Η BMW M GmbH γιορτάζει φέτος 50 χρόνια ζωής και σε αυτό το τόσο σημαντικό ορόσημο δεν θα μπορούσε να μην γιορτάσει. Για μία στιγμή λοιπόν, ξέχνα την πανδημία, ξέχνα τον πόλεμο και την ακρίβεια και απόλαυσε το γεγονός ότι τρία γράμματα κάνουν όλη την διαφορά. Τρία γράμματα μεταμορφώνουν την “απλή” BMW M4 σε ένα διθέσιο εργαλείο για την πίστα: Competition, Sport, Lightweight. Χάρη σε αυτές τις τρεις λέξεις που εκφράζουν μία φιλοσοφία, η BMW κέρδισε για πρώτη φορά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού με την 3.0 CSL το 1973 ενώ έγραψε ιστορία και με μία από τις πιο ποθητές M3 στην ιστορία, την θρυλική M3 CSL του 2003. Τώρα, χρησιμοποιεί για άλλη μία φορά το αρκτικόλεξο και τα αποτελέσματα είναι θεαματικά, τουλάχιστον στα χαρτιά.
Καταρχάς, η M4 CSL εξοπλίζεται με ένα σετ M Carbon full bucket καθισμάτων που ζυγίζουν περίπου 24 κιλά λιγότερο σε σύγκριση με τα standard τεμάχια που διαθέτει η M4 Competition ενώ η αφαίρεση των πίσω καθισμάτων έχει μειώσει περαιτέρω το βάρος κατά 21 κιλά. Τα M Carbon κεραμικά φρένα, οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος, τα ελαφρύτερα ελατήρια και αμορτισέρ εξοικονομούν 21 κιλά και 15 κιλά επιπλέον αφαιρέθηκαν με την κατάργηση μέρους της ηχομόνωσης και της αλλαγής του μονωτικού υλικού σε άλλα σημεία. Σαν να μην έφταναν αυτά, η οροφή, το καπό και το πορτ-μπαγκάζ κατασκευάζονται πλέον από CFRP (carbon fiber reinforced plastic), όπως και η κεντρική κονσόλα στο εσωτερικό, προσφέροντας οφέλη της τάξης των 11 κιλών ενώ η νέα εξάτμιση από τιτάνιο και τροποποιήσεις στην γρίλια, τα πίσω φώτα, τα πατάκια και το σύστημα του αυτόματου κλιματισμού μειώνουν το βάρος κατά 8 ολόκληρα κιλά!
Συνολικά, η M4 CSL ζυγίζει μόλις 1.625 κιλά, οπότε το έργο του 3-λιτρου, εξακύλινδρου εν σειρά, twin-turbo βενζινοκινητήρα είναι ούτως ή άλλως ευκολότερο, αλλά οι μηχανικοί δεν θα μπορούσαν να μην επέμβουν και εκεί. Αυξάνοντας την πίεση υπερπλήρωσης από τα 1.7 bar, στα 2.1 και βελτιώνοντας το management του κινητήρα, τον έκαναν να παράγει πλέον 550 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 650 Nm ροπής από τις 2.750 έως τις 5.950 σ.α.λ. Αυτά περνούν στον δρόμο μέσω των πίσω τροχών (δεν υπάρχει σύστημα τετρακίνησης ούτε καν προαιρετικά) αφού πρώτα περάσουν από το standard 8-τάχυτο, αυτόματο κιβωτίου, με την BMW να αναφέρει πως οι νέες βάσεις του κινητήρα και της μετάδοσης εξασφαλίζουν την “ταχύτατη και άμεση μετάδοση της κίνησης”.
Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εκεί. Το εμπρός μέρος έχει “δεθεί” με μία ολοκαίνουρια μπάρα θόλων που αυξάνει περαιτέρω την ακαμψία, η ανάρτηση έχει τόσο νέα γεωμετρία όσο και νέες ρυθμίσεις ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί και κατά 8 χιλιοστά, το M Traction Control έχει 10 στάδια λειτουργίας δίνοντας την δυνατότητα στον οδηγό να ορίσει ακριβώς το επίπεδο παρεμβατικότητας που επιθυμεί ανάλογα με τις συνθήκες, την διάθεση και τις απαιτήσεις ενώ οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος (19 ιντσών εμπρός και 20 πίσω) ντύνονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 R, σε διάσταση 275/35 εμπρός και 285/30 πίσω. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε έστω μία αναφορά στα σχεδιαστικά στοιχεία που διαφοροποιούν την M4 CSL από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στην γκάμα: νέα είναι η χαρακτηριστική γρίλια, το splitter με τα μικρά πτερύγια στα πλάγια και η αεροτομή που ενσωματώθηκε στο πορτ-μπαγκάζ ενώ νέα είναι και τα πίσω LED φωτιστικά σώματα – στα μπροστά έχει αλλάξει χρώμα μονάχα στα LED φώτα ημέρα που είναι πλέον κίτρινα θυμίζοντας τα GT αγωνιστικά.
Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι η παραγωγή της BMW M4 CSL είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει τον Ιούλιο αλλά όποιος είναι διατεθειμένος να πληρώσει το αυξημένο αντίτιμο για να την κάνει δική του θα πρέπει να βιαστεί καθώς η γερμανική εταιρία ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μονάχα 1.000 κομμάτια και να είσαι απόλυτα σίγουρος ότι αυτά θα εξαφανιστούν σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα.