Την ώρα που η βιομηχανία αυτοκινήτου παρουσιάζεται περισσότερο διχασμένη από ποτέ όσον αφορά στην ταχύτητα με την οποία θα κινηθεί προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της η Toyota είναι σταθερή στις πεποιθήσεις της και ακολουθεί το πρόγραμμα της ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει ανταγωνιστικές λύσεις σε κάθε κατηγορία και για κάθε ανάγκη κάθε αγοράς. Γι’ αυτό συνεργάστηκε με την Mazda και την Subaru με στόχο την εξέλιξη θερμικών κινητήρων νέας γενιάς – γιατί πιστεύει ότι και αυτοί, όπως και άλλες τεχνολογίες, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια.
Η Toyota ανακοίνωσε ότι δουλεύει πάνω σε τετρακύλινδρους κινητήρες με χωρητικότητα 1.5 και 2.0 λίτρων με τον Chief Technology Officer της, Hiroki Nakajima, να τους χαρακτηρίζει ως “εντελώς διαφορετικούς” σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά θερμικών κινητήρων και να σχολιάζει πως μπορούν δυνητικά να “αλλάξουν το παιχνίδι”. Κατά την εξέλιξη τους η ιαπωνική μάρκα επιστράτευσε όχι μόνο την τεχνογνωσία και λύσεις που έχει συγκεντρώσει από τις προηγούμενες γενιές θερμικών κινητήρων αλλά και μαθήματα που εμπλούτισαν την γνώση της σχετικά με την διαχείριση των θερμικών φορτίων κατά την εξέλιξη του υδρογονοκίνητου Mirai. Ο Nakajima-san δεν αποκάλυψε πολλές πληροφορίες αλλά ανάφερε ότι οι νέοι κινητήρες έχουν μικρότερη διαδρομή πιστονιού, κάτι που ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθεί ενώ συμπλήρωσε ότι είναι σημαντικά μικρότεροι σε μέγεθος επιτρέποντας βελτιστοποιημένο packaging που θα φέρει οφέλη και στην αεροδυναμική καθώς θα επιτρέψει χαμηλότερες μάσκες με ότι αυτό συνεπάγεται για την ροή του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα.
Εννοείται δε, ότι οι κινητήρες που εξελίσσει η Toyota έχουν σχεδιαστεί και εξελίσσονται με βασικό γνώμονα την συνεργασία τους με κάποιο υβριδικό σύστημα. Από εκεί πηγάζει και η απόφαση της εταιρίας για μικρότερη διαδρομή πιστονιού που ενδέχεται να οδηγήσει σε κάποιες απώλειες στην παραγόμενη ροπή, όμως αυτές οι απώλειες θα (υπερ)καλυφθούν από την άμεση απόκριση ενός ηλεκτροκινητήρα. Αξίζει να υπενθυμίσουμε επίσης ότι οι νέοι κινητήρες της Toyota είναι θερμικοί αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι περιορίζονται στα ορυκτά καύσιμα. Η εταιρία τους εξελίσσει ώστε να έχουν την δυνατότητα καύσης βιοκαυσίμων, υδρογόνου ή ακόμα και συνθετικών καυσίμων καθώς πρέπει να έχουν το περιθώριο προσαρμογής σε πιθανές εξελίξεις και στον τομέα της καύσιμης ύλης. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε εμείς, είναι υπομονή καθώς το λανσάρισμα των πρώτων μοντέλων που θα εξοπλίζονται με αυτούς τους νέους κινητήρες τοποθετείται χρονικά γύρω στο 2027 και εκτός αυτού, δεν γνωρίζουμε ποιοι προορίζονται για ποιες αγορές ή αν θα είναι παγκόσμιοι.