Πριν από 2 χρόνια περίπου η Ferrari αποφάσισε να γιορτάσει την επιστροφή στις νίκες στις 24 ώρες του Le Mans δίνοντας την δυνατότητα σε ελάχιστους, πολύ καλούς πελάτες της να νιώσουν σαν οδηγοί αγώνων προσφέροντας την 499P Modificata και με αυτόν τον τρόπο άνοιξε τον δρόμο για την σειρά των υπερ-ειδικών εκδόσεων που θα ακολουθούσε. Η Porsche ακολούθησε διαφορετικό δρόμο – τουλάχιστον σε σύγκριση με την Ferrari καθώς το ίδιο ακριβώς πράγμα είχε κάνει η γερμανική εταιρία πριν από 50 χρόνια, τιμώντας την προσφορά του Roger Penske με την 963 RSP που παρουσιάστηκε πριν από μερικές ημέρες. Τώρα, λίγο πριν η αγωνιστική Aston Martin Valkyrie κυλίσει για πρώτη φορά τα slicks της στην Circuit de la Sarthe, η αγγλική ομάδα παρουσιάζει την Valkyrie LM – μία ειδική έκδοση που προορίζεται για 10 υπερτυχερούς.
Θα ερωτηθείς, απολύτως λογικά θα έλεγα, ποια είναι η θέση της Valkyrie LM την στιγμή που υπάρχει η Valkyrie AMR Pro. Η απάντηση είναι απλή: Η Valkyrie AMR Pro είναι η σκληροπυρηνική εκδοχή της “πολιτικής” Valkyrie. Η χρήση της περιορίζεται αποκλειστικά από τα στενά περιθώρια μίας πίστας αλλά αυτό από μόνο του δεν την κάνει ίδια με την Valkyrie LM η οποία επίσης προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα, όμως αποτελεί μία ελάχιστα διαφορετική εκδοχή της αγωνιστικής Valkyrie LMH. Ας είμαστε ειλικρινείς όμως: η Aston Martin βρήκε τρόπο να… τυπώσει μερικά επιπλέον εκατομμύρια και ποιος μπορεί να πεις ότι δεν θα έκανε ακριβώς το ίδιο αν βρισκόταν στην θέση της;
Ακριβώς πίσω από την σπαρτιατική καμπίνα των επιβατών λοιπόν, βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός V12 με χωρητικότητα 6.5 λίτρων που εξελίχθηκε από την Cosworth, αποδίδει κάτι παραπάνω από 700 ίππους και συνεργάζεται με ένα 7-τάχυτο, σειριακό κιβώτιο το οποίο στέλνει την δύναμη αποκλειστικά στους τροχούς του πίσω άξονα. Η μοναδική αλλαγή στον κινητήρα της Valkyrie LM σε σύγκριση με αυτόν της αγωνιστικής είναι ότι ο πρώτος μπορεί να καταναλώσει “συμβατικά” καύσιμα ενώ η νέα δημιουργία της Aston Martin είναι απαλλαγμένη από τα ηλεκτρονικά της FIA, από κάποιους αχρείαστους αισθητήρες και από το επιπλέον βάρος που είναι υποχρεωμένη να κουβαλά η αγωνιστική βάσει κανονισμών. Κατά τα άλλα, η Valkyrie LM είναι όσο πιο όμοια μπορεί να γίνει με την αγωνιστική Valkyrie με το “πολεμικό” εσωτερικό, σύστημα πυρόσβεσης και ελαστικά που έχει εξελίξει ειδικά για την περίσταση η Pirelli.
Φυσικά, όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους οχήματα, οι 10 τυχεροί που θα έχουν την τιμή να δώσουν μερικά εκατομμύρια στην Aston Martin για να κάνουν μία Valkyrie LM δική τους, δεν θα έχουν στην κατοχή τους το αυτοκίνητο. Η αγγλική μάρκα θα τα αποθηκεύει, αυτή θα κανονίζει τα event στα οποία θα μπορούν να τα οδηγήσουν οι ιδιοκτήτες και για να μπορούν να το κάνουν αυτό, θα παρέχει τόσο τις ομάδες των μηχανικών που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία αυτών των πολύπλοκων μηχανημάτων, όσο και τα μαθήματα (τόσο με επαγγελματίες οδηγούς όσο και σε προσομοιωτές) που εξασφαλίζουν ότι οι ιδιοκτήτες θα είναι σε θέση να εξερευνήσουν τις δυνατότητες των αυτοκινήτων τους.