Όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή όλα δείχνουν ότι αργά ή γρήγορα το μέλλον θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό ή αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ακριβείς, θα είναι “μηδενικών εκπομπών ρύπων”, όπως και αν καταφέρουν να το επιτύχουν αυτό οι κατασκευαστές. Πρακτικά και επειδή με την τρέχουσα κατάσταση στην τεχνολογία είναι η ευκολότερη λύση, η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως “κερδίζει” αυτό το παιχνίδι γι’ αυτό όλες οι εταιρίες, μικρές και μεγάλες, επενδύουν προς αυτή την κατεύθυνση. Ανάμεσα στο πλήθος βρίσκεται και η Alpine που όπως γνωρίζουμε στρέφεται με πάθος και πεποίθηση προς την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης καθώς θα παρουσιάσει όχι ένα, ούτε δύο αλλά 7 νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030! Το A290 έχει ήδη πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του ενώ πριν από μερικές εβδομάδες είδαμε και το πρώτο SUV της. Το 2026 όμως, θα λανσάρει την ηλεκτρική A110 και εκεί έγκειται η πραγματική πρόκληση!
Ο επικεφαλής του Renault Group, Luca de Meo, δήλωσε ότι η απόφαση της εταιρίας να επενδύσει ένα σημαντικό ποσό σε μία αρχιτεκτονική η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κύριο λόγο από την A110, ενδεχομένως και κάποιο παράγωγο της δεν ήταν καθόλου λογική – για την ακρίβεια, την χαρακτήρισε “απολύτως ηλίθια” αλλά ταυτόχρονα, ήταν και απαραίτητη αν θέλει να κρατήσει ανόθευτο το DNA του συγκεκριμένου μοντέλου και τον χαρακτήρα της ως εταιρία ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η Alpine είναι μία μάρκα που έχτισε το όνομα της πάνω στο χαμηλό βάρος και την ευελιξία της A110 και δεν είναι διατεθειμένη να αφήσει το βάρος των μπαταριών να αλλοιώσει τα βασικά της χαρακτηριστικά.
“Η επόμενη A110 θα είναι ελαφρύτερη από ένα συγκρίσιμο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα αλλά δεν θα συμβιβάζεται όσον αφορά στις επιδόσεις.”
Δήλωσε με στόμφο ο de Meo χωρίς όμως να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες. Να σημειώσουμε βέβαια ότι το πρώτο δείγμα γραφής πάνω στο συγκεκριμένο θέμα ήταν η A110 E-ternité που παρουσιάστηκε στα μέσα του 2022. Μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της τρέχουσας A110, περίπου 258 κιλά βαρύτερη από αυτήν, με 242 ίππους χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα και περίπου 420 χιλιόμετρα αυτονομίας. Εκείνη, ζύγιζε 1.378 κιλά αλλά αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν είναι απολύτως αντιπροσωπευτική του τελικού προϊόντος καθώς λειτουργεί περισσότερο ως μία “γέφυρα” ανάμεσα στο παρόν και το μέλλον. Είναι η οπτικοποίηση μίας ιδέας και όχι μόνο μπορεί, αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα εξελιχθεί και θα βελτιστοποιηθεί τα επόμενα δύο χρόνια που μεσολαβούν μέχρι την πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής. Όχι τόσο στον τομέα του design αλλά σε αυτόν της τεχνολογίας, της απόδοσης και της αποδοτικότητας! Ακόμα και έτσι πάντως, είναι ελαφρύτερη από μία Porsche 718 Cayman που ζυγίζει γύρω στα 1.400 κιλά οπότε η Alpine είναι σίγουρα εντός των στόχων της.
Εν τω μεταξύ, να αναφέρουμε ότι η παραγωγή της τρέχουσας A110 θα τερματιστεί το 2026 ενώ οι επόμενοι 6 μήνες μέχρι το καλοκαίρι του 2025 περίπου είναι sold-out και το 95% της πανάκριβης αλλά ομολογουμένως εντυπωσιακής A110 R Ultime πουλήθηκε μέσα σε δύο μήνες από την πρεμιέρα της ειδικής έκδοσης στην έκθεση του Παρισιού.