Αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, η Dacia εκπροσωπεί ένα άκρο στην βιομηχανία αυτοκινήτου. Υιοθετεί μία φιλοσοφία λιτότητας και εγκράτειας που σε πολλούς είναι ελκυστική όπως αποδεικνύουν και οι πωλήσεις της εταιρίας ενώ σε άλλους φαντάζει υπερβολικά… σπαρτιατική. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί όμως ότι η φιλοσοφία της Dacia αλλά και η υλοποίηση της εγείρουν κάποια σημαντικά ερωτήματα όσον αφορά στην βιωσιμότητα και την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο στο σύνολο τους όσο και εστιάζοντας σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και marketing της εταιρίας, Xavier Martinet:
“Αν είμαστε σοβαροί όσον αφορά στην συλλογική μείωση των εκπομπών ρύπων, τότε το υπέρμετρο βάρος δεν θα πρέπει να είναι αποδεκτό.“
Και συνέχισε στον ίδιο τόνο:
“Δεν βγάζει νόημα. Είναι παράνοια να επιτρέπεις την κατασκευή οχημάτων που ζυγίζουν 2 και 3 τόνους που χρησιμοποιούνται από έναν άνθρωπο και διανύουν μόλις 50 χιλιόμετρα ημερησίως.“
Παραδείγματα ηλεκτρικών αυτοκινήτων “βαρέων βαρών” αρχίζουν να εμφανίζονται από πολλούς κατασκευαστές, ιδίως όταν οι εν λόγω κατασκευαστές προσπαθούν να λανσάρουν πολυτελή και υπερ-πολυτελή, μεγάλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα για να μεγιστοποιήσουν τα περιθώρια κέρδους τους κατά την μετάβαση σε μία νέα και ακριβή (σε αυτό το χρονικό σημείο) τεχνολογία. Από την BMW i7 που ζυγίζοντας 2.715 κιλά την λες και… ελαφριά, στην Mercedes EQS των 2.800+ και από την Rolls-Royce Spectre που πλησιάζει ακόμα περισσότερο το φράγμα των 3 τόνων, στο GMC Hummer που το έχει σπάσει στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.
Το θέμα είναι τι γίνεται στο άλλο άκρο, αυτό που καταλαμβάνει (και) η Dacia. Το Spring είναι μία λύση στον τομέα της προσιτής ηλεκτροκίνησης ενώ όταν ο Martinet ρωτήθηκε για το αν η Dacia προτίθεται να εξελίξει ένα μοντέλο στο στιλ του Citroen Ami, η απάντηση του ήταν η εξής:
“Δεν υπάρχει μόνο μία απάντηση σε αυτόν τον κατακερματισμένο κόσμο, με περισσότερες αλλαγές να έρχονται τα επόμενα 20 χρόνια απ’ ότι τα τελευταία 100. Πρέπει όλοι να έρθουμε με τα δυνατά χαρτιά μας και αν προσπαθήσουμε να αντιγράψουμε ο ένας τον άλλον, θα καταλήξουμε απλά με κακές αντιγραφές. Οι μάρκες πρέπει να ορίσουν τις αξίες και τα πιστεύω τους.“
Το μέλλον θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον – οι λύσεις που θα φέρει κάθε εταιρία, με τον δικό της χαρακτήρα στην αγορά ελπίζουμε πως θα οδηγήσουν σε διακριτά, ποικιλόμορφα αυτοκίνητα και εταιρίες όπως η Dacia δραστηριοποιούνται στο προσκήνιο της προσιτής κινητικότητας οπότε έχει αξία να παρακολουθήσουμε την πορεία τους.