Το ID.3 είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για την VW και η γερμανική εταιρία ποτέ δεν το έκρυψε. Στο λανσάρισμα του το χαρακτήρισε “το τρίτο κεφάλαιο” στην ιστορία της μετά τα εμβληματικά Beetle και Golf και αυτό από μόνο του είναι ενδεικτικό της σημασίας που έχει για την μάρκα. Έχουν περάσει ήδη σχεδόν 6 χρόνια από την πρεμιέρα του ID.3 όμως και το facelift που υπέστη πριν από δύο χρόνια δεν θα είναι αρκετό αν η Volkswagen θέλει να επεκτείνει την ζωή του ηλεκτρικού hatchback της μέχρι το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Golf.
Όπως γνωρίζουμε η Volkswagen έβαλε στον πάγο την εξέλιξη της ναυαρχίδας της, ενός μοντέλου που μέχρι και σήμερα είναι γνωστό με τον κωδικό “Trinity” για να επιταχύνει την εξέλιξη άλλων μοντέλων, ένα εκ των οποίων είναι η νέα, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Golf. Όπως το ID.3 ήταν το πρώτο που χρησιμοποίησε την ευέλικτη MEB αρχιτεκτονική, έτσι και το Golf θα γίνει το πρώτο που θα κάνει χρήση της SSP (Scalable Systems Platform) όταν πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του κάποια στιγμή εντός του 2028 αλλά μέχρι τότε, η Volkswagen θα πρέπει να βασιστεί στο ID.3 που με την σειρά του, θα πρέπει να παραμείνει ελκυστικό και σύγχρονο ώστε να είναι σε θέση να κρατήσει το οχυρό. Εν τω μεταξύ, η Volkswagen θα έχει κυκλοφορήσει το ολοκαίνουριο ID.2 που φέρνει μαζί του μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία εμβαθύνοντας την διαφορά ανάμεσα σε αυτό και το ID.3.
Η λύση της Volkswagen είναι προφανής: το ID.3 πρέπει να ανανεωθεί για άλλη μία φορά ώστε να παραμείνει σχετικό με τη νέα γενιά ηλεκτρικών της μάρκας και ελκυστικό. Η μάσκα θα είναι εντελώς νέα και θα έχει σημαντικές επιρροές από το ID.2 ενώ πολύ πιθανό είναι η οροφή και η πίσω πόρτα να βαφτούν στο χρώμα του αμαξώματος για να “χαμηλώσει” οπτικά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και να αποκτήσει μία πιο αθλητική στάση. Ακόμα μεγαλύτερες θα είναι οι αλλαγές στην καμπίνα βέβαια, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως το μεσαίο hatchback της εταιρίας θα δανειστεί τόσο το design όσο και τους διακόπτες/χειριστήρια του μικρότερου ID.2 αφήνοντας για πάντα στο παρελθόν τα πολωτικά χειριστήρια αφής που έχουν προκαλέσει τόσους πονοκεφάλους όλα αυτά τα χρόνια. Τέλος, το ID.3 θα εξοπλιστεί με νέο τιμόνι ενώ αναβαθμισμένα θα είναι και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα, ολοκληρώνοντας την μεταμόρφωση του. Αυτό για το οποίο δεν γνωρίζουμε πολλά την δεδομένη στιγμή είναι αν το επόμενο μεγάλο facelift του Volkswagen ID.3 θα περιλαμβάνει και μηχανολογικές/ηλεκτρολογικές αναβαθμίσεις αλλά όπως όλα δείχνουν δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε και πάρα πολύ για να μάθουμε καθώς δεν αποκλείεται να έχουμε εξελίξεις μέσα στους επόμενους 12 μήνες.