Μετά από σχεδόν 15 χρόνια στην αγορά, ήταν το 2002 όταν το είδαμε για πρώτη φορά, ήρθε η στιγμή για τη μεγάλη σχεδιαστική και όχι μόνο ανατροπή. Ο λόγος για τη τρίτη γενιά του Citroen C3, ενός μοντέλου με το οποίο η Γαλλική εταιρία αφενός επιθυμεί να συνεχίσει τη μεγάλη εμπορική πορεία των προκατόχων του, αφετέρου να εδραιώσει τη πλήρη αλλαγή φιλοσοφίας σε ότι έχει να κάνει με την σχεδιαστική άποψη των μοντέλων της. Και βέβαια η Citroen με το ολοκαίνουριο C3 δείχνει και τις διαθέσεις της για επαναπροσδιορισμό της θέσης της στη κατηγορία, με τη πυξίδα της να δείχνει τη κορυφή. Ωσόσο αυτό κάθε άλλο παρά εύκολη και απλή υπόθεση είναι, καθώς απέναντί του υπάρχουν μοντέλα όπως τα Fiesta, Polo, Yaris, 208, Corsa, Micra, Clio. Ας εξετάσουμε λοιπόν αν και εφόσον έχει τα εχέγγυα όχι μόνο να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του, αλλά και να διαδραματίσει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στη κατηγορία.
Μοναδικό
Mε τη πρώτη ματιά, η εικόνα φέρνει κατευθείαν στο μυαλό το C4 Cactus. Ωστόσο με μία πιο προσεκτική παρατήρηση, θα διαπιστώσετε πως σαφώς και μοιάζουν μεν, οι πιο κόμπακτ διαστάσεις ωστόσο του C3, το καθιστούν πιο όμορφο αλλά και πιο εντυπωσιακό. Η αύξηση των διαστάσεων είναι ένας από τους παράγοντες που καθιστούν το νέο Citroen C3 εντυπωσιακό, καθώς υπάρχουν και πολλοί άλλοι όπως τα ιδιαίτερης σχεδίασης εμπρός φώτα,
οι μαύρες εμπρός και μεσαίες κολόνες, τα air bumbs στα πλαϊνά, τα οποία δεν υπάρχουν ωστόσο σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (13.4 εκατοστά) και το σύνολο συμπληρώνεται από την επίσης ξεχωριστή αισθητική των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου, είναι χωρίς αμφιβολία ότι πιο φρέσκο και πρωτότυπο υπάρχει όχι μόνο στη συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά συνολικά στην αυτοκίνηση, με τη Citroen να αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι τολμά να κάνει την αλλαγή και να γίνει αντισυμβατική.
Πρωτότυπη καλαισθησία
Στο εσωτερικό ο νέος και λειτουργικός πινάκας οργάνων, η μεγάλη οθόνη αφής των επτά ιντσών η οποία υποστηρίζει και διασύνδεση με smartphone, οι επενδύσεις σε ταμπλό, καθίσματα και πόρτες και τέλος οι ιδιαίτερες χειρολαβές στο εσωτερικό των θυρών, μαρτυρούν πως οι δημιουργοί του δεν άφησαν τίποτα στη τύχη. Αν μάλιστα το κάθισμα του συνοδηγού ήταν λίγο πιο χαμηλό ή είχε τη δυνατότητα ρύθμισης του ύψους και η θέση για τη ρύθμιση των καθρεπτών ήταν σε κάποιο άλλο σημείο, τότε η εικόνα θα ήταν πραγματικά
ολοκληρωμένη. Η θέση του οδηγού παραδίδει μαθήματα άνεσης, ενώ ανεξαρτήτως σωματότυπου θα βρείτε τη θέση που θα σας βολέψει και στην οποία μπορείτε να παραμείνετε για πολύωρα ταξίδια χωρίς να σας κουράσει, αρκεί να μην έχετε μεγάλες απαιτήσεις ως προς τη πλευρική στήριξη. Μαζί με εσάς θα ταξιδέψουν σχεδόν το ίδιο άνετα και τέσσερα ακόμη ενήλικα άτομα, καθώς οι διαθέσιμοι χώροι είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας, μαζί με τα 300 λίτρα της χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών. Τέλος η ποιότητα κατασκευής είναι σαφώς αναβαθμισμένη και πλέον βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ και το φινίρισμα των σκληρών πλαστικών δείχνει και είναι πολύ προσεγμένο.
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία εξοπλισμού του καινούριου Citroen C3 είναι το Connected Cam όπου η ενσωματωμένη κάμερα στον εσωτερικό καθρέφτη που καταγράφει ότι συμβαίνει μπροστά από το C3 και σε γωνία 120 μοιρών, η οποία με απλό πάτημα τραβά φωτογραφία και με παρατεταμένο βίντεο διάρκειας 20’’. Βεβαίως από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας όπως είναι η διατήρηση λωρίδας και ο αισθητήρας αναγνώρισης κόπωσης οδηγού.
Εξαιρετικά οικονομικός
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τη πετρελαιοκίνητη έκδοση τεχνολογίας BlueHDi, με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 75 ίππους, με τη ροπή του να φτάνει τα 233 Nm. Πολύ χαμηλά δεν είναι ελαστικός και ψηλά δεν έχει πολλά να δώσει. Από την άλλη, είναι από τους πιο πολιτισμένους σε λειτουργία, οπότε με 3η ή 4η, μεταξύ 2.000 και 3.500 στροφών κινείσαι σβέλτα μέσα στην πόλη και αξιοπρεπώς στην περιφέρεια. Η απόκριση στο γκάζι είναι ικανοποιητική. Και ο λεβιές, που πρέπει να τον δουλεύεις αρκετά για να κρατάς τον κινητήρα στο ωφέλιμο φάσμα αν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα, είναι θετικός στο κούμπωμα και αρκετά σαφής, με σωστά επιλεγμένες διαδρομές. Το δυνατό του σημείο είναι αναμφίβολα η κατανάλωση καθώς οδηγώντας το αυτοκίνητο σε εντελώς αντίξοες συνθήκες, με πολύ χιόνι και σε αστικό περιβάλλον συνεχώς, η κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 5.7 λτ./100 χλμ.
Ασφαλές και σίγουρο
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό πως το καινούριο C3 μπορεί να είναι προσανατολισμένο στην άνεση, δεν έχει αφήσει ωστόσο την οδηγική απόλαυση σε δεύτερη μοίρα. Οι αναρτήσεις αφενός φιλτράρουν το σύνολο των ανωμαλιών που έχουν οι ελληνικοί δρόμοι, αφετέρου δεν παρουσιάζουν τη «μαλθακότητα» που έχουμε συναντήσει στο παρελθόν. Μικρές κλίσεις στις στροφές, υψηλή ακαμψία από το αμάξωμα, τιμόνι με επαρκή πληροφόρηση, επιλογές που να μεν δεν ενθουσιάζεται με τις πολύ γρήγορες αλλαγές δεν δημιουργεί ωστόσο πρόβλημα στη καθημερινή χρήση και φρένα εξαιρετικά σε αίσθηση – απόδοση αλλά και ανθεκτικότητα, συνθέτουν το οδηγικό προφίλ του νέου C3. Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης η οποία καθιστά ικανό το νέο Γαλλικό μοντέλο να ανταπεξέλθει χωρίς πρόβλημα σε μεγάλα ταξίδια στην εθνική οδό, χωρίς να προκαλέσει κόπωση σε οδηγό και επιβάτες. Οδηγώντας για πολλά χιλιόμετρα σε χιονοστρωμένους δρόμους, η αίσθηση της σιγουριάς και της ασφάλειας που μας έδωσε το Citroen C3 ήταν μοναδική. Χωρίς να χρειαστεί να φορέσουμε αλυσίδες, καταφέραμε κυριολεκτικά να πάμε παντού χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα και με το αίσθημα της ασφάλειας να είναι πάντα κυρίαρχο.
Κορυφαίο το «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2017 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
Η τρίτη γενιά του C3 δημιουργήθηκε από τη Citroen με στόχο τη κορυφή της κατηγορίας και τίποτα λιγότερο. Και η αλήθεια είναι πως έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει στη κατηγορία αλλά και για να φτάσει στη κορυφή. Προχωρημένη εμφάνιση, πλούσιος εξοπλισμός, πλειάδα κινητήρων, προσεγμένη ποιότητα, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και τιμές οι οποίες ξεκινούν από τα πολύ λογικά 12740 Ευρώ. Χωρίς αμφιβολία ένας πρωταγωνιστής γεννήθηκε και μένει να δούμε πόσο μεγάλοι θα είναι οι ρόλοι που θα κληθεί να παίξει. Και φυσικά δικαίως κέρδισε τον τίτλο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2017 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Τιμή
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Απόδοση κινητήρα
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 75 |
0-100 | 15.1″ |
Τελική ταχύτητα | 174 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 5.7 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 92 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]