H χρυσή εποχή των SUV συνεχίζει το ίδιο δυναμικά και εκεί στην Audi αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά, οπότε δεν άργησαν να παρουσιάσουν και την σπορτίζουσα έκδοση του ολοκαίνουριου Q5, το Sportback. Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο και στην δεύτερη γενιά του μοντέλου, το βασικό χαρακτηριστικό του είναι η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, ως γνήσιο coupe SUV άλλωστε. Από εκεί και πέρα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου τη παράσταση κλέβει ξεκάθαρα η χαρακτηριστική εξάγωνη και φαρδιά μάσκα Singleframe, η οποία πλαισιώνεται από κάθετες ενεργές εισαγωγές αέρα, τα αιχμηρά μπροστινά φωτιστικά σώματα, ενώ η εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα φιλοξενεί στο κέντρο τους αισθητήρες του οχήματος.
Ως γνήσιο Sportback τα πλαϊνά του έχουν ένταση στις γραμμές τους και κατλήγοντας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου παρατηρούμε πως τα OLED φώτα δεύτερης γενιάς επικοινωνούν μεταξύ τους. Παράλληλα υπάρχει και το νέο φως στην αεροτομή πάνω από το πίσω παράθυρο που ενισχύει την ασφάλεια στο φρενάρισμα. Περνώντας στο εσωτερικό οι διαφορές σε σχέση με όσα ξέραμε από την SUV εκδοχή του μοντέλου, είναι ανύπαρκτες, τουλάχιστον ως προς τη σχεδίαση. Αυτό στη πράξη σημαίνει πως συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, την κεντρική οθόνη αφής και ακόμα μια οθόνη τοποθετημένη απέναντι από το συνοδηγό.
Υλικά όπως οι ταπετσαρίες Cascade και οι μικροΐνες Dinamica κατασκευάζονται κυρίως από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, αποδεικνύοντας την προσήλωση της Audi στα βιώσιμα υλικά. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στο Q5 Sportback είναι 515 έως 1.415 λίτρα, ενώ στο SQ5 Sportback 470 έως 1.388 λίτρα. Φυσικά το κορυφαίο SQ5 Sportback χαρακτηρίζεται και από τις αναγκαίες πινελιές διαφοροποίησης όπως η επένδυση “Scandium Grey” στο περίβλημα της μάσκας και των εισαγωγών αέρα, ο πίσω διαχύτης έχει ματ μαύρο χρώμα και οι τροχοί των 18 ιντσών πέντε φαρδιές ακτίνες.
Σε ότι έχει να κάνει με τις εκδόσεις των κινητήρων του Audi Q5 Sportback, θα τοποθετείται ο δίλιτρος TFSI, απόδοσης 204 ίππων και 340 Nm ροπής, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς ή προαιρετικά σε όλους μέσω του συστήματος τετρακίνησης quattro. Ακόμη θα υπάρχει και δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος παράγει 204 ίππους και 340 Nm ροπής και θα συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης quattro. Στην κορυφή των εκδόσεων θα βρίσκεται το SQ5 Sportback με V6 TFSI κινητήρα 3.0 λίτρων με 367 ίππους και 550 Nm ροπής.
Σε κάθε περίπτωση στάνταρ θα είναι το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο μπορεί να προσφέρει για λίγο έως και 24 ίππους επιπλέον ισχύ και μέχρι 230 Nm έξτρα ροπή. Στάνταρ επίσης σε όλα τα Q5 Sportback θα είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Από τον επόμενο μήνα τα νέα Audi Q5 Sportback and SQ5 Sportback θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία.