Σε λίγες ημέρες ανοίγει τις πόρτες του για το κοινό το διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού και η Alpine θα είναι εκεί, παρούσα και πανίσχυρη, παρουσιάζοντας ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της ιστορίας της. Αυτό που βλέπεις στις φωτογραφίες είναι η A390_β – ένας προάγγελος του πρώτου SUV της γαλλικής μάρκας που πραγματοποιεί το ντεμπούτο του σε μορφή concept πριν περάσει στην παραγωγή κάποια στιγμής εντός του 2025! Ενός SUV, αμιγώς ηλεκτρικού φυσικά, το οποίο τσεκάρει όλα τα κουτάκια για τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα μοντέρνο αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία και σύμφωνα με την Alpine, η οποία σαν άλλη Ferrari απορρίπτει κατηγορηματικά τον χαρακτηρισμό “crossover” ή “SUV” για το επερχόμενο μοντέλο της, μένει πιστό στις αρχές και τις αξίες της.
Το A390_β λοιπόν δεν είναι SUV και δεν είναι crossover. Είναι ένα sport fastback ότι κι αν σημαίνει αυτό, ενώ ο επικεφαλής της, Philippe Krief, το περιγράφει ως “μία πενταθέσια A110”, επίσης ότι κι αν σημαίνει αυτό. Επί της ουσίας, το A390_β είναι μία Alpine όπως δεν έχουμε ξαναδεί την Alpine στην σύγχρονη ιστορία της έξω από τις πίστες. Χωρίς να νιώθει την ανάγκη να είναι πιστό σε κανέναν εμβληματικό προκάτοχο, το A390_β θυμίζει περισσότερο το αγωνιστικό Hypercar της εταιρίας παρά οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της. Έχει έντονες γωνίες, διάφορες πτυχές, high-tech φωτιστικά σώματα με τις άκρως απαραίτητες σύμφωνα με τις επιταγές της μόδας, ενιαίες LED μπάρες που διατρέχουν το πλάτος του αμαξώματος και στα δύο άκρα και ένα εντυπωσιακό πάνω μέρος που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το σχήμα του αμαξώματος και επιτρέπει στην Alpine να χρησιμοποιεί τον όρο “sport fastback”.
Εννοείται ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στο A390_β διαδραματίζει η αεροδυναμική είτε με τρανταχτά στοιχεία όπως ο τεράστιος πίσω διαχύτης, το πτερύγιο στο πίσω τζάμι και τα ενεργά στοιχεία που επεκτείνονται κατά 80 χιλιοστά για να μειώσουν τις αντιστάσεις, είτε με λιγότερο εμφανή όπως η διάτρητη γρίλια και τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα. Όπως πάντα, το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης ολοκληρώνουν οι ζάντες: 22 ιντσών μπροστά και 23 πίσω, με σχέδιο εμπνευσμένο από τις νιφάδες χιονιού και τόσο φωτιζόμενες όσο και διάφανες!
Η καμπίνα μοιάζει να προέρχεται απευθείας από το κάποια sci-fi ταινία με τα φουτουριστικά bucket καθίσματα να αλλάζουν θέση, το πάτωμα να θυμίζει βράχο και το ταμπλό να δείχνει όσο αγωνιστικό μπορεί να γίνει ένα SUV… συγγνώμη, ένα sport fastback. Η Alpine δηλώνει πως το μοντέλο που θα περάσει στην παραγωγή είναι κατά 85% ίδιο με το A390_β αλλά υποθέτουμε πως το 15% που δεν θα είναι ίδιο, θα αφορά κατά κύριο λόγο την καμπίνα που δεν δείχνει ως κάτι που μπορεί να λανσαριστεί στην αγορά.
Όσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η Alpine δεν αποκαλύπτει πολλά και είναι λογικό για το χρονικό σημείο που βρισκόμαστε. Το A390_β σίγουρα θα εξοπλίζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (έναν στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω) που θα του χαρίζουν δυνατότητες τετρακίνησης ενώ ιδιαίτερα σημαντικό για την γαλλική εταιρία είναι το σύστημα Active Torque Vectoring που σε συνδυασμό με την δουλειά που θα γίνει στην ανάρτηση και το πλαίσιο, θα είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνο για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η εταιρία δεν αποκάλυψε ιπποδύναμη, αυτονομία, βάρος ή μέγεθος μπαταρίας με υψηλόβαθμα στελέχη να δηλώνουν ότι “δεν στοχεύει να είναι το ταχύτερο” μοντέλο της κατηγορίας, ούτε αυτό με την μεγαλύτερη αυτονομία. Στόχος προφανώς είναι να προσφέρει την κατάλληλη αίσθηση και μέσα από αυτήν, τις συγκινήσεις που θα αναζητήσει όποιος αποχωριστεί περί τα €100.000 για να το κάνει δικό του. Το συγκεκριμένο νούμερο αποτελεί εκτίμηση αλλά η λογική λέει ότι δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα που θέλει για αυτό το μοντέλο η Alpine. Μένει να δούμε πώς θα είναι όταν περάσει στην παραγωγή και πώς θα συγκρίνεται με τον ανταγωνισμό τόσο στα απόλυτα νούμερα, όσο και στον δρόμο…