Η Ευρώπη μπορεί να θέλει να καταργήσει έμμεσα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην επικράτεια της από το 2035 αλλά απ’ ότι φαίνεται δεν είναι μονάχα η Γερμανία που διαφωνεί με την συγκεκριμένη προσέγγιση, αφού υπουργοί μεταφορών 7 κρατών συναντήθηκαν και συζήτησαν εχθές, δημιουργώντας ένα είδος αντίστασης στο υπάρχον πλάνο της Ε.Ε. Οι υπουργοί της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Τσεχίας, της Πολωνίας, της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκεια τους στην μονοδιάστατη προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο θέμα της κλιματικής ουδετερότητας και απαιτούν την τροποποίηση της πρότασης που θα έρθει για ψηφοφορία ώστε να περιλαμβάνει εξαιρέσεις που κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση.
“Μία απαγόρευση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης όταν αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν με κλιματικά ουδέτερο τρόπο, μοιάζει λανθασμένη ως προσέγγιση για εμάς.”
Δήλωσε ο Volker Wissing, για να συμπληρώσει:
“Δεν θέλουμε να σταματήσουμε πράγματα, ούτε θέλουμε να αποτύχουν στο τέλος. Θέλουμε την επιτυχία των κανονισμών, χρειαζόμαστε κλιματική ουδετερότητα, αλλά πρέπει να παραμείνουμε ανοιχτοί στην τεχνολογία αφού οτιδήποτε άλλο δεν αποτελεί μία καλή επιλογή για την Ευρώπη.”
Όπως γνωρίζουμε, οι υπουργοί μεταφορών και ειδικότερα ο Volker Wissing της Γερμανίας, εστιάζουν στα συνθετικά, ουδέτερα ή σχεδόν ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές CO2 τους, καύσιμα (βλ. e-fuels) με εταιρίες όπως η Volkswagen και η Porsche μεταξύ άλλων, να εξελίσσουν την τεχνολογία ως μία βιώσιμη εναλλακτική παρομοιάζοντας την ως ηλεκτρική ενέργεια που έχει μεταμορφωθεί σε υγρή, καύσιμη μορφή χρησιμοποιώντας διοξείδιο του άνθρακα που έχει δεσμευθεί από την ατμόσφαιρα. Οι κριτικοί των συνθετικών καυσίμων θεωρούν ότι αποτελούν σπατάλη ανανεώσιμης ενέργειας και θα πρέπει να αποτελούν λύση μονάχα για τομείς και χρήσης όπου είναι πολύ δύσκολη η ελαχιστοποίηση των εκπομπών CO2. Το μόνο σίγουρο είναι πως σε αυτό το σημείο τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο. Η Ε.Ε. έχει μέσα της μία ισχυρή μειοψηφία που διατηρεί την δύναμη να εκτροχιάσει το φιλόδοξο πλάνο που θα οδηγήσει το bloc στην πολυπόθητη κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050, οπότε θα πρέπει να βρει τον τρόπο να κατευνάσει τους αντιρρησίες. Οι επόμενες ημέρες, ίσως εβδομάδες θα έχουν ενδιαφέρον.