Πριν από 12 μήνες (παρά μερικές ημέρες αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς) η Aston Martin παρουσίαζε στον κόσμο την Valour. Ένα δώρο στον εαυτό της για τα 110 χρόνια που συμπλήρωνε εκείνη τη χρονιά και ταυτόχρονα, μία ωδή στην αναλογικότητα και μία περασμένη, για τους ρομαντικούς καλύτερη εποχή. Εκείνη, η Valour, ήταν υπό μία έννοια εξέλιξη της Victor που με την σειρά της είχε παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2020 όπως η ολοκαίνουρια Valiant είναι μία εξέλιξη της Valour. Για να μην μπερδευόμαστε με την ιστορία του αγγλικού supercar περιορισμένης παραγωγής όμως, καλύτερα απλά να πούμε τι είναι η Valiant και… γιατί υπάρχει.
Η απάντηση για το δεύτερο είναι σχετικά απλή: Γιατί το ήθελε ο άσσος της Formula 1, Fernando Alonso. Η Aston Martin Valiant δημιουργήθηκε σύμφωνα με τις επιθυμίες και εντολές του Fernando Alonso απλά η εταιρία αποφάσισε αντί να κατασκευάσει μόνο μία αποκλειστικά γι’ αυτόν, να λανσάρει στην αγορά 38 παραδείγματα με τιμή που σύμφωνα με τις πληροφορίες ξεκινά από τις 2 εκατομμύρια λίρες, για ισάριθμους πελάτες της. Όσο για το τι είναι η Valiant, η απάντηση είναι ταυτόχρονα απλή όσο και πολύπλοκη. Η απλή απάντηση είναι πως η Valiant είναι για την Valour ότι είναι η GT3 RS για την Porsche 911 – Μία ακόμα πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της που εστιάζει στην μείωση του βάρους και την βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερες συγκινήσεις.
Η Aston Martin Valiant χρησιμοποιεί λοιπόν την ίδια πλατφόρμα με την Valour και αυτό σημαίνει πως σε πολύ μεγάλο βαθμό, τα δύο μοντέλα είναι όμοια μηχανικά και εμφανισιακά. Χρησιμοποιούν το ίδιο πλαίσιο, τον ίδιο twin-turbo V12 βενζινοκινητήρα 5.2 λίτρων, την ίδια μετάδοση, την ίδια διάταξη στην ανάρτηση κ.ο.κ. Οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν την διαφορά όμως. Ο υπερτροφοδοτούμενος V12 για παράδειγμα προσφέρει 30 ίππους περισσότερους, 745 στο σύνολο ενώ η ροπή παρέμεινε σταθερή στα 753 Nm αν και δεν νομίζω ότι θα υπάρχουν παράπονα γι’ αυτό. Η ισχύς εξακολουθεί να περνά στον δρόμο αποκλειστικά από τους τροχούς του πίσω άξονα μέσω ενός 6-τάχυτου, μηχανικού κιβωτίου αλλά από εκεί και πέρα, ένα εκτενές πρόγραμμα δίαιτας και λοιπόν βελτιστοποιήσεων διαφοροποιεί την Valiant από τον προκάτοχο της.
Το πίσω υποπλαίσιο είναι 3D printed εξοικονομώντας 3 κιλά χωρίς την παραμικρή θυσία στην ακαμψία, ο άξονας μετάδοσης κατασκευάζεται από μαγνήσιο μειώνοντας κατά 8.6 κιλά το βάρος σε σύγκριση με έναν συμβατικό, η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι 11.5 κιλά ελαφρύτερη ενώ οι εντυπωσιακές ζάντες κράματος μαγνησίου 21 ιντσών (με ελαστικά 275/35 εμπρός και 325/30 πίσω) μειώνουν την μη-αναρτώμενη μάζα κατά 14 κιλά. Συνολικά και παρότι η Aston Martin δεν αναφέρει το συνολικό βάρος της Valiant, οι μηχανικοί κατάφεραν να αφαιρέσουν περί τα 100 κιλά και ο αντίκτυπος στα δυναμικά χαρακτηριστικά θα είναι κάτι παραπάνω από αισθητός ακόμα και για όλους εκείνους που… δεν είναι ο Fernando Alonso.
Σχεδιαστικά και αεροδυναμικά, η Valiant διατηρεί τις βασικές γραμμές της Valour αλλά χάρη σε στοχευμένες μετατροπές ή/και προσθήκες προσφέρει περισσότερη downforce και λιγότερες αντιστάσεις. Υπάρχει για παράδειγμα ένα νέο splitter με πολλαπλά endplates στο στιλ της Formula 1 που εξομαλύνουν την ροή του αέρα προς το πίσω μέρος όπως και μία νέα γρίλια που αυξάνει την ροή του αέρα προς τον κινητήρα. Οι πρόσθετοι δίσκοι που τοποθετούνται στους τροχούς μειώνουν τις αναταράξεις ενώ νέα είναι τόσο η σταθερή αεροτομή όσο και ο διαχύτης στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό από την άλλη, διακρίνουμε ένα… διακριτικό roll-cage για την προστασία των επιβατών, ένα σετ bucket καθισμάτων της Recaro, νέες ζώνες ασφαλείας πολλαπλών σημείων και άφθονα ανθρακονήματα που σε συνδυασμό με τις επενδύσεις από Alcantara θέτουν τον τόνο στην καμπίνα της Valiant. Την παράσταση κλέβει ο εντυπωσιακός επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων όμως, με την εκτεθειμένη συνδεσμολογία του που αποτελεί ένα είδος κοσμήματος στα χέρια του οδηγού ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε λόγο για το νέο τιμόνι που όπως θα παρατηρήσεις δεν… επιβαρύνεται με οποιουδήποτε είδους χειριστήρια ώστε ο οδηγός να εστιάζει αποκλειστικά στην οδήγηση του αγγλικού κτήνους.