Σε μία χρονική περίοδο όπου το debate ανάμεσα σε πετρέλαιο και βενζίνη βρίσκεται στη κορύφωση του και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα, από τους απλούς καθημερινούς αγοραστές μέχρι την Ευρωπαϊκή Ένωση, τους κατασκευαστές και τους Δημάρχους πολλών μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων, είπαμε να πάρουμε για δοκιμή ένα βενζινοκίνητο SUV. Πιο συγκεκριμένα την BMW X1 2.0i στη τετρακίνητη έκδοση της. Όσοι σπεύσετε να πείτε πως τα δίλιτρα αυτοκίνητα στη χώρα μας είναι μία ουτοπία, θα ξεκαθαρίσουμε ευθύς εξ’αρχής πως όντως είναι ακριβώς έτσι και δεν έχουμε κάποιο επιχείρημα για να αντικρούσουμε τον συγκεκριμένο ισχυρισμό. Από την άλλη όμως ένα τέτοιο αυτοκίνητο αναδεικνύεται και μέσα από τις δυνατότητες του κινητήρα, διότι καλός ο 1500άρης αλλά μην γελιόμαστε, ο συγκεκριμένος της δοκιμής μας είναι αυτός που ταιριάζει στο αυτοκίνητο.
Καλαίσθητο χωρίς υπερβολές
Η ανανέωση στην οποία υπεβλήθη η X1 είχε χωρίς αμφιβολία θετικές επιδράσεις στην εμφάνισή της. Αυτό διότι αφενός εντάχθηκε πολύ πιο έντονα στην οικογενειακή ταυτότητα
της BMW και ήρθε πιο κοντά εμφανισιακά στις X3 και X5, αφετέρου διότι τώρα έχει έναν σαφώς πιο ξεκάθαρο SUV προορισμό, αφήνοντας στο παρελθόν την εικόνα του υπερυψωμένου station. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά εντυπωσιακό, με μεγαλύτερη μάσκα, τετραγωνισμένα διπλά φωτιστικά σώματα, ξεχωριστούς, στρογγυλούς προβολείς ομίχλης στον προφυλακτήρα και διαμορφωμένο με νεύρα καπό, καθώς και τονισμένους θόλους τροχών. Π
Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από το πλάι δεν μπορείς να μην εντοπίσεις τα νεύρα που δίνουν μία πολύ έντονη και θετική εντύπωση, ενώ η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και το πίσω παρμπρίζ πλαισιωμένο από αεροδυναμικά σπόϊλερ ολοκληρώνουν την
εμφάνιση. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου το μήκος του βρίσκεται στα 4.439 μέτρα, το πλάτος στα 1.821 και το ύψος στα 1.598 μέτρα ενώ πολύ σημαντικό είναι το μεταξόνιο των 2.670 μέτρων το οποίο βοηθάει τα μέγιστα σε ότι αφορά στους εσωτερικούς χώρους όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια.
Πιο άνετο από το προσδοκόμενο
Παρά τις αρκετά κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι στο εσωτερικό είναι κάτι παραπάνω από άνετοι. Ακόμη και πέντε επιβάτες θα μπορέσουν να βολευτούν για μικρή μετακίνηση, ενώ τέσσερα ενήλικα άτομα θα ταξιδέψουν χωρίς κανένα
πρόβλημα, ενώ και τα 505 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι μία άκρως ικανοποιητική τιμή. Και ξεκινήσαμε από τους χώρους, καθώς ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι και πρέπει να είναι δεδομένα για μία ΒΜW ακόμη και όταν πρόκειται για τη μικρότερη της σειράς Χ. Σε ότι αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι, η εικόνα του εσωτερικού μοιάζει αρκετά με αυτή της σειράς 2, ενώ ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός του κόκπιτ δεν απουσιάζει ούτε από αυτή τη BMW. Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η αλήθεια είναι πως όσο περισσότερο
συμβιώνεις με ένα μοντέλο της Γερμανικής εταιρίας, τόσο περισσότερο διαπιστώνεις πως τα πάντα είναι σωστά τοποθετημένα και τα βρίσκεις εύκολα, αρκεί φυσικά να έχεις κάποια σχέση με τη τεχνολογία.
Ραφιναρισμένος
Ερχόμενοι στο θέμα του κινητήρα, δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις τον ραφιναρισμένο και εκλεπτυσμένο τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένα βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο όπως το συγκεκριμένο. Δίλιτρος με χρήση turbo αποδίδει 192 ίππους και συνδυαζότανε με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο steptronic το οποίο κάνει εξαιρετική δουλειά. Αν και δεν έχουμε οδηγήσει τη πετρελαιοκίνητη δίλιτρη X1, αλλά την X3 με μεγαλύτερο όγκο και βάρος για να έχουμε μέτρο σύγκρισης, η αλήθεια είναι πως το δίλημμα είναι μεγάλο και υπαρκτό. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση στο ταξίδι στην εθνική οδό βρέθηκε στα 7.5 λτ./100 χλμ. και στη συνέχεια ανέβηκε, σε αστικές συνθήκες μετακίνησης, στα 9 λτ./100 χλμ. ενώ όταν αποφασίσαμε να την οδηγήσουμε ως γνήσια BMW τότε το διψήφιο νούμερο κατανάλωσης ήρθε και μάλιστα με αρκετά μεγάλη ευκολία.
Εντός και εκτός
Οδηγώντας για πάνω από 1000 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο σε κάθε είδους δρόμο, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα SUV, σε προκαλεί να το οδηγήσεις σε σβέλτους ή και γρήγορους ρυθμούς. Η απόκριση του κινητήρα από χαμηλά και κυρίως η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το γρήγορο τιμόνι, το στιβαρό πλαίσιο και φυσικά η τετρακίνηση, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό να προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτά που περιμένεις από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Επιλέγεις το πρόγραμμα που θέλεις ανάλογα με τη διάθεσή σου (ECO Pro, Comfort. Sport) κάνεις τις ρυθμίσεις που επιθυμείς και ξεκινάς. Στην εθνική οδό πηγαίνεις Comfort και διαπιστώνεις πως παρά το συνολικό sport στήσιμο – προσανατολισμό του αυτοκινήτου, όχι μόνο δεν σε κουράζει αλλά είναι σε θέση να σε ταξιδέψει για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα με ικανοποιητική άνεση.
Μπαίνεις σε ορεινό κλειστό κομμάτι βάζεις τα πάντα στο sport ορμάς και διαπιστώνεις πως πρόκειται για γνήσια BMW. Ρυθμίσιμη σε κάθε κατάσταση, ελαφρώς υποστροφική όταν ξεπεράσεις το όριο, απόλυτα οδηγήσιμη αν επιλέξεις να ενεργοποιήσεις τις ηλεκτρονικές προστασίες και βάλεις στο παιχνίδι τη τετρακίνηση, η οποία είναι βασισμένη σε έναν κεντρικό ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη με άμεση κατανομή ροπής στον άξονα που χρειάζεται. Εκτός δρόμου τα 18.3 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος δεν είναι αμελητέα, ενώ τα ασφάλτινα ελαστικά και ο φόβος μην τη πληγώσετε βάζουν τα όρια.
Το δίλημμα υπάρχει
Χωρίς αμφιβολία η δίλιτρη X1 με τους 192 ίππους είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί και κάνει τα πάντα καλά. Έχεις χώρους, ποιότητα, δυνατότητα να οδηγηθεί απολαυστικά, ενώ και εκτός δρόμου δεν θα αρνηθεί να σε πάει σε μία ερημική παραλία για παράδειγμα. Το δίλημμα έγκειται στο αν η ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα αλλά και τα πέντε χιλιάδες ευρώ της διαφοράς τιμής (43000 η δίλιτρη τετρακίνητη βενζίνης, έναντι 48000 της αντίστοιχης πετρελαιοκίνητης), είναι ικανές και δυνατές συνθήκες ώστε να επιλέξετε αυτή, καθώς αν είστε και λίγο λάτρεις της οδήγησης θα διαπιστώσετε πως η κατανάλωση εύκολα μπορεί να ανέβει σε σημείο που να μην κάνει την X1 ένα all around όχημα.
[vc_row full_width=”stretch_row_content” equal_height=”yes”]
[vc_column width=”1/2″]
[vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Κατανάλωση υπό πίεση
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 2000 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 192 |
0-100 | 7.5″ |
Τελική ταχύτητα | 223 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 9.2 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 146 γρ/χλμ |
[/vc_column_text]
[/vc_column][/vc_row]