Στις 25 Απριλίου, η Chery ξεκίνησε και επίσημα τη συνεργασία της με εισαγωγείς στην Ελλάδα, στην Ουγγαρία, στη Ρουμανία και στην Τσεχία. Κατά την πολυαναμενόμενη τελετή υπογραφής, η Chery ανακοίνωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποτελέσει βασική αγορά στην παγκόσμια στρατηγική επέκτασης της. Η κίνηση αυτή αναδεικνύει την παγκόσμια φιλοδοξία της Chery, της No 1 κινεζικής μάρκας αυτοκινήτων σε εξαγωγές για 22 χρόνια. Το 2024 η εταιρεία σημείωσε πωλήσεις 2,6 εκατ. οχημάτων, από τα οποία 1,15 εκατ. διατέθηκαν σε άλλες αγορές. Αντανακλά επίσης την αυτοπεποίθησή της για την ικανοποίηση των αυστηρών κανονισμών της Ευρώπης και τον ανταγωνισμό με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες – στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα σε όλο τον κόσμο για τη δύναμη που κρύβεται πίσω από τη φράση «Chery, με οδηγό την τεχνολογία».
Σηματοδοτώντας ένα νέο σημείο εκκίνησης, η Chery θα επεκταθεί σταδιακά στην Ελλάδα, στην Ουγγαρία, στην Τσεχία, στην Πολωνία και στη Ρουμανία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η εταιρεία σκοπεύει να καλύψει αρχικά χώρες της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, θέτοντας στέρεα θεμέλια για τη μακροπρόθεσμη παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά. Κατά τη στρατηγική της ανάπτυξη στην ευρωπαϊκή αγορά, η Chery παραμένει προσηλωμένη στην αρχική της φιλοδοξία να γίνει η «πρώτη επιλογή για τους χρήστες με οικογενειακό προσανατολισμό, σε όλο τον κόσμο». Με γνώμονα τη φιλοσοφία «Στην Ευρώπη, για την Ευρώπη», δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε βασικούς τομείς, όπως είναι η ανάπτυξη προϊόντων, το μάρκετινγκ και το χτίσιμο ενός ισχυρού brand.
Η θέση της Chery στην ευρωπαϊκή αγορά
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η τοπική αγορά υφίσταται σημαντικό διαρθρωτικό μετασχηματισμό: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιπροσωπεύουν πλέον το 15,2% των συνολικών πωλήσεων, ενώ τα υβριδικά οχήματα – στα οποία περιλαμβάνονται τα HEV και τα PHEV – αντιπροσωπεύουν συνολικά το 42,6%. Αντίθετα, το μερίδιο των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει μειωθεί στο 38,8%.
Ανταποκρινόμενη σε αυτό τον μετασχηματισμό της αγοράς, η Chery έχει χαράξει μια στοχευμένη στρατηγική νέων προϊόντων: Το 2025 θα δώσει προτεραιότητα στο λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς TIGGO 7 και TIGGO 8, τα οποία ενσωματώνουν τη νέα τεχνολογία Chery Super Hybrid (CSH). Αυτά τα μοντέλα συνδυάζουν προχωρημένο σχεδιασμό, έξυπνες τεχνολογίες και συστήματα κίνησης υψηλής αποδοτικότητας για να ανταποκριθούν στην προσδοκία των Ευρωπαίων καταναλωτών για καλές επιδόσεις με περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Μέσα στη χρονιά θα κυκλοφορήσει επίσης το μικρότερο TIGGO 4, αλλά και το κορυφαίο TIGGO 9.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της Chery στη Φρανκφούρτη θα αποτελέσει στρατηγικό στήριγμα για την είσοδο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά. Το κέντρο θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην προσαρμογή των τεχνολογιών της Chery σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά ρυθμιστικά πλαίσια και τη δυναμική της αγοράς, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη και επιτρέποντας τη δημιουργία οχημάτων που πληρούν το 100% των ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Άλλωστε, είναι βέβαιο ότι όλα τα μοντέλα της Chery θα λάβουν αξιολόγηση 5 αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP.
Η συνεργασία με εισαγωγικούς ομίλους σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες αποτελεί σημαντικό ορόσημο, αποδεικνύοντας πώς ευρωπαϊκή επέκταση της Chery περνά σε μια νέα φάση, βασισμένη σε δύο άξονες: Τεχνολογία και τοπικοποίηση. Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας επεκτείνεται στο πολύπλοκο περιβάλλον της παγκόσμιας αγοράς, η προσέγγιση της Chery στην Ευρώπη αποτελεί πρότυπο στρατηγικής διορατικότητας – περιλαμβάνοντας και μια γραμμή παραγωγής στην Ισπανία, η οποία ήδη ξεκίνησε να λειτουργεί. Από τη σχολαστική τοπικοποίηση και τις καινοτόμες τεχνολογίες, μέχρι την ακλόνητη δέσμευσή της στην ποιότητα και συμμόρφωση με τα τελευταία πρότυπα, το ευρωπαϊκό σχέδιο της Chery παίρνει σταθερά σάρκα και οστά. Και αποτελεί μια απόδειξη του τολμηρού οράματος, της στρατηγικής προβλεπτικότητας και της μακροχρόνιας αφοσίωσής της στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.