Με μία πρώτη ματιά δεν θα ήταν παράλογο να σκεφτεί κάποιος ότι το μοντέλο των φωτογραφιών είναι ένα εκτενές facelift της DB11 αλλά στην πραγματικότητα, αυτό είναι η ολοκαίνουρια DB12 που παρά τις ομοιότητες με τον προκάτοχο της είναι τόσο αναβαθμισμένη που η Aston Martin είναι υπό μία έννοια αναγκασμένη να… εφεύρει μία νέα κατηγορία! Η DB12 αναπαριστά ένα άλμα στις επιδόσεις, την πολυτέλεια, το ραφινάρισμα, την τεχνολογία και το στιλ δικαιολογώντας τον τίτλο του “Super Tourer” αλλά και την θέση της ως η ναυαρχίδα της Aston Martin κι όλα αυτά την χρονιά που η αγγλική μάρκα γιορτάζει τα 110 χρόνια λειτουργίας της και την 75η επέτειο του ονόματος “DB”.
Εμφανισιακά, το μόνο που μοιράζεται η DB12 με την απερχόμενη DB11 παρά τις φαινομενικές ομοιότητες τους, είναι η σιλουέτα. Όλα τα υπόλοιπα είναι νέα. Από την τεράστια γρίλια που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της μάσκας μέχρι το χαμηλό splitter στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, από τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω μέχρι το μυώδες, μακρύ καπό και από τις κρυμμένες χειρολαβές μέχρι τα άνευ πλαισίου παράθυρα που κάνουν την DB12 πιο… σικάτη και πιο αεροδυναμική, το νέο μοντέλο της Aston Martin είναι εξ ολοκλήρου νέου και αυτό συμπεριλαμβάνει τις ζάντες ελαφρού κράματος 21 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 5 S σε διάσταση 275/35 εμπρός και 315/30 πίσω.
Ένας τομέας που φανερώνει αμέσως πόσο καινούρια και διαφορετική είναι η DB12 είναι η καμπίνα και πιο συγκεκριμένα, το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Οι εποχές που η Aston Martin βασιζόταν στην Mercedes για το σύστημα infotainment έχουν περάσει ανεπιστρεπτί καθώς το νέο σύστημα έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου in-house και χρησιμοποιεί μία οθόνη υψηλής ανάλυσης 10.25 ιντσών η οποία είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος της εντυπωσιακής κεντρικής κονσόλας που η αγγλική εταιρία ονομάζει “καταρράκτης” και προσφέρει όχι μόνο συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay αλλά και χαμηλότατους χρόνους απόκρισης. Το σύστημα υποστηρίζει over-the-air αναβαθμίσεις και 4G συνδεσιμότητα και είναι το κερασάκι στην τούρτα που δεν είναι άλλη από την σημαντικά αναβαθμισμένη καμπίνα – τόσο όσον αφορά στο design, την εργονομία και την πρακτικότητα, όσο και στα υλικά.
Ακόμα δεν έχουμε τελειώσει όμως! Ένα Super Tourer χρειάζεται και έναν super κινητήρα και εδώ η Aston Martin συνεχίζει την συνεργασία της με την Mercedes-AMG, δανειζόμενη τον γνωστό twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4.0 λίτρων ο οποίος όμως για την συγκεκριμένη εφαρμογή έχει αναβαθμιστεί με αποτέλεσμα να παράγει 680 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 800 Nm ροπής από τις 2.750 έως τις 6.000 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο και για πρώτη φορά σε μία Aston Martin, με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που έχει την δυνατότητα να πάει από 100% ανοιχτό σε 100% μπλοκέ σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Σύμφωνα με την εταιρία, τα 96 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 3.5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 325 km/h αλλά και πάλι δεν έχουμε τελειώσει. Ολοκαίνουριο είναι και το σύστημα ανάρτησης που υπόσχεται βελτιωμένο έλεγχο του αμαξώματος και ακόμα μεγαλύτερη άνεση με την Aston Martin να δηλώνει ότι δεν έχει αφήσει τίποτα στην τύχη, είτε μιλάμε για το στήσιμο του πλαισίου είτε για το καλιμπράρισμα των ηλεκτρονικών συστημάτων! Συνοψίζοντας λοιπόν, η Aston Martin DB12 είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει τον τίτλο του Super Tourer και αυτό θα το διαπιστώσουν οι πελάτες της εταιρίας όταν αρχίσουν να παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους προς το τέλος του 2023.