Όταν είσαι μία αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Audi, που είχες στην γκάμα σου κροσσόβερ μοντέλα σαν το Α6 Allroad αρχικά και το A4 Allroad στη συνέχεια, δεν μπορείς να μην συνεχίσεις αυτή τη παράδοση και σε άλλες προτάσεις σου. Ειδικά σε μία εποχή που τα SUV και τα κροσσόβερ σχεδόν μονοπωλούν το αγοραστικό ενδιαφέρον, η Audi πράττει σοφά και δημιουργεί την Allstreet έκδοση του A3. Με στρατηγικό σχεδιασμό και ορθή σκέψη, αφενός δεν χρησιμοποιεί την ονομασία «Allroad» που παραπέμπει απευθείας σε τετρακίνητές εκδόσεις με το γνωστό σύστημα Quattro, αφετέρου φροντίζει να για την απαραίτητη «συγγένεια» και συνειρμικότητα, με τον παραπλήσιο όρο “Allstreet”.
Σε κάθε περίπτωση το Audi A3 Allstreet είναι ένα αυτοκίνητο που ανήκει στη καρδιά του σύγχρονου αυτοκινητικού ενδιαφέροντος. Αυτό διότι αφενός φέρει μαζί του όλα εκείνα τα στοιχεία που καθιέρωσαν το Α3 στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως ένα premium hatchback μοντέλο, αφετέρου τα συνδυάζει με τα κροσσόβερ χαρακτηριστικά, που η συντριπτική πλειονότητα αναζητά και θέλει να έχει το υποψήφιο προς αγορά αυτοκίνητο. Το κατά πόσο τα συνδυάζει καλά ή όχι, θα αναλύσουμε στη συνέχεια του άρθρου.
Γνήσιο Α3 σχεδιαστικά με καλαίσθητα στοιχεία κροσσόβερ
Οι δημιουργοί της Allstreet έκδοση του Α3 φρόντισαν να διατηρήσουν το διαχρονικό σχήμα του πεντάθυρου αμαξώματος και να το ενισχύσουν με ισχυρές δόσεις φρεσκάδας αλλά και ενέσεις διαφορετικότητας. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως εξακολουθεί να είναι επίκαιρο και ελκυστικό, ακολουθώντας τις βασικές αναλογίες και τη φιλοσοφία ενός hatchback. Η εμπρός singleframe μάσκα σε ματ απόχρωση και τα λεπτά φωτιστικά σώματα διατηρούν ζωντανούς τους δεσμούς με τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi. Η σπορ υπόσταση που γνωρίζουμε από το Sportback παραμένει σχεδόν ίδια, όμως στην περίπτωση του Allstreet φροντίζουν να υπερθεματίσουν τη διαφορετικότητα του.
Φυσικά, το πρώτο που παρατηρείς είναι το κατά 3 εκατοστά αυξημένο ύψος σε σχέση με την «απλή» έκδοση του Α3, το οποίο δημιουργεί τις πρώτες υποψίες. Αμέσως το μάτι πέφτει σε λεπτομέρειες, όπως τα διακριτικά πλαστικά προστατευτικά πάνω από τους θόλους και γύρω από το αμάξωμα, στοιχείο που χαρακτηρίζει crossover κατασκευές. Επιπλέον, τα ασημένια προστατευτικά στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα, όπως και η ίδια απόχρωση χρώματος στις εισαγωγές αέρα, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς σε διάσταση 18 ιντσών και τις ράγες οροφής, συνθέτουν μία εικόνα που παραπέμπει σε μοντέλο με off road χαρακτήρα. Απλά, αρκετά πιο πολιτισμένο σε σχέση με μία καθαρόαιμη κατασκευή του είδους. Και στην ουσία αυτή είναι η επιτυχία του A3 Allstreet, αφού συνδυάζει στοιχεία από δύο διαφορετικούς κόσμους με απόλυτη αρμονία και εν τέλει επιτυχία.
Γνώριμα ποιοτικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του A3 Allstreet διαπιστώνεις από τη πρώτη στιγμή πως κάποια στοιχεία παραμένουν αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου και η ποιότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Audi εξακολουθεί να είναι υπεράνω κριτικής. Ακόμα και ο βαρύς ήχος που συνοδεύει το κλείσιμο της πόρτας είναι ενδεικτικός της στιβαρότητας που χαρακτηρίζει το Α3. Η επιλογή των υλικών, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζονται, αλλά και το φινίρισμα μαρτυρούν τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. Η ψηφιακή προσέγγιση συνδυάζεται με την σχεδιαστική απλότητα που διακρίνει τα μοντέλα της Audi, καθιστώντας το περιβάλλον μοντέρνο και ευχάριστο. Λεπτομέρειες όπως το νέο τριάκτινο τιμόνι, αλλά και το φινίρισμα χρωμίου στους αεραγωγούς, είναι διαφορές που θα διαπιστώσει ο πιο παρατηρητικός, ενώ νέος είναι και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας.
Το γνωστό και ευανάγνωστο Audi Virtual Cockpit βρίσκεται σε περίοπτη θέση, ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ η οθόνη αφής MMI των 10,1’’ που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, αποδεικνύεται εύχρηστη και λειτουργική, απαιτώντας ελάχιστο χρόνο προσαρμογής. Φυσικά, το A3 Allstreet διαθέτει κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο, αφού εφοδιάζεται με ό,τι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει σήμερα η Audi. Είναι ενδεικτικό, πως υπάρχει και η δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων, κάτι που σημαίνει πως μπορείς online να αποκτήσεις εφαρμογές του αυτοκινήτου μετά την αγορά του, όπως το MMI Navigation Plus, το adaptive cruise assist, το high beam assist για τα φώτα, μέχρι και την αναβάθμιση του κλιματισμού σε διζωνικό!
Βέβαια, ακολουθώντας τα υψηλά στάνταρ της Audi αναφορικά με την ασφάλεια των επιβατών, το A3 Allstreet περιλαμβάνει από το βασικό εξοπλισμό την πλειονότητα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, διατηρώντας στο έπακρο τα υψηλά στάνταρ της γερμανικής μάρκας στον τομέα της ασφάλειας. Παραδοσιακά, το A3 προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες. Βέβαια, στην περίπτωση ενός πέμπτου επιβάτη στην πίσω σειρά καθισμάτων θα πρέπει να γίνουν αναμφίβολα κάποιοι συμβιβασμοί. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του χώρου αποσκευών, ο οποίος με χωρητικότητα 380 λίτρων είναι απλά ικανοποιητικός. Αυτό που έχει ενδιαφέρον, είναι πως η θέση του οδηγού είναι λίγο πιο ψηλά τοποθετημένη, προσφέροντας διαφορετική αίσθηση σε σχέση με το A3 Sportback. Ακόμα και έτσι, όμως, θα βολευτείς άνετα πίσω από το τιμόνι του και θα βρεις πολύ εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, έχοντας και καλή περιφερειακή ορατότητα.
Πολυδοκιμασμένο μηχανικό σύνολο
Στην έκδοση A3 Allstreet 35 της δοκιμής μας, κάτω από το καπό υπάρχει ο τετρακύλινδρος 1.5 TFSI που αποδίδει 150 ίππους. Διαθέτει το σύστημα ACT το οποίο απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους όταν ο οδηγός δεν εφαρμόζει μεγάλο φορτίο και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Συγκεκριμένα, υπάρχει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας ο οποίος αποδίδει 20 ίππους και μέγιστη ροπή 25 Nm. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων το οποίο είναι ομαλό στις αλλαγές των σχέσεων, είτε κατά την επιτάχυνση είτε κατά την επιβράδυνση. Εκτός από το κανονικό πρόγραμμα λειτουργίας του υπάρχει τόσο το Sport όσο και η «χειροκίνητη» διαμόρφωσή του.
Στην τελευταία, το κιβώτιο διατηρεί την επιλεγμένη σχέση σε υψηλότερες σ.α.λ. (μέχρι να την αλλάξει τελικά όταν αυτές αυξηθούν πέρα από το προκαθορισμένο όριό τους). Ο οδηγός δύναται να αλλάζει τις ταχύτητες μέσω μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι. Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 8,4’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα. Τέλος η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της, πάνω από 1000 χιλιόμετρα, δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα 7,5 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο
Στον δρόμο, το Audi A3 Allstreet είναι αρκετά σφιχτό σε αίσθηση και η οδική συμπεριφορά του είναι προβλέψιμη και ουδέτερη σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο μέσα στη πόλη, η ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και διάταξη πολλαπλώνσυνδέσμων πίσω), μπορεί να γίνει ελαφρώς κουραστική. Η ορατότητα που παρέχει στον οδηγό είναι καλή και ο τελευταίος μπορεί να διακρίνει λίγο καλύτερα τι υπάρχει εμπρός του ή περιμετρικά λόγω του ότι κάθεται πιο ψηλά. Η επιτάχυνση είναι καλή και το επίπεδο θορύβου σχετικά χαμηλό, ακόμα και αυξάνεται η ταχύτητα. Η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη, αλλά το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο όταν ο οδηγός αλλάζει πορεία. Σε ό,τι αφορά στο σύστημα πέδησης, τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ακινητοποιούν το αυτοκίνητο σε σχετικά μικρή απόσταση. Εάν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό το A3 Allstreet ανταποκρίνεται στην επιθυμία του.
Να σημειώσουμε ότι το σύστημα ESP έχει ρυθμιστεί κατάλληλα για τον χαρακτήρα της νέας έκδοσης και αυτό σημαίνει ότι επεμβαίνει πιο σύντομα εάν αυτός το «παρακάνει», για να περιορίσει το φαινόμενο της υποστροφής. Το Audi A3 Allstreet προσφέρει ό,τι και το A3 Sportback αλλά σε πιο ταιριαστή με τις σημερινές προσταγές «συσκευασία» και ψηλότερο ανάστημα. Είναι ένα τυπικό τεχνολογικό δημιούργημά της και παρέχει την ασφάλεια και την πολυτελή εικόνα και υπόσταση που αναζητά κάποιος ο οποίος θα αποφασίσει να διαθέσει -τουλάχιστον- τις σχεδόν 34.000 ευρώ για να το αποκτήσει.