Η CATL εξέλιξε τις πιο ελαφριές μπαταρίες στον κόσμο!

Η CATL εξέλιξε τις πιο ελαφριές μπαταρίες στον κόσμο!

Έχουμε πει πολλές φορές ότι δεν πρέπει να προδικάζουμε το μέλλον της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης για τον απλούστατο λόγο ότι από την στιγμή που ολόκληρη η βιομηχανία αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών, ρίξει το βάρος της, επενδύσει μεγάλα ποσά και αφιερώσει ανθρώπινο δυναμικό, στην εξέλιξη της τεχνολογίας, θα δούμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Ακόμα βρισκόμαστε στην αρχή αλλά η κινέζικη CATL ήδη ανακοίνωσε μία τεχνολογία που όταν περάσει στην παραγωγή, έχει την δυναμική να αλλάξει δραστικά το τοπίο. Και εξηγούμαι.

Γνωρίζουμε ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί κατά την εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος είναι το βάρος της μπαταρίας. Επηρεάζει την αυτονομία, επηρεάζει τις επιδόσεις, το κόστος, άλλα εξαρτήματα που φέρουν αυτό το βάρος (ανάρτηση για παράδειγμα), την οδική συμπεριφορά και πολλά ακόμα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας και κατά συνέπεια το βάρος της, είναι μία πολύ δύσκολη απόφαση που λαμβάνεται αφού συμβουλευτούν πολλά τμήματα. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, αρκεί να πούμε ότι η μπαταρία των 75.7 kWh που τοποθετείται στην Ford Mustang Mach E ζυγίζει περί τα 485 κιλά ενώ η μπαταρία των 83.7 kWh ενός Audi e-tron GT φτάνει τα 600+ κιλά! Θέλεις μερικά ακόμα παραδείγματα σε λίγο διαφορετική μονάδα μέτρησης; Οι μπαταρίες που βρίσκουμε σε ένα Tesla Model S λέγεται ότι έχουν ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 296 Wh ανά κιλό ενώ μία μπαταρία ιόντων νατρίου έχει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και αντοχή αλλά η ενεργειακή πυκνότητα της δεν υπερβαίνει τις 160 Wh ανά κιλό. Η νέα μπαταρία της CATL; 500 Wh ανά κιλό που σημαίνει ότι μία μπαταρία 100 kWh ζυγίζει περίπου 200 κιλά!

Αυτά τα ομολογουμένως εντυπωσιακά νούμερα είναι εφικτά χάρη σε έναν βιομιμητικό  ηλεκτρολύτη συμπυκνωμένης κατάστασης υψηλής αγωγιμότητας που δημιουργεί μία μικροσκοπική διχτυωτή δομή που έχει την δυνατότητα να προσαρμόζει τις δυνάμεις εντός των αλυσίδων και κατά συνέπεια, να βελτιώσει την αγωγιμότητα τους. Όλα αυτά ακούγονται σαν ασυναρτησίες επιστημονικής φαντασίας αλλά η CATL δηλώνει πως μία εκδοχή αυτής της τεχνολογίας για αυτοκίνητα είναι έτοιμη να περάσει στην μαζική παραγωγή μέχρι το τέλος του έτους. Έμφαση στο “για αυτοκίνητα” καθώς σύμφωνα με τον κινεζικό κολοσσό, η νέα τεχνολογία μπορεί να κάνει εφικτή την χρήση τους ακόμα και στην αεροναυπηγική, σε ηλεκτρικά επιβατικά αεροσκάφη!

Prev Post Ford F-150 Lightning – Ξεκινάει τη διεθνή καριέρα
Next Post Το Cupra Tavascan είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook