Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG – Η έννοια της οικονομίας αλλάζει επίπεδο

Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG – Η έννοια της οικονομίας αλλάζει επίπεδο

Το επίπεδο που έχει φτάσει σήμερα η αυτοκίνηση, είναι εξαιρετικά υψηλό και άκρως απαιτητικό από κάθε πλευρά. Από τη μία οι υποψήφιοι αγοραστές  είναι πολύ υποψιασμένοι αλλά και γνώστες του αντικειμένου, ενώ από την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες βάζουν από μόνες τους τον πήχη όλο και πιο ψηλά, στη προσπάθειά τους να κατακτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγορά. Σε ένα τόσο δύσκολο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, η παρουσίαση νέων προτάσεων – ιδεών, κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι. Ωστόσο υπάρχουν εταιρίας, όπως στη περίπτωση της δοκιμής μας η Dacia, η οποία απέδειξε πως ακόμη και σήμερα υπάρχει περιθώρια για νέες ιδέες.

Και το Jogger είναι μία τέτοια νέα ιδέα, διότι καταφέρνει και συνδυάζει με ιδανικό τρόπο χαρακτηριστικά από διαφορετικές κατηγορίες, σε ένα πακέτο που παράλληλα είναι σε θέση να δώσει άλλη έννοια στη λέξη οικονομία και να πάει το value for money ένα, τουλάχιστον επίπεδο πάνω. Αυτό διότι διαθέτει έντονα στοιχεία από πολυμορφικό, με σαφείς πινελιές από κροσσόβερ με ένα ελκυστικό σχεδιαστικό περιτύλιγμα και κερασάκι το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου. Και αν αυτό είναι κερασάκι, πως θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει άραγε το ότι στη πενταθέσια διάταξη η τιμή του ξεκινάει κάτω από τα 20000 Ευρώ!!!. Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, διότι είναι πολλά εκείνα που πρέπει να σχολιάσουμε.

Καλαίσθητη εμφάνιση με πολλά στοιχεία

Mε το που αντικρίζεις το Jogger, εύλογα σου δημιουργείται η απορία τί ακριβώς είναι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και σε ποια κατηγορία ανήκει. Από τη μία οι ράγες οροφής, η απόσταση από το έδαφος των 20 εκατοστών, που κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη είναι, και από την άλλη η συνολική σιλουέτα η οποία παραπέμπει σε πολυμορφικό. Η αλήθεια είναι πως σχεδιαστικά οι άνθρωποι της Dacia κατάφεραν με πολύ ωραίο τρόπο να συνδυάσουν τα πάντα και να προσφέρουν ένα πολύ ωραίο τελικό σύνολο. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED δίνουν τη δική τους ομορφιά στο μοντέλο, όπως και τα πίσω τα οποία είναι σχεδόν κάθετα τοποθετημένα.

Στο εμπρός μέρος ακόμη ξεχωρίζουν η μεγάλη γρίλια της μάσκας, τα φαρδιά φτερά και οι τροχοί που είναι τοποθετημένοι στις άκρες του αμαξώματος. Οι ποδιές, τα πλαστικά προστατευτικά στους τονισμένους θόλους είναι μερικά ακόμα στιλιστικά στοιχεία που μαρτυρούν τη περιπετειώδη πλευρά του χαρακτήρα του. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, το μήκος του βρίσκεται στα 4,547 μέτρα, το ύψος στα 1,674 και το πλάτος στα 1,784 με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,997 μέτρα. Τέλος οι σκουρόχρωμες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, βάζουν τη δική τους πινελιά στο σύνολο, το οποίο κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει.

Πλήρης εκμετάλλευση των χώρων

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Jogger, θα διαπιστώσετε πως οι άνθρωποι της Dacia δεν έχουν αφήσει ούτε χιλιοστό χώρου χωρίς να το χρησιμοποιήσουν. Και πως θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά, καθώς παρά το σχετικά κομπακτ μήκος, το Jogger διατίθεται και ως επταθέσιο όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Το μυστικό βέβαια κρύβεται στα σχεδόν τρία μέτρα του μεταξονίου αλλά και στη πολύ μελετημένη δουλειά που έχει γίνει. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι της καμπίνας, μας είναι γνώριμο και από τα άλλα μοντέλα της Dacia που έχουμε οδηγήσει.

Κυριαρχεί η  οθόνη αφής του infotainment, η εύκολη ενσωμάτωση του smarphone σε αυτό και οι όμορφες επιφάνειες που έχουν καλυφθεί με ύφασμα. Ο εξοπλισμός είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, αφού εκτός των άλλων στη βασική του λίστα  προσφέρονται τα συστήματα Emergency Brake Assist (Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης), Blind Spot Warning (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου), Park Assist (Υποβοήθηση Στάθμευσης) και Hill Start Assist (Υποβοήθηση Εκκίνησης σε Ανηφόρα). 

Η έξυπνη στήριξη για το κινητό τηλέφωνο είναι κάτι που θα ζήλευαν όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα, ενώ θέσεις για ποτήρια και μικροαντικείμενα υπάρχουν κυριολεκτικά παντού. Από κει και πέρα υπάρχουν αρκετά σημεία με σκληρά πλαστικά, κάτι που αφενός είναι αναμενόμενο, αφετέρου σε καμία περίπτωση δεν γίνεται ενοχλητικό, ειδικά όταν σκέπτεσαι το ποσό που έχει δαπανήσει για να αποκτήσεις το Jogger. Eρχόμενοι τώρα στα της χωροταξίας, που είναι και το βασικό χαρακτηριστικό και ενδιαφέρον του αυτοκινήτου, στην επταθέσια έκδοση της δοκιμής μας,  το πρώτο πράγμα που οφείλεις να κάνεις είναι να βρεθείς στην πίσω σειρά. Αυτό που αξίζει να σημειώσει κάποιος είναι πως οι πίσω θέσεις δεν υστερούν σε ανέσεις (υπάρχει ποτηροθήκη για τον καθένα), σε φάρδος και σε ορατότητα (η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι τοποθετημένη 5,5 εκατοστά ψηλότερα από την πρώτη και η τρίτη επιπλέον 2,5 εκατοστά σε σχέση με τη δεύτερη).

Εξαιρετικά σημαντικό είναι και το γεγονός πως η αίσθηση του χώρου είναι τέτοια που σε καμία περίπτωση δεν θα νιώσετε κλειστοφοβικά και σε αυτό βοηθά και το φινιστρίνι που ανοίγει προς τα έξω, ενώ σε περίπτωση που φιλοξενηθούν παιδιά, μπορούμε να πούμε πως θα καθίσουν το ίδιο άνετα όπως και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Όπως είναι φυσικό ανάλογα με την διαμόρφωση, αλλάζει και ο χώρος φόρτωσης. Από 160 λίτρα με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, στα 565 λίτρα με αυτά της τρίτης σειράς εκτός χρήσης και στα 2.085 λίτρα με τις πλάτες στη δεύτερη σειρά αναδιπλωμένες.

Ο κρυμμένος άσσος

Καλή η εμφάνιση που συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες, επιθυμητή η υπερεπάρκεια χώρων στο εσωτερικό, ωστόσο το μεγάλο ατού του Jogger κρύβεται κάτω από το καπό. Αυτό διότι εκεί υπάρχει ο γνωστός turbo τρικύλινδρος κινητήρας με τους 100 ίππους ο οποίος είναι εργοστασιακά κατασκευασμένος να λειτουργεί με διπλό καύσιμο, βενζίνη και υγραέριο. Και προφανώς αυτό είναι ότι καλύτερο σε ότι αφορά το περιορισμό του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Τα 13.2’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 175 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι παραπάνω από ικανοποιητικά για τον χαρακτήρα και τον λόγο ύπαρξης του Jogger. Aυτό διότι το ζητούμενο είναι η χαμηλή κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στη περιοχή των 8.5 λίτρων όταν χρησιμοποιούσαμε το υγραέριο και 7.5 λίτρα/100 χλμ. όταν καίγαμε βενζίνη. Τιμές οι οποίες είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για κάποιον που θέλει να κάνει οικονομία, ειδικά στη περίπτωση του υγραερίου όπου η τιμή του βρίσκεται σαφώς κάτω από το ένα ευρώ ανά λίτρο. Και βέβαια στα θετικά συγκαταλέγεται και η αυτονομία του, καθώς το ρεζερβουάρ υγραερίου είναι 40 λίτρων και της βενζίνης 50 λίτρων.

Πετυχαίνει το στόχο του

Στον δρόμο, το Dacia Jogger συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα περίμενες από ένα οικογενειακό μοντέλο. Η άνεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό, με τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και το 60άρι προφίλ στους 16άρηδες τροχούς, να υπόσχονται ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης και σωστή απόσβεση των ατελειών του οδοστρώματος. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αποδεικνύεται το ίδιο αποτελεσματική και σε μια ήπια διαδρομή εκτός ασφάλτου, με το ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση τιμόνι να βοηθά στους γρήγορους χωμάτινους χειρισμούς, βάζοντας στην εξίσωση και τον παράγοντα της ευχαρίστησης. Συνολικά πάντως, αυτό που υπόσχεται το Jogger, το πράττει στο ακέραιο. 

Και φυσικά στη τελική εξίσωση μπαίνει πάντα και το θέμα της τιμής, η οποία είναι πολύ παραπάνω από τίμια για τα όσα, πολλά είναι η αλήθεια, μπορεί και προσφέρει, καθώς στη πενταθέσια διάταξη ξεκινάει λίγο κάτω από τις 19280 Ευρώ ενώ η επταθέσια εκδοχή του αρχίζει από τα 22680 Ευρώ.

Prev Post Honda HR-V e:HEV – Με νέα φιλοσοφία
Next Post To ηλεκτρικό Nissan Ariya ξεκίνησε την επική αποστολή Pole to Pole
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook