Μετά το πρόσφατο facelift η σειρά 3 της BMW έγινε ακόμη πιο δυναμική και εντυπωσιακή |
Κάθε φορά που ανανεώνεται, πολύ δε περισσότερο όταν αντικαθίσταται πλήρως, ένα μοντέλο όπως η σειρά 3 της BMW η απορία που εύλογα προκαλείται είναι πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει. Έχοντας αυτή την απορία κατά νου για ακόμη μία φορά, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της, προσφάτως ανανεωμένης, BMW 320 diesel, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν και εφόσον υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης σε ένα ήδη εξαιρετικό αυτοκίνητο.
Ξεκινώντας από την αισθητική
Ελαφρώς διαφοροποιημένος προφυλακτήρας και εντυπωσιακά φώτα ημέρας, διαθέσιμα και ως Full Led |
Μπορεί οι αλλαγές, στον αισθητικό τομέα, να είναι μικρές, ωστόσο είναι ικανές να δημιουργήσουν ένα πολύ εντυπωσιακό σύνολο, του οποίου η εξέλιξη στο πέρασμα των τεσσάρων δεκαετιών της ύπαρξης της σειράς 3, είναι συνεχής και αδιάλειπτη. Άλλωστε οι πάνω από 10 εκατομμύρια πωλήσεις που έχει σημειώσει, αποδεικνύουν πως πρόκειται για ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας με τις νέες εισαγωγές του αέρα και τα ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα, δημιουργούν στο εμπρός μέρος μία μαξιμαλιστική αλλά ιδιαιτέρως καλαίσθητη εικόνα. Από την άλλη στο πίσω μέρος η μοναδική αλλαγή που υπάρχει είναι στα φωτιστικά σώματα, καθώς και στο φως του στοπ, το οποίο έχει μεταφερθεί -από το κάτω μέρος του φαναριού στο πάνω- με τα LED γραφικά να είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού. Σε ότι έχει να κάνει με τις εξωτερικές διαστάσεις, το μήκος του αυτοκινήτου βρίσκεται στα 4.633 μέτρα, το πλάτος στα 1.811 και το ύψος στα 1.429 μέτρα με το μεταξόνιο στα 2.810 μέτρα.
Με έμφαση στη ποιότητα
Tα πλαϊνά «νεύρα» του αμαξώματος προσδίδουν την απαραίτητη επιθετικότητα |
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι τα πρώτα πράγματα που κερδίζουν τον οδηγό αλλά και τους συνεπιβάτες. Σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική, αυτή είναι γνώριμη, καθώς οι ελάχιστες αλλαγές που έχουν γίνει, όπως κάποια χρωμιωμένα διακοσμητικά, δεν είναι σε θέση να αλλάξουν τη συνολική εικόνα. Η εργονομία και η χρήση του συνόλου των λειτουργιών του αυτοκινήτου, απαιτούν έναν εύλογο χρόνο εκμάθησης, ο οποίος εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το πόσο εξοικειωμένοι είστε με τις νέες τεχνολογίες. Για παράδειγμα μέσω του idrive μπορείτε να παραμετροποιήσετε τα πάντα, ανάλογα με τις δικές σας ανάγκες. Επίσης το πολύ προηγμένο σύστημα infotainment είναι συμβατό με 4G smartphones, αυξάνοντας κατακόρυφα τις παρεχόμενες δυνατότητες. Ερχόμενοι σε πιο συμβατικά πράγματα, όπως αυτό των χώρων, τέσσερα και υπό προϋποθέσεις πέντε άτομα δεν θα δυσκολευτούν να συνταξιδέψουν, χωρίς μάλιστα να νιώσουν «στριμωγμένα» ενώ τα 480 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι παραπάνω από ικανοποιητικά.
Η σπορ πλευρά της οικονομίας
Μικρή αισθητική ανανέωση για τα πίσω φώτα, τα οποία «αγκαλιάζουν» τις γωνίες του αμαξώματος |
Για να εξηγούμαστε ευθύς εξαρχής, ο τίτλος της παραγράφου έχει να κάνει με τις ανάγκες του κινητήρα σε καύσιμο. Αυτό διότι το δίλιτρο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο αποδίδει 190 ίππους, έξη παραπάνω σε σχέση με τη προηγούμενη εκδοχή του, με τη ροπή του να ανέρχεται στα 40.8 κιλά. Στη περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, συνδυαζότανε με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων της ZF, με τη σωστή-πυκνή κλιμάκωση. Τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς, ενώ σε ότι αφορά στην ανάρτηση εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακφέρσον και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι. Επιστρέφοντας τώρα στον τίτλο της παραγράφου, οφείλουμε να σημειώσουμε πως μετά από 1500 χιλιόμετρα που κάναμε με το αυτοκίνητο μέσα σε λιγότερο από πέντε ημέρες, η μέση κατανάλωση της δοκιμής βρέθηκε στα 6.8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Και φυσικά, όπως αντιλαμβάνεστε και όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, αυτό που πρωτίστως μας ενδιέφερε κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε ημερών ήταν η απόλαυση της οδήγησης και όχι η οικονομία στο καύσιμο.
Παραμένει απολαυστική
Πάντα ήταν και συνεχίζει να είναι ένα αυτοκίνητο για όσους αντιλαμβάνονται την οδήγηση ως χαρά και απόλαυση. Με το που μπαίνεις και κάθεσαι στη θέση του οδηγού, τα πάντα γύρω σου φωνάζουν πως είναι δημιουργημένα με σκοπό την ικανοποίηση σου. Όλα περιστρέφονται γύρω από τον οδηγό, για τον οδηγό. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αποκτάς την αίσθηση πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ικανό να σε κάνει να ξεχαστείς και να αποκοπείς από τη καθημερινότητα και να απολαύσεις τη κάθε σπιθαμή μετακίνησης. Ο δίλιτρος diesel «ακούει» παντού και σε συνδυασμό με τη πυκνή κλιμάκωση του αυτόματο κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, δεν πρόκειται ποτέ και πουθενά να σας αφήσεις εκτεθειμένους, χωρίς ισχύ κάτω από το δεξί σας πόδι. Οι αναρτήσεις και το αμάξωμα βρίσκονται στο ίδιο υψηλό επίπεδο, παρά το γεγονός πως οι ζάντες των 19 ιντσών, αφενός αυξάνουν το θόρυβο κύλισης, αφετέρου δείχνουν να «μπερδεύουν» κάπως τη συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, σε ακραίες οφείλουμε να τονίσουμε καταστάσεις. Αφήστε που τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά πραγματικά δυσανασχετούν στους ελληνικούς δρόμους.
Ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερα ή υπό προϋποθέσεις και για πέντε άτομα. |
Στις ευθείες της εθνικής οδού, διαπιστώνεις αφενός πως τα χιλιόμετρα είναι πολύ, μα πάρα πολύ, περισσότερα από αυτά που νόμιζες πως είχες, αφετέρου η κατανάλωση είναι αντιστρόφως ανάλογη. Πολύ μα πολύ μικρότερη από αυτή που πίστευες. Ανεβάζει ταχύτητα με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ αντίθετα διατηρεί με ευκολία τη μέση κατανάλωση στο επίπεδο των έξη λίτρων, προκαλώντας ακόμη περισσότερο εκνευρισμό για το γεγονός πως τα διόδια στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα κοστίζουν πολύ περισσότερο σε σχέση με το καύσιμο. Και φυσικά όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές και επιλέξεις τη ρύθμιση sport, όπου η απόκριση του κινητήρα είναι πιο άμεση, οι αλλαγές γρηγορότερες, η ανάρτηση πιο σφιχτή και το τιμόνι πιο κοφτερό, τότε ξεχνάς πλήρως την οικογενειακή ταυτότητα αυτού του τετράθυρου μοντέλου και απολαμβάνεις…
Πλήρης
Παραπάνω από αρκετά τα 480 λίτρα του χώρου των αποσκευών |
Ναι η BMW 320 diesel, είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο. Με άποψη για την αισθητική, με ιδιαίτερη προσοχή στη ποιότητα, με οικογενειακό χαρακτήρα και κυρίως με δυνατότητες να προσφέρει απόλαυση κάνοντας ακόμη και μία βαρετή αστική μετακίνηση, ξεχωριστή. Τα 45300 Ευρώ της βασικής έκδοσης, σαφώς και δεν είναι λίγα, ενώ ούτε καν τολμούμε να σας πούμε πόσο κόστιζε το υπερπλούσιο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Σαφώς και τα αξίζει, αλλά πλέον ο ανταγωνισμός που έχει απέναντί της είναι κάτι παραπάνω από έντονος και μάλιστα θα λέγαμε πως παρουσιάζει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
• Εμφάνιση |
• Κόστος έξτρα εξοπλισμού
|
• Επιδόσεις |
• Χωρίς λόγο ύπαρξης οι 19άρες ζάντες
|
• Κατανάλωση | |
• Οδική συμπεριφορά | |
• Αίσθηση οδήγηση | |
• Ποιότητα κατασκευής |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Twin Power TurboΊπποι 190Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα0-100 χλμ/ώρα 7,2’’Μέση κατανάλωση δοκιμής 6,8 λτ./100χλμΕκπομπές CO2 116 γρ./χλμ
Εξαιρετικός σε όλα του, δίνει το τέμπο στην συνολική κατασκευή |
Ανάλογα με τις διαθέσεις του, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας που του ταιριάζει ανάμεσα σε Eco, Comfort και Sport. |
Ένα αυτοκίνητο για να το οδηγείς όλες τις ώρες της ημέρας |
Στρίβει με πραγματικά απολαυστικό τρόπο χωρίς να τρομάζει σε καμία περίπτωση οδηγό και επιβάτες |