Χώρες της Ε.Ε. επιδοτούν με €42 δις τα θερμικά εταιρικά αυτοκίνητα!

Χώρες της Ε.Ε. επιδοτούν με €42 δις τα θερμικά εταιρικά αυτοκίνητα!

Την στιγμή που οι περισσότερες χώρες αλλά και οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στηρίζουν κατά κύριο λόγο με λόγια και δευτερευόντως με πράξεις την μετάβαση σε ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων, οι 4 μεγαλύτερες χώρες της ένωσης επιδοτούν με €42 δισεκατομμύρια τα εταιρικά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βρήκε μία νέα έρευνα που έγινε εκ μέρους του περιβαλλοντικού group, Transport & Environment, από την ERM. Βλέπεις, τα εταιρικά αυτοκίνητα αναπαριστούν περίπου το 60% των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη οπότε το Transport & Environment αναζήτησε μέσω της ERM πόσο κοστίζουν τα τέσσερα βασικά φορολογικά οφέλη που απολαμβάνουν παραδοσιακά τα εταιρικά αυτοκίνητα – οφέλη που δεν είναι διαθέσιμα για τους ιδιώτες φυσικά.

Η Ιταλία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Πολωνία είναι οι χώρες που σύμφωνα με το περιβαλλοντικό group επιδοτούν με τα υψηλότερα ποσά ετησίως τα θερμικά εταιρικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, η έρευνα βρήκε πως το σύνολο των οικονομικών/φορολογικών κινήτρων για θερμικά αυτοκίνητα αγγίζει τα 16, 13.7, 6.4 και 6.1 δισεκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 30% επί του συνόλου των €42 δισεκατομμυρίων, κυρίως μέσω της εταιρικής φορολογίας των καυσίμων που έχει ως αποτέλεσμα την καταβολή περίπου €8.900 ευρώ λιγότερων φόρων ετησίως αφορά ρυπογόνα SUV και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εταιρίες ταξινομούν περίπου τα διπλάσια SUV σε σύγκριση με τους ιδιώτες!

Οι φορολογούμενοι πληρώνουν δισεκατομμύρια κάθε χρόνο σε οφέλη για ρυπογόνα, θερμικά εταιρικά αυτοκίνητα, πολλά εκ των οποίων είναι ακριβά, premium SUV. Αυτή είναι κακή κλιματική πολιτική και κοινωνικά άδικη.

Δήλωσε ο υπεύθυνος ηλεκτρικών εταιρικών στόλων του T&E, Stef Cornelis για να συμπληρώσει σε ακόμα πιο σκληρό ύφος:

Το γεγονός ότι ρίχνουμε ακόμα δισεκατομμύρια από τα χρήματα των φορολογούμενων σε μία τεχνολογία που είναι κάθετα αντίθετη στην ατζέντα της πράσινης μετάβασης της Κομισιόν είναι εντελώς παράλογο και εντελώς απαράδεκτο.

Η έρευνα αυτή έρχεται ως μία μορφή απάντησης στην κατάργηση ή την μείωση των επιδοτήσεων για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ή για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, στην επιχειρηματολογία για την κατάργηση ή μείωση των επιδοτήσεων. Το T&E δείχνει από πού θα μπορούσαν να βρεθούν οι πόροι αν οι κυβερνήσεις της Ευρώπης έδειχναν την ίδια προθυμία στην πράσινη μετάβαση που δείχνουν σε άλλες περιπτώσεις ενώ την ίδια στιγμή, η πρόεδρος της Κομισιόν Ursula von der Leyen έχει θέσει ως προτεραιότητα για τον επικεφαλής σε θέματα κλιματικής πολιτικής, Wopke Hoekstra, την δημιουργία προτάσεων για την σταδιακή κατάργηση ή μείωση των επιδοτήσεων που αφορά σε ορυκτά καύσιμα. Φυσικά οι θεσμοί δεν φημίζονται για την ταχύτητα τους αλλά είναι τουλάχιστον μία καλή αρχή. Αν ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Αγγλίας που τιμωρεί εμμέσως τα θερμικά εταιρικά και επιδοτεί μέσω χαμηλότερης φορολογίας τα αμιγώς ηλεκτρικά, ίσως να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα – το ποσοστό των ηλεκτρικών εταιρικών στην Αγγλία αγγίζει το 21.5%…

Prev Post Peugeot – Δεν είναι υποχρέωση του κατασκευαστή οι υποδομές!
Next Post Το Audi A2 γιορτάζει και… ανασταίνεται για μία τελευταία φορά!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook