ότι είναι έτοιμη να επιβάλλει δασμό της τάξης του 25% σε όλα τα εισαγόμενα μοντέλα με κινητήρες υψηλής χωρητικότητας που θα βλάψει ειδικά τους premium κατασκευαστές και ακόμα πιο ειδικά, μίας συγκεκριμένης χώρας που πρόσφατα εξέφρασε τις αντιρρήσεις της για την πρόθεση (τώρα πλέον πράξη) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Prev Post Στις 20 Ιουνίου η νέα Bugatti!
Next Post Daytona Ares 125 GT – Nέα πρόταση στα 125 κυβικά
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook