Στιβαρό και σοβαρό |
Η βασική έκδοση, ναι ναι καλά διαβάζετε, η βασική έκδοση του Audi A4 είναι ένα αυτοκίνητο που αλλάζει τα δεδομένα στη κατηγορία των πολυτελών μεσαίων αυτοκινήτων. Η αλλαγή έχει να κάνει αμιγώς με το οικονομικό σκέλος, καθώς η συγκεκριμένη έκδοση, σπάει το ψυχολογικό φράγμα των 30000 Ευρώ, χωρίς να κάνει κανέναν απολύτως συμβιβασμό στον τομέα του εξοπλισμού. Το αντίθετο μάλιστα. Αυτά όμως θα τα διαβάσετε στη πορεία της δοκιμής, καθώς μπορεί το οικονομικό να είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο, ακόμη για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, εμείς όμως θα εμμένουμε να εξετάζουμε ένα μοντέλο, πρωτίστως με αυτοκινητικά κριτήρια.
Σημαντικά αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά |
Γνωστή εικόνα
Σχεδιαστικά το Α4 είναι πλέον γνωστό, καθώς η τέταρτη γενιά του βρίσκεται στον πέμπτο χρόνο της ζωής της και ήδη η Αudi ετοιμάζει με γοργούς ρυθμούς τον αντικαταστάτη. Το πιο σημαντικό στοιχείο αυτής της γενιάς ήταν η σημαντική αύξηση των διαστάσεων, κάτι που είχε ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στους προσφερόμενους χώρους. Στο εσωτερικό, πέρα από τους άκρως ικανοποιητικούς πλέον χώρους για επιβάτες αλλά και αποσκευές, αυτό που εντυπωσιάζει σε κάθε Audi είναι η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Αυτή η αίσθηση της πλήρους απομόνωσης από οτιδήποτε συμβαίνει στο εξωτερικό περιβάλλον. Η εργονομία βρίσκεται σε εξίσου υψηλό επίπεδο, καθώς ο οδηγός έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση στο σύνολο των βασικών λειτουργιών και μόνο αν θελήσει να αλλάξει κάποιες πιο προχωρημένες ρυθμίσεις, θα χρειαστεί να ψάξει λίγο παραπάνω. Στα θετικά καταγράφεται επίσης και η προσφερόμενη άνεση από τα εμπρός καθίσματα, καθώς ακόμη και οι πιο ιδιαίτεροι σωματότυποι, θα βρούνε την ιδανική θέση οδήγησης ή συνοδήγησης.
Εργονομικό και εξαιρετικά ποιοτικό το εσωτερικό |
Αδυνατισμένος αλλά ψυχωμένος
Ο 1800άρης TFSI στην έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας απέδιδε 120 ίππους και 23.4 κιλά ροπής. Μπορεί η ονομαστική ισχύς να ακούγεται λίγη για το βάρος και τις ικανότητες του πλαισίου, στη πράξη όμως αποδείχθηκε αρκετή, λόγω και της πολύ καλής ελαστικότητας. Προφανώς και δεν περιμένει κανείς σπουδαίες επιδόσεις, αλλά δεν θα πρέπει καταρχήν να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα πολυτελές οικογενειακό sedan με έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια. Τα φρένα αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά αλλά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, ενώ το εξάρι μηχανικό κιβώτιο είναι ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση κιβώτια της κατηγορίας.
Ικανοποιητικοί χώροι για όλους |
Απολαυστικά άνετο
Κάνοντας μαζί του σχεδόν 1000 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο, το πρώτο στοιχείο που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης. Ανεξάρτητα της ταχύτητας με την οποία κινείστε, το σύνολο των εξωτερικών θορύβων, μένουν μακριά από τα αυτιά των επιβατών. Το δεύτερο στοιχείο είναι πως οι 120 ίπποι κινούν με περισσή αξιοπρέπεια τα 1500 και πλέον κιλά του αμαξώματος. Οι αναρτήσεις είναι σαφώς προσανατολισμένες στη παροχή υψηλής άνεσης στους επιβάτες, ενώ το τιμόνι ακολουθεί τη συνολική φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή σε συνθήκες ταξιδίου στην εθνική οδό μπορεί εύκολα να βρεθεί κοντά στη περιοχή των επτά λίτρων. Αντίθετα μέσα στη πόλη, δύσκολα θα πέσει από οκτώ, ενώ σε ορεινό δρόμο αν το πιέσετε και λίγο παραπάνω μπορεί να δείτε και εννέα λίτρα στον υπολογιστή του.
Πραγματικά μεγάλος ο χώρος των αποσκευών |
Πλήρες
Η αλήθεια είναι πως στο πρώτο άκουσμα της ιπποδύναμης για ένα αυτοκίνητο όπως το Α4, προβληματίζεσαι και μάλιστα αρκετά. Ο προβληματισμός όμως αυτός φεύγει στα πρώτα χιλιόμετρα της οδήγησης, οπότε αρχίζεις να σκέφτεσαι άλλα πράγματα. Όπως το πακέτο του εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς xenon με φώτα ημέρα τύπου LED και πλυστικό σύστημα, αισθητήρα βροχής και φώτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα Audi Concert με οκτώ ηχεία και έγχρωμη οθόνη 6,5”, πολύ-λειτουργικό τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, ανοιχτή ακρόαση τηλεφώνου μέσω Bluetooth, προβολείς ομίχλης, μεταλλικό χρώμα και ζάντες αλουμινίου 17”. Και όλα αυτά σε τιμή που βρίσκεται κάτω από 28000 Ευρώ με απόσυρση.
• Ποιότητα κύλισης |
• Κατανάλωση υπό πίεση
|
• Άνεση |
|
• Εξοπλισμός | |
• Τιμή |
Κινητήρας 1800 κ.εκ. TurboΊπποι 120Τελική ταχύτητα 205χλμ/ώρα0-100 χλμ/ώρα 10.5’’Μέση κατανάλωση δοκιμής 7,7 λτ.100 χλμΕκπομπές CO2 164 γρ./χλμΤέλη κυκλοφορίας 257€