Πριν από δύο μήνες η Audi παρουσίασε στον κόσμο το ολοκαίνουριο A6. Ένα μεγάλο station wagon που συνεχίζει την παράδοση που διατηρεί η γερμανική εταιρία στην συγκεκριμένη κατηγορία και ακόμα πιο σημαντικά, προσφέρει διάφορες επιλογές όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα καθώς ναι μεν η υβριδική τεχνολογία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι λόγος για να γυρίσει την πλάτη σε δοκιμασμένες και απολύτως χρήσιμες τεχνολογίες. Έτσι, το A6 Avant είναι διαθέσιμο με θερμικά και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, συμπεριλαμβανομένου ενός ήπια υβριδικού turbodiesel. Έναν μήνα αργότερα πραγματοποίησε το ντεμπούτο του και η Sedan έκδοση του νέου Audi A6 ενώ τώρα, η εταιρία εμπλουτίζει την γκάμα με τις πρώτες plug-in υβριδικές εκδόσεις και όπως καταλαβαίνεις από τον πληθυντικό, δεν είναι μόνο μία.
Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά, “τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και αποδοτικότητα συνδυάζοντας ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η ηλεκτρική οδήγηση με τα πλεονεκτήματα ενός βενζινοκινητήρα”. Οι πελάτες θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στο Avant και το Sedan αλλά και ανάμεσα σε δύο διαφορετικές εκδόσεις του plug-in υβριδικού κινητήριου συνόλου: αμφότερες εξοπλίζονται με έναν δίλιτρο TFSI βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία. Η μία όμως προσφέρει 299 ίππους και 450 Nm ροπής, αρκετά για να επιταχύνουν το μεγάλο γερμανικό sedan/avant στα 100 km/h από στάση σε 6.0 δευτερόλεπτα και η άλλη, 367 ίππους και 500 Nm ροπής που επιτρέπουν στο plug-in υβριδικό A6 να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 5.3 δευτερόλεπτα.
Όπως καταλαβαίνεις, αμφότερες είναι τετρακίνητες ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι στην καρδιά του συστήματος, η μπαταρία υψηλής τάσης των 25.9 kWh είναι ικανή να παρέχει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων! Όταν το φορτίο εξαντληθεί δε, η φόρτιση γίνεται με ρυθμό 11 kW που σημαίνει ότι για την πλήρη αναπλήρωση του φορτίου της δεν χρειάζονται περισσότερες από 2.5 ώρες!
Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, του οποίου η ένταση μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι ενώ βελτιστοποιήσεις έχουν γίνει και στο σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συστήματος που προσφέρει δύο διαφορετικά modes λειτουργίας: EV και hybrid. Το πρώτο είναι προφανές και δεν θα επεκταθούμε ιδιαίτερα σε αυτό ενώ στο δεύτερο, το σύστημα διατηρεί ένα σταθερό επίπεδο όσον αφορά στο φορτίο της μπαταρίας ούτως ώστε να χρησιμοποιηθεί αργότερα για την μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση. Σημαντικός είναι και ο ρόλος του εξηλεκτρισμένου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Για την ιστορία, η τιμή του A6 Sedan e-hybrid quattro ξεκινά από τις €65.800 στη Γερμανία, με το αντίστοιχο Avant να κοστίζει €2.500 περισσότερο ενώ η ισχυρότερη έκδοση ξεκινά από τα €75.050 για το Sedan και από τα €77.550 για το Avant. Φθηνό δεν είναι λοιπόν αλλά το πολύ υψηλό επίπεδο βασικού εξοπλισμού με το πακέτο S line τόσο για το αμάξωμα όσο και για την καμπίνα, την σπορ ανάρτηση, το σύστημα τετραδιεύθυνσης κ.ά. να αποζημιώνουν αυτούς που θα προτιμήσουν την συγκεκριμένη έκδοση.