Αρχικά η ίδια η κατηγορία δίνει πολλά καθώς σε αυτήν περιλαμβάνονται αυτοκίνητα που είναι εξαιρετικά για πολλές δουλειές, πολλές δραστηριότητες και κάλυψη πολλαπλών αναγκών. Αυτό «οδηγεί» τις εταιρίες να εκπροσωπούνται εκεί με πολύ αξιόλογα μοντέλα προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό. Σε αυτήν την κατηγορία λοιπόν η Citroen βάζει το C4 το οποίο βέβαια βρίσκεται κοντά μας από το 2004, αλλά στην τελευταία του έκδοση παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο και εξελιγμένο από ποτέ.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,6 λίτρων στην έκδοση ΗDi που σημαίνει 120 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 1750 σ.α.λ. Ένας αξιόπιστος κινητήρας με μεγάλα αποθέματα δύναμης και ροπής σε μεγάλο φάσμα στροφών και αρκούντως οικονομικός στην κατανάλωση.
Η εμφάνιση έρχεται πρώτη
Αυτό είναι αλήθεια και η πρώτη ματιά είναι καθοριστική για την συνέχεια. Εκεί λοιπόν κερδίζει τις εντυπώσεις με το «γεμάτο» παρουσιαστικό τόσο εμπρός όσο και πίσω και με αρμονία του όγκου του. Μεγάλα φωτιστικά εμπρός, με πολύ όμορφα φώτα ημέρας, μεγάλους καθρέφτες για ορατότητα όπως και μεγάλο παρμπρίζ και συνεχίζει προς τα πίσω με γλυπτές επιφάνειες για να καταλήξει στο πίσω μέρος και την πόρτα των αποσκευών που ανοίγει από καλό ύψος για να διευκολύνει την φόρτωση.
Ένα όμορφο και δυναμικό σύνολο εξωτερικά ενώ ανάλογο είναι και το εσωτερικό με άνετα και με καλή στήριξη καθίσματα, πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, μεγάλα και ευανάγνωστα όργανα με ψηφιακές ενδείξεις και μία μεγάλη κεντρική οθόνη αφής όπου μπορείτε να διαβάσετε εύκολα από πληροφορίες ταξιδιού, να χειριστείτε το ηχοσύστημα και τον διζωνικό κλιματισμό έως ακόμη και το σύστημα πλοήγησης, στην έκδοση της δοκιμής. Σε ότι αφορά τους χώρους των επιβατών χαρακτηρίζονται από άνεση και τέσσερις επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις και κυρίως χωρίς να κουραστούν ακόμη και σε ταξίδι αρκετών χιλιομέτρων.
Ανοικτός δρόμος και πόλη
Καλό και στα δύο. Στην πόλη κινείται με άνεση και παρκάρει εύκολα χάρη και στην ρύθμιση του τιμονιού, αλλά θα θέλαμε τον κινητήρα να ακούει χαμηλότερα ώστε να περιορίζει τις συχνές αλλαγές ταχυτήτων. Στον ανοικτό δρόμο δείχνει τι μπορεί να κάνει, με τον κινητήρα να το κινεί αξιοπρεπέστατα ειδικά αν τον κρατάτε στην μεσαία περιοχή των στροφών όπου αφενός δεν «κρεμάει» και αφετέρου εξοικονομείτε καύσιμο. Στις υψηλές ταχύτητες δεν λείπει ο θόρυβος του κινητήρα, χωρίς όμως ποτέ να γίνεται ενοχλητικός ενώ εκεί δείχνει το σωστό στήσιμο και η άψογη λειτουργία των αναρτήσεων.
Σαν επίλογος
Ταξιδέψαμε μαζί του για αρκετά χιλιόμετρα και χαρήκαμε την ευκολία χειρισμών, την εργονομία αλλά κυρίως την οδική του συμπεριφορά που αποτελεί άλλωστε παραδοσιακή αρετή της μάρκας. Κινηθήκαμε επίσης οικονομικά αφού η κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τα έξη λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μικτής οδήγησης. Μία επιλογή που πρέπει να δείτε και να οδηγήσετε πριν αποφασίσετε…
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Χώροι
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- “Τράβηγμα” κινητήρα κάτω από τις 2000 στροφές
- Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 120 |
0-100 | 10.6″ |
Τελική ταχύτητα | 197 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 5.8 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 95 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]