Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες που είτε μέσα από τα κείμενά μας στο site του ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ είτε από το καθημερινό ραδιοφωνικό ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ έχουμε ισχυριστεί ότι η ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε ανάποδα, δηλαδή από πάνω προς το κάτω. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν πρώτα τις μεγάλες και ακριβές ηλεκτροκίνητες προτάσεις τους, ενώ θα έπρεπε να ξεκινήσουν από λύσεις και αστικές και περιαστικές μετακινήσεις. Φυσικά υπάρχει πάντα και ο αντίλογος, ο οποίος είναι και σωστός και απόλυτα σεβαστός, ο οποίος λέει πως πλέον δεν υπάρχουν χρήματα για να έχουμε ένα αυτοκίνητο για την πόλη και ένα για εκτός.

Και κάπου εδώ έρχεται η BYD με το Dolphin να μας παρουσιάσει μία λύση η οποία προσφέρει ισορροπία σε όλα τα επίπεδα. Μία λύση η οποία είναι ικανή για εύκολες αστικές μετακινήσεις, χωρίς ωστόσο να αρνείται τα ταξίδια. Μία λύση η οποία χωρίς να χαρακτηρίζεται από μεγάλες διαστάσεις προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για μία οικογένεια. Και κυρίως μία λύση η οποία για να αποκτηθεί, δεν απαιτεί την καταβολή μίας περιουσίας. Το αν και κατά πόσο καλά τα καταφέρνει παντού, θα αναλύσουμε διεξοδικά στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Xωρίς πειραματισμούς η εξωτερική του εικόνα
Το Dolphin είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη σχεδιαστική ταυτότητα «Ocean Aesthetics» της BYD, η οποία του εξασφαλίζει μια καλαίσθητη εμφάνιση, χωρίς να καταφεύγει σε ακρότητες και αχρείαστους πειραματισμούς. Η σχεδίαση είναι επηρεασμένη από το δελφίνι, άλλωστε το όνομα του δεν είναι τυχαία επιλεγμένο, το οποίο απεικονίζεται στη μορφή τού αυτοκινήτου με μεταφορικό τρόπο. Στο ίδιο μήκος κύματος το στρογγυλεμένο προφίλ και η πλαϊνή σιλουέτα, παραπέμπει στις χαριτωμένες κινήσεις ενός δελφινιού που πηδάει από το νερό. Διατίθεται επιπλέον και με πανοραμική οροφή, φιμέ τζάμια πίσω, διχρωμία αμαξώματος και ασύρματη φόρτιση smartphone.

Ενδιαφέρον αισθητικό στοιχείο είναι ότι η δίχρωμη χρωματική παλέτα είναι εμπνευσμένη από τα δελφίνια, με αντίστοιχους χρωματισμούς στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε επτά εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς, ενώ διατίθεται και με διχρωμία. Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή του θέματος, οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι τέτοιες, μήκος 4,29 μέτρα, πλάτος 1,77 μέτρα και ύψος 1,57 μέτρα, που το καθιστούν ευέλικτο και ευκολοδήγητο σε αστικές συνθήκες.

Εσωτερικό BYD
Τα πράγματα στο εσωτερικό του Dolphin «δείχνουν» από την αρχή πως πρόκειται για ένα BYD το οποίο μάλιστα διαθέτει και αρκετά χαρακτηριστικά από το Seal, γεγονός που δίνει ενέσεις ποιότητας και hi tech εκλάμψεων. Ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών, περιστρεφόμενη οθόνη 12,8 ιντσών με εξαιρετική συνδεσιμότητα και ποιότητα γραφικών και φωνητικών εντολών, καλαίσθητα υλικά και μπόλικες θήκες, συνθέτουν το σκηνικό που αφήνει κάτι παραπάνω από θετικές εντυπώσεις.

Το τιμόνι έχει τη σωστή διάσταση και πάχος στεφάνης, οι χειρολαβές έχουν μία όμορφη και ευπρόσδεκτη ιδιαιτερότητα, ενώ και στη θέση οδήγησης δεν υπάρχει κάτι που να σε κάνει να θες να το διορθώσεις. Όλα εύκολα, πρακτικά και στο σημείο που τα θέλεις, αφού υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες στο μέσο του ταμπλό για να παρέμβεις στις βασικές λειτουργίες χωρίς να πειράξεις την οθόνη αφής ή να ξεκινήσεις το παιχνίδι των φωνητικών εντολών.

Από χώρους το Dolphin προσφέρει αυτό που περιμένεις με το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων να επιτρέπει μια ικανοποιητική ευρυχωρία. Η ηλεκτρική του φύση και μάλιστα η τεχνολογία μπαταρίας «Blade» δίνει τη δυνατότητα στον τρίτο επιβάτη πίσω να μην μαζεύει τα πόδια του ή τα γόνατα του, ενώ και σε ύψος ένας ενήλικας δεν χρειάζεται να καταπιεστεί. Τα 345 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι οριακά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Τεχνολογικά και οδηγικά
Το Dolphin διατίθεται στην χώρα μας με μπαταρία 60,4 kWh – Λιθίου Φωσφορικού Σιδήρου της BYD τύπου Blade Battery και επωφελείται στον τομέα της ασφάλειας από μία δομή αμαξώματος που προορίζεται αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Με την Blade Battery χωρητικότητας 60,4 kWh και έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7’’. Η ροπή των 310 Nm και η ισχύς των 204 ίππων του κινητήρα, ωθούν το Dolphin να φτάσει τη μέγιστη τελική ταχύτητα των 160 χλμ./ώρα.

Τα τέσσερα προφίλ οδήγησης – Sport, Normal, Economy και Snow – επιλέγονται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης και τις ανάγκες του οδηγού. Το Kινέζικο μοντέλο παρέχει συνδυασμένη ηλεκτρική αυτονομία 427 χιλιομέτρων. Η ισχύς φόρτισης σε τριφασική παροχή AC είναι 11 kW. Σε φορτιστή DC με ισχύ 88 kW η μπαταρία μπορεί να αναπληρώσει την ενέργειά της από το 30% στο 80% σε μόλις 29 λεπτά. Το αυτοκίνητο είναι επίσης εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L (Vehicle to Load), ώστε η μπαταρία του αυτοκινήτου να μπορεί εύκολα να φορτίζει εξωτερικές συσκευές.

Οδηγικά, έχουμε ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο που αποτελεί -και δεδομένης της σχέσης τεχνολογίας/τιμής- μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις της κατηγορίας. Είναι δυνατό και γρήγορο, αλλά όχι μόνο αυτό, καθώς μπορεί και να μετακινήσει τους επιβάτες του εξαιρετικά άνετα, λόγω και της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης. Παράλληλα η συνολική οδική του συμπεριφορά δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, το αντίθετο θα λέγαμε. Είναι σταθερό και με έναν άριστο συνδυασμό άνεσης/κρατήματος.

Σε όλες τις περιπτώσεις νιώθεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο, ευχάριστο οδηγικά και με υψηλή πρακτικότητα. Το Dolphin συνοδεύεται από 6 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χλμ. 8 χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα ή 150.000 χλμ. και 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία ή 200.000 χλμ. ενώ η τιμή του ξεκινάει από τις 28980 Ευρώ χωρίς όφελος κρατικής επιδότησης.




