Dacia Duster 1.0 TCe 100 PS LPG – To τίμιο έγινε πολύ καλύτερο

Dacia Duster 1.0 TCe 100 PS LPG – To τίμιο έγινε πολύ καλύτερο

Ήταν το, μακρινό, 2010 όχι τόσο χρονολογικά όσο κυρίως εξαιτίας της «πυκνότητας» των ετών που ζήσαμε με την οικονομική κρίση, όταν είδαμε για πρώτη φορά το Dacia Duster. Ένα μοντέλο το οποίο τότε αντιμετωπίστηκε με περισσή επιφυλακτικότητα, εξαιτίας της καταγωγής του και το οποίο ωστόσο κατάφερε να ανατρέψει κάθε δεδομένο και κάθε πρόβλεψη. Επί προσωπικού είχαμε «διαβάσει» από την αρχή ότι το Duster ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο σου έδινε πολλά μα πάρα πολλά περισσότερα από αυτά που σου ζητούσε και αυτός ήταν και ο λόγος που η εμπορική του πορεία άρχισε σχεδόν από την αρχή να διαγράφεται λαμπρή.

dacia duster plaino

Μία εμπορική πορεία η οποία συνεχίστηκε με ακόμη πιο έντονο ρυθμό το 2017 όταν η Dacia παρουσίασε την δεύτερη γενιά του Duster, το οποίο πλέον άρχισε να καθιερώνεται για τα καλά στη συνείδηση όλων των Ευρωπαίων και φυσικά των Ελλήνων αγοραστών ως το “valye for money” SUV. Ειδικά η έκδοση με το εργοστασιακό υγραέριο και ακόμη περισσότερο η πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη εκδοχή του, ήταν οι αιχμές του δόρατος στις πωλήσεις, για διαφορετικούς φυσικά λόγους. Τα χρόνια πέρασαν και έφτασε η στιγμή της παρουσίασης της τρίτης γενιάς του Duster. Μίας γενιάς με τεράστιες αισθητικές και όχι μόνο αλλαγές, που βάζει το Ρουμάνικο μοντέλο σε νέα τροχιά, όπως άλλωστε σε νέα πορεία έχει μπεί πλέον και ολόκληρη η Dacia.

dacia duster piso gonia

Εμείς στη διάθεσή σας για δοκιμή είχαμε την έκδοση με το εργοστασιακό υγραέριο και μαζί θα την γνωρίσουμε αναλυτικά στη συνέχεια της δοκιμής μας. Η αλήθεια είναι πως εξωγενείς παράγοντες δεν μας επέτρεψαν να κάνουμε όσα χιλιόμετρα θα θέλαμε, αλλά σίγουρα καταφέραμε να σχηματίσουμε μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα. Άλλωστε θα επανέλθουμε με τη δοκιμή τόσο της υβριδικής, όσο και της τετρακίνητης έκδοσης του μοντέλου.

dacia duster maska

Εντελώς διαφορετικό και πολύ εντυπωσιακό εξωτερικά

Aπό την πρώτη ματιά στο νέο Duster αντιλαμβάνεσαι πως οι σχεδιαστές του το δημιουργήσαν από λευκό χαρτί έχοντας ως εντολή να δημιουργήσουν κάτι νέο και εντυπωσιακό που θα αλλάξει ολόκληρη την εικόνα όχι μόνο για το μοντέλο, αλλά για την εταιρία ολόκληρη. Και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολικό να ισχυριστούμε πως η νέα γενιά του μοντέλου είναι σαφώς πιο όμορφη και εντυπωσιακή από κάθε άλλη γενιά του αλλά και συνολικά της κατηγορίας.

dacia duster piso

Είναι ελάχιστα πιο μακρύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με το συνολικό του μήκος να αγγίζει τα 4,34 μέτρα, κάτι που ισχύει και για το μεταξόνιο των 2,657 μέτρων ενώ το ύψος του βρίσκεται στα 1,656 μέτρα και το πλάτος στα 1,813 μέτρα.  Αναφορικά με την απόσταση από το έδαφος στη δικίνητη έκδοση του Duster, όπως αυτή της δοκιμής μας, είναι στα 20,9 εκατοστά, ενώ στο 4×4 φτάνει τα 21,7. Επίσης, στην πρώτη έκδοση, η γωνία προσέγγισης είναι 31 μοίρες, η γωνία διαφυγής 36 μοίρες και η γωνία ράμπας 24 μοίρες. Η ικανότητα διέλευσής του σε υδάτινο πέρασμα είναι μέχρι 35 εκατοστά σε βάθος.

dacia duster zanta

Δείχνει συμπαγές και compact, χωρίς δόσεις υπερβολής, με καθαρές γραμμές στο αμάξωμα. Η ασυνήθιστα τετράγωνη για την εποχή λογική και οι έντονες ακμές, δένουν απόλυτα με τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα. Οι μεγάλοι τροχοί που φιλοξενούνται στους τονισμένους θόλους, δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το νέο Duster είναι από τις περιπτώσεις μοντέλων που χωρίς εξεζητημένες σχεδιαστικές λύσεις, καταφέρνουν και προκαλούν εντύπωση!

dacia duster tamplo

Μεγάλες αλλαγές και στο εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό έρχεσαι αντιμέτωπος με μια πολύ ευχάριστη έκπληξη καθώς το ταμπλό έχει δύο οθόνες και η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργείται είναι αυτή της σημαντικής αναβάθμισης σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.  Μία οθόνη 7,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Και οι δύο είναι πολύ καλές σε ευκρίνεια, γραφικά και ταχύτητα. Μάλιστα, το μενού αυτής του infotainment είναι πολύ εύκολο στην επιλογή του, ενώ υπάρχει και ειδικό μενού με τις γωνίες για τις εκτός δρόμου διαδρομές και οι απαραίτητες θύρες συνδεσιμότητας/ φόρτισης.

dacia duster empros kathismata

Στα πολύ θετικά οι φυσικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού που υπάρχουν κάτω από τους κεντρικούς διακόπτες. Στο θέμα της ποιότητας είναι προφανής η προσπάθεια να διατηρηθεί το valye for money, χωρίς ωστόσο τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να χαλάνε την αίσθηση και την εικόνα του εσωτερικού. Ακόμη και με αυτά τα πλαστικά ο διάκοσμος του νέου Duster δείχνει πολύ πιο σύγχρονος και ποιοτικός σε σχέση με τον προκάτοχό του.

dacia duster piso kathismata

Όσο για τους χώρους βολεύονται με άνεση τέσσερις επιβάτες, με μικρές παραχωρήσεις και πέντε, ενώ το πορτμπαγκάζ με την έξυπνη σχεδίαση ξεκινά από τα άκρως ικανοποιητικά, 513 λίτρα, ενώ στη θέση της ρεζέρβας υπάρχει η δεξαμενή LPG χωρητικότητας 51 λίτρων. Επιπλέον, το νέο Duster αποδεικνύεται αρκετά πρακτικό με την παρουσία αρκετά έξυπνων θηκών και αποθηκευτικών λύσεων, όπως η ξεχωριστή θέση για smartphone στη κεντρική κονσόλα.

dacia duster port mpagkaz

H μεγάλη επιτυχία

Ο λόγος φυσικά για την έκδοση της δοκιμής μας, με τον κινητήρα διπλού καυσίμου με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.000 κυβικών να αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής όταν λειτουργεί με αέριο, ενώ με βενζίνης αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του είναι εξαιρετικά πολιτισμένη με κύριο χαρακτηριστικό την ελαστικότητα. Στη ζωντάνια του συνόλου στις χαμηλές και μεσαίες στροφές συμβάλλει το μηχανικό κιβώτιο των έξη σχέσεων, το οποίο έχει σωστή και σφικτή κλιμάκωση. Δεν θα σε εντυπωσιάσει με τη δύναμη και τις επιδόσεις του, αλλά περισσότερο με την πολιτισμένη λειτουργία του. Κάτι το οποίο και μαρτυρούν τα 13,2’’ που χρειάζονται για τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα

dacia duster kinitiras

Σε κάθε περίπτωση, ταξιδεύεις άνετα με τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, ενώ σε λίγες περιπτώσεις θα σου λείψει η επιπλέον δύναμη, και περισσότερο σε συνθήκες που είναι φορτωμένο με πέντε επιβάτες. Βλέπετε, έκδοση διπλού καυσίμου δεν έχει στόχο να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, αλλά μεγάλη χιλιομετρική ελευθερία. Και με τα δύο δοχεία καυσίμου χωρητικότητας 50 λίτρων το καθένα, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster είναι ο εχθρός των βενζινάδικων.

dacia duster lpg

Με μέση κατανάλωση που αγγίζει τα 7,5 λτ/100 χλμ για τη βενζίνη και τα 9 λτ/100 χλμ. για το αέριο, μπορείς να καλύψεις περισσότερα από 1.100 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί να σταματήσεις και πάλι για ανεφοδιασμό. Αν συνυπολογίσουμε την χαμηλότερη τιμή του LPG, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως έχουμε να κάνουμε με έναν ακαταμάχητο συνδυασμό οικονομίας και φυσικά τον λόγο της μεγάλης του επιτυχίας.

dacia duster diakoptes

Με καλύτερη αίσθηση στο δρόμο

Aπό τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της τρίτης γενιάς του Dacia Duster αντιλαμβάνεσαι τις πολλές και σημαντικές αλλαγές. Το νέο, πιο άκαμπτο πλαίσιο είναι η βάση για τη ριζικά αναβαθμισμένη εικόνα που παρουσιάζει στο δρόμο με την πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης και τα καλά επίπεδα άνεσης της ανάρτησης. Στις υψηλές ταχύτητες ο αεροδυναμικός θόρυβος δεν περνά απαρατήρητος, χωρίς ωστόσο να γίνεται και ενοχλητικός. Παρά τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες με αποτέλεσμα η οδική του συμπεριφορά να είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Στρίβει ευχάριστα και όταν το παρακάνεις τα ηλεκτρονικά δίνουν το παρόν.

dacia duster pinakas organon

Εκτός δρόμου, δεν υπάρχει κάτι που να προβληματίζει εκτός φυσικά από την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, καθώς όσοι θέλησουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει και τετρακίνηση έκδοση. Οι τιμές του νέου Dacia Duster ξεκινούν από τα 19.950 ευρώ ενώ η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Journey της δοκιμής μας βρίσκεται στα 25.390 ευρώ. Συνοψίζοντας το Duster είναι μια τίμια πρόταση που συνδυάζει όλα όσα θέλει ένας συνειδητοποιημένος οδηγός με στοχευμένες ανάγκες. Είναι ελκυστικό στο μάτι με σύγχρονο ντιζάιν, έχει μεγάλους χώρους, ένα πλήρες ψηφιακό πακέτο και όλα τα συστήματα ασφάλειας.

dacia duster logotipo

Prev Post Nέο Hyundai Santa Fe – Διαθέσιμο και στη χώρα μας από 62290 Ευρώ
Next Post Stock Center – Μεταχειρισμένα με εγγύηση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook