Θεωρητικά, δεν υπάρχει λόγος για μία κινέζικη εταιρία να κατασκευάζει εξηλεκτρισμένα/υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη. Το κόστος της ενέργειας είναι μεγαλύτερο όπως και το κόστος του ανθρώπινου δυναμικού ενώ ο βασικός λόγος της… εντόπιας παραγωγής, οι δασμοί που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις εισαγωγές αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, δεν υπάρχει. Κι όμως, η BYD που μέχρι πρότινος δήλωσε ότι θα κατασκευάζει αποκλειστικά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της στα εργοστάσια που κατασκευάζει στην Τουρκία και την Ουγγαρία ώστε να παρακάμψει τους ευρωπαϊκούς δασμούς, τώρα δηλώνει ότι στα ίδια εργοστάσια θα παράγονται και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Αυτή είναι η απάντηση της κινέζικης εταιρίας στην ενδεχομένως παροδική μείωση στη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, αν και οι πωλήσεις της BYD δεν αντικατοπτρίζουν κάτι τέτοιο. Βλέπεις, η εταιρία πούλησε 28% περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2024 και “μόλις” 5.8% περισσότερα plug-in υβριδικά αλλά αυτό ίσως να οφείλεται περισσότερο στην συνεχιζόμενη καθιέρωση της μάρκας στην αγορά παρά σε κάποιου είδους… περιφρόνηση των τάσεων που επικρατούν. Η απόφαση για την παραγωγή (και) plug-in υβριδικών στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της BYD ισχύει λοιπόν καθώς τα πρώτα στοιχεία για τις πωλήσεις των PHEV στην Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους δείχνουν αύξηση της τάξης του 46%. Το αγοραστικό κοινό ψάχνει ακόμα ένα μεταβατικό στάδιο εμφανίζοντας μία δικαιολογημένη (οικονομικά αλλά και όχι μόνο) διστακτικότητα στην υιοθέτηση της τεχνολογίας της πλήρους ηλεκτροκίνησης και φαίνεται πως τα plug-in υβριδικά που μέχρι πριν από μερικούς μήνες θεωρούνταν παρωχημένη τεχνολογία, μοιάζουν ως το ιδανικό σκαλοπάτι.
Όσον αφορά στην παραγωγική ικανότητα της BYD στην Ευρώπη, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η εταιρία θα έχει επενδύσει περί τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ στην κατασκευή ενός μεγάλου εργοστασίου στην Ουγγαρία – μίας μονάδα που θα μπορεί να παράγει έως 350.000 οχήματα σε ετήσια βάση και αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία του αργότερα μέσα στη χρονιά. Η κινέζικη εταιρία έχει συμφωνήσει επίσης σε ένα deal περίπου 1 δισεκατομμυρίου για την δημιουργία εγκαταστάσεων στην Τουρκία, με αυτή τη μονάδα να δημιουργεί 5.000 νέες θέσεις εργασίας και να κατασκευάζει περίπου 150.000 αυτοκίνητα τον χρόνο όταν ξεκινήσει να δουλεύει προς τα τέλη του 2026 ενώ εξετάζεται ήδη το ενδεχόμενο μίας τρίτης εγκατάστασης αν και ακόμα βρίσκεται σε αρκετά πρώιμο στάδιο καθώς δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση.