Ακριβώς όπως πριν από λίγα χρόνια οι κατασκευαστές είχαν ξεκινήσει έναν άτυπο αγώνα ανακοινώσεων αναφορικά με το ποιος θα είναι ο πρώτος που θα καταργήσει τους θερμικούς κινητήρες από την γκάμα του, έτσι τώρα η συντριπτική πλειοψηφία των ίδιων κατασκευαστών σπεύδουν να προσαρμόσουν τα προγράμματα τους βλέποντας ότι η διείσδυση της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης δεν ακολουθεί τους ρυθμούς που είχαν προβλέψει. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η Audi που επιβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να κρατήσει το πρόγραμμα που την ήθελε να μεταμορφώνεται σε μία αμιγώς ηλεκτρική γκάμα από το 2033. Η γερμανική εταιρία, όπως όλα δείχνουν, δεν θα διακόψει την εξέλιξη αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2026 όπως είχε δηλώσει αρχικά.

Ενδεικτικό του… κλίματος που επικρατεί στην Audi είναι ότι ο επικεφαλής της, Gernot Dollner, τόνισε ότι δεν ήταν αυτός που είχε επικοινωνήσει την αρχική καταληκτική ημερομηνία αλλά ο προκάτοχος του, ενώ συμπλήρωσε ότι η απόφαση να αλλάξει το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της εταιρίας βασίζεται στην πεποίθηση ότι πρέπει να υπάρχει ευελιξία και αυτό περιλαμβάνει και τα “RS” μοντέλα επιδόσεων.
“Από το 2024-2026 η Audi λανσάρει μία εντελώς νέα σειρά θερμικών και plug-in υβριδικών οχημάτων που θα μας παρέχει πλήρη ευελιξία για τουλάχιστον επτά, οκτώ, ίσως δέκα χρόνια και τότε θα δούμε πώς θα εξελιχθούν οι αγορές μας.”
Δήλωσε ο Gollner, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η Audi θα αναλάβει τα ηνία όσον αφορά στην εξέλιξη τόσο του hardware όσο και του software των μεγαλύτερων (από μέγεθος αντίστοιχο του A5 και πάνω) μοντέλων του ομίλου Volkswagen, συμπεριλαμβανομένης της νέας γενιάς SSP αρχιτεκτονικής που θα αναπαριστά και το πρώτο μεγάλο βήμα για τα “software-defined” οχήματα του VW Group. Το εν λόγω project περιλαμβάνει βεβαίως και την Rivian στην οποία έχει επενδύσει η γερμανική μάρκα ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις τα πρώτα Audi που θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα θα κυκλοφορήσουν γύρω στα τέλη του 2027 ή στις αρχές του ’28.

Όσον αφορά στην υπόλοιπη γκάμα η γερμανική μάρκα δεν είναι διατεθειμένη να λανσάρει αντικαταστάτες για τα A1 και Q2, μετατρέποντας έτσι τα A3 και Q3 ως το σημείο εισόδου στην οικογένεια της ενώ τα A8 για τα “συμβατικά” και τα Q7/Q8 για τα SUV θα αναλάβουν το άλλο άκρο. Στην γκάμα θα προστεθεί το 2026 και ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στο μέγεθος του A3 αλλά η εταιρία δεν σκοπεύει να παρέχει κάποια πρόταση σε μικρότερες κατηγορίες. Για πιο… ειδικά μοντέλα, ο Dollner αρνείται πεισματικά να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει οτιδήποτε σχετίζεται με νέο R8 ή έστω, νέο TT αφήνοντας να εννοηθεί ενώ δεν αποτελούν προτεραιότητα σε αυτό το σημείο, η εταιρία θέλει και χρειάζεται (και) τέτοιου είδους μοντέλα.



