Ακόμα και τώρα, με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, η ανεπάρκεια του δικτύου φόρτισης αποτελεί έναν από τους βασικότερους ανασταλτικούς παράγοντες για την περαιτέρω εξάπλωση της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων. Οι κατασκευαστές από την δική τους πλευρά προσπαθούν να ακροβατήσουν σε ένα τεντωμένο σκοινί προσφέροντας μοντέλα τα οποία παρέχουν ικανοποιητικές αυτονομίες χωρίς να… ξεφεύγουν όσον αφορά στο μέγεθος της μπαταρίας για να μην ξεφύγουν ούτε όσον αφορά στο κόστος, ούτε όσον αφορά στο βάρος. Αν υπήρχε ένα εκτενές, αξιόπιστο και γρήγορο δίκτυο φόρτισης, αυτό δεν θα αποτελούσε πρόβλημα και αυτό σκοπεύει να κάνει η BYD που ανακοίνωσε την πρόθεση της να φέρει την υπερ-ταχεία φόρτιση (και) στην Ευρώπη.
Η κινέζικη εταιρία ήδη προσφέρει αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν μπαταρίες που μπορούν να αναπληρώσουν έως 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά αλλά αυτού του είδους η δυνατότητα “χάνεται” στην Ευρώπη όπου δεν υπάρχει δίκτυο φόρτισης που να πλησιάζει καν σε αυτά τα νούμερα. Αυτό θα αλλάξει μέσα στους επόμενους 12 μήνες με την αντιπρόεδρο της BYD, Stella Li, να δηλώνει σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλες ότι θέλει να δημιουργήσει ένα δίκτυο “flash-chargers” όπως ονομάζονται οι φορτιστές υπερ-ταχείας φόρτισης. Αυτοί οι φορτιστές χρησιμοποιούν αρχιτεκτονική 1.000V που σημαίνει ότι είναι ικανοί να προσφέρουν στα αυτοκίνητα που μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την τεχνολογία χρόνους φόρτισης σχεδόν ίσους με τον χρόνο που χρειάζεται για να ανεφοδιαστεί ένα θερμικό αυτοκίνητο και σε αυτά που διαθέτουν παλαιότερη τεχνολογία μπαταριών να φορτίζουν 20-30% ταχύτερα.
Η BYD δεν είναι σε θέση να προσφέρει σε αυτό το σημείο λεπτομέρειες αναφορικά με το πλάνο της αλλά η κα Li ανάφερε ότι κάποιοι από τους flash-chargers θα εγκατασταθούν σε αντιπροσωπείες της εταιρίες ενώ παράλληλα εξερευνώνται διάφορες πιθανότητες συνεργασίας με υπάρχουσες οντότητες. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή η BYD διαθέτει 16 αντιπροσωπείες στο Βέλγιο, εκ των οποίων οι 3 βρίσκονται στην περιοχή των Βρυξελών, και σκοπεύει να τις αυξήσει στις 20 μέχρι το τέλος του έτους. Οι ρυθμοί με τους οποίους επεκτείνεται η κινέζικη εταιρία δεν είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και περιμένουμε κάτι ανάλογο και όσον αφορά στο δίκτυο φόρτισης της. Μην ξεχνάς ότι η BYD έχει πάει από την σχεδόν ολοκληρωτική ανωνυμία σε μία μάρκα που επεκτείνει την φήμη της, την παραγωγική της δυνατότητα, το R&D και όπως μαθαίνουμε σήμερα, το δίκτυο φόρτισης της στην Ευρώπη ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο.