Η Brembo θέλει να αλλάξει εντελώς τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα πέδησης στα αυτοκίνητα και γι’ αυτό εξελίσσει τα τελευταία χρόνια το σύστημα “Sensify”. Το Sensify από μόνο του δεν είναι κάτι επαναστατικό αλλά ο αντίκτυπος που έχει στην ταχύτητα και την ακρίβεια με την οποία λειτουργεί το σύστημα πέδησης είναι καθώς ελέγχει την εφαρμογή της δύναμης πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά είτε μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα που ενεργοποιεί την δαγκάνα, είτε μέσω ενός ξεχωριστού υδραυλικού συστήματος για κάθε άκρο του αυτοκινήτου. Έτσι, το σύστημα μπορεί να μεταβάλλει σε πραγματικό χρόνο και με εξαιρετική ακρίβεια την ισχύ της πέδησης σε κάθε τροχό και αυτό από μόνο του είναι ικανό να μεταμορφώσει τόσο τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος όσο και τις δυνατότητες του συστήματος πέδησης. Στην προσπάθεια της η Brembo, βρήκε άξιο συμπαραστάτη την Michelin που είδε τις προοπτικές του Sensify και ότι μπορεί να συνεισφέρει στην περαιτέρω βελτίωση του.
“Αυτό που κάνουμε σε πραγματικό χρόνο είναι να αναγνωρίσουμε, βάσει των δεδομένων που συλλέγει το Sensify, 4 κρίσιμες παραμέτρους των ελαστικών: το φορτίο τους, την φθορά τους, την πίεση τους και την θερμοκρασία τους. Με αυτές τις τέσσερεις παραμέτρους μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να υπολογίσουμε τον συντελεστή τριβής του ελαστικού που είναι κρίσιμος για κάθε σύστημα πέδησης.”
Δήλωσε ο Serge Lafon της Michelin. Οι δύο εταιρίες έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσομοιώσεις ενώ οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες έχουν ξεκινήσει το περασμένο φθινόπωρο στις εγκαταστάσεις της Michelin και τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά με την Brembo να αναφέρει μία μείωση στην απόσταση που καλύπτει ένα αυτοκίνητο με το σύστημα Sensify μέχρι να ακινητοποιηθεί σε σύγκριση με το ίδιο αυτοκίνητο με “συμβατικό” ABS, της τάξης των 6 μέτρων. Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν και συνεχίζουν να πραγματοποιούνται τόσο με χειμερινά όσο και με θερινά ελαστικά, με νέα αλλά και φθαρμένα ελαστικά, με σωστές πιέσεις και με λάθος, σε στεγνό οδόστρωμα και βρεγμένο κ.ο.κ. αλλά και σε ταχύτητες από 50 έως 140 km/h! Προφανώς δεν έχουμε εικόνα του χρονοδιαγράμματος της συγκεκριμένης τεχνολογίας καθώς η εξέλιξη της σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση δεδομένης και της σοβαρότητας του αντικειμένου αλλά αυτή είναι μία εφαρμογή των… περιβόητων software-defined αυτοκινήτων που μας αρέσει πάρα πολύ καθώς αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα προς τα εμπρός στον τομέα της ασφάλειας.
Εννοείται ότι αυξάνει και την πολυπλοκότητα αλλά εφόσον έχει δοθεί η δέουσα προσοχή και υπάρχουν και οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας, τότε δεν υπάρχει λόγος για ανησυχία. Ήδη η εμπλοκή της Michelin στο project που ονομάζεται Sensify έχει αλλάξει τον τρόπο που εξελίσσει την τεχνολογία η Brembo και είμαστε σίγουροι ότι εφόσον λάβει εμπορική μορφή το όλο εγχείρημα, θα αλλάξει τον τρόπο που εξελίσσονται τα αυτοκίνητα στο σύνολο τους αφού η ίδια λογική μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους βαθμούς και στα υπόλοιπα υποσυστήματα του αυτοκινήτου!