Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 – Δυνατή

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 – Δυνατή

Kάθε φορά που έρχεται η στιγμή να πάρουμε στα χέρια μας μία Alfa Romeo για δοκιμή, η διάθεση μας φτιάχνει εκ των προτέρων. Όχι διότι είμαστε φανατικοί Alfisti, το αντίθετο θα έλεγα μάλλον, αλλά διότι αυτοί οι Ιταλοί συνεχίζουν να φτιάχνουν αυτοκίνητα που πρωτίστως απευθύνονται στο συναίσθημα και μετά στη λογική. Συνεχίζουν να σχεδιάζουν με πάθος, να «παντρεύουν» τα χρώματα με μαεστρία, εξαιρετικός ο συνδυασμός του ιδιαίτερου πράσινου του αμαξώματος με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, να έχουν στο μυαλό τους την οδήγηση και την απόλαυση. Ωστόσο σε όλα αυτά υπήρχε και ένας προβληματισμός, καθαρά προσωπικός. Το αυτοκίνητο θα το παραλάμβανα από Θεσσαλονίκη, άρα δεν θα υπήρχε το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη που κάνω συνήθως.

Δεν θα υπήρχε εκείνος ο χρόνος του ταξιδιού για να μου «μιλήσει» το αυτοκίνητο και τα αναγκαία χιλιόμετρα για να αντιληφθώ τί ακριβώς μου λέει. Αν επιθυμεί στη Λαμία να βγω από την εθνική να ανηφορίσω προς Δομοκό, προκειμένου η «συνομιλία» μας να γίνει πιο έντονη, πιο δυναμική και φυσικά πιο ευχάριστη και εποικοδομητική. Δεν πειράζει, σκέφτηκα μόλις αντίκρισα την πιο γρήγορη έκδοση της Tonale να γυαλίζει με αυτό το υπέροχο χρώμα και να με περιμένει για να ξεκινήσουμε την «συζήτηση» λίγο διαφορετικά αυτή τη φορά. Φυσικά από την σχεδίαση, αλλά με έμφαση στην οδήγηση, καθώς οι 280 ίπποι και η τετρακίνηση, άφηναν πολλές υποσχέσεις για την συνέχεια.

Σχεδίαση που σε κερδίζει

Για ακόμη μία φορά οι Ιταλοί μας δείχνουν πως η σχεδίαση των αυτοκινήτων ακόμη και σήμερα με τον καταιγισμό νέων μοντέλων, μπορεί να είναι διαφορετική, ξεχωριστή και να απευθύνεται στη καρδιά και στο συναίσθημα. Διότι με το που αντικρίζεις την Tonale, ειδικά στο συγκεκριμένο χρώμα, με τις πολύ έντονες γραμμές, το εκφραστικό εμπρός μέρος, τις χαρακτηριστικές Alfa Romeo ζάντες και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων σε κοινή θέα, δεν μπορείς παρά να ηδονιστείς. Τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα, η τριγωνική μάσκα και οι υπέροχες καμπύλες, αποτελούν γνώρισμα της εταιρείας στο εμπρός μέρος, ενώ και πίσω κυριαρχεί σε πιο σκούρο μοτίβο η ενιαία φωτεινή λωρίδα και η ίδια κυρτή φιλοσοφία.

Από το πλάι τα πράγματα είναι πιο στρωτά και μέσα στο πνεύμα της πρακτικότητας που απαιτεί ο καταναλωτής της κατηγορίας. Χαρακτηριστικό της σχεδίασης του αυτοκινήτου είναι και η απουσία ψεύτικων απολήξεων των εξατμίσεων, καθώς πολύ απλά κάτι τέτοιο δεν το χρειάζεται ένα κομψοτέχνημα της αισθητικής. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις της, η Tonale έχει 4,528 μέτρα μήκος, 1,841 μέτρα πλάτος και το ύψος της φτάνει τα 1,601, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,636 μέτρα. Η θύρα φόρτισης και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης είναι τα μόνα στοιχεία που θα βάλουν σε σκέψεις τον υποψιασμένο, για την διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης.

Κομψή και εσωτερικά

Στο εσωτερικό της Tonale είναι κάτι παραπάνω από εμφανής η προσπάθεια των δημιουργών του να της δώσουν έναν premium αέρα, κάτι το οποίο έχουν καταφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το σύνολο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, όσο και ο τρόπος με τον οποίο έχει γίνει η κατασκευή της καμπίνας, δείχνει και είναι ποιοτικός. Σε ότι αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι υπάρχει μία σύνθεση του παρελθόντος με το σήμερα, καθώς για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων είναι μεν  ψηφιακός 12.3’’ με δυνατότητες παραμετροποίησης, η σχεδίαση του ωστόσο παραπέμπει στα «διπλά» όργανα προηγούμενων μοντέλων της Ιταλικής μάρκας.

Φυσικά ο πίνακας οργάνων δεν είναι το μοναδικό ψηφιακό κομμάτι, το οποίο μάλιστα αντί για rpm έχει giri στο στροφόμετρο του. Παράλληλα, υπάρχει  και η κεντρική οθόνη των 12,25 ιντσών μέσω της οποίας ο οδηγός χειρίζεται ένα πάρα πολύ καλό σύστημα infotainment, πλούσιο σε δυνατότητες, εύχρηστο και άμεσο στις εντολές του οδηγού. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι δεν λείπουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες που αναβαθμίζουν συνολικά την εργονομία του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, όντας αρκετά ψηλή. Στο εσωτερικό θα βολευτούν χωρίς προβλήματα τέσσερα ενήλικα άτομα, χωρίς όμως το σύνολο των αποσκευών τους καθώς το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 385 αντί 500 λίτρων, εξαιτίας της ύπαρξης των μπαταριών.  Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επίσης ικανοποιητικές, ενώ φυσικά υπάρχουν θήρες USB, ασύρματη φόρτιση κινητού. Πολύ πλούσιο είναι και το πακέτο το τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού, το οποίο μάλιστα κατατάσσει την Tonale σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2.  Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην  σημειώσουμε τα χορταστικά και εργονομικά paddles στο τιμόνι. Πάντα τέλεια και έτοιμα για δυναμική χρήση, στην υπηρεσία των πραγματικών οδηγών.

Με 280 εξηλεκτρισμένους ίππους

Το υβριδικό σύστημα της επαναφορτιζόμενης Tonale απoτελείται από έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1300 κυβικών ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 270 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο στον πίσω άξονα, κινεί τους αντίστοιχους τροχούς προσφέροντας τετρακίνηση και αποδίδει 120 ίππους και 250 Nm ροπής, με την συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στους 280 ίππους. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια αρκετά μεγάλη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 15,5 kWh που θεωρητικά επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και 65 χιλιόμετρα.

Μια εκτίμηση που βρίσκεται αρκετά κοντά στην πραγματικότητα, αφού καταφέραμε να διανύσουμε 60 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ρεύμα, σε αστικό περιβάλλον και με αρκετή προσοχή. Τη συνδυαστική ιπποδύναμη των 280 ίππων διαχειρίζεται ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,2” και η τελική ταχύτητα  φτάνει τα 206 χλμ./ώρα. Αν η μπαταρία είναι γεμάτη και κινηθείτε υβριδικά η κατανάλωση βρίσκεται στη περιοχή των 6 λτ./100 χλμ. ενώ αν το ρεύμα εξαντληθει τότε αυτή ανεβαίνει στα 9λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι 29γρ./χλμ. πράγμα που σημαίνει μηδενικά τέλη και απαλλαγή φόρου σε περίπτωση μίσθωσης.

Αlfa Romeo στο δρόμο

Σε καθημερινή χρήση, η παροχή της ροπής από τους δύο κινητήρες είναι ευχάριστη, με το αυτόματο κιβώτιο να αλλάζει ομαλά τις έξι σχέσεις του και η μετάβαση μεταξύ των δύο μοτέρ να έχει την απαιτούμενη ελαστικότητα.  Η ομαλότητα που προσφέρει η ηλεκτρική οδήγηση είναι αξιοσημείωτη στην πόλη και το σύστημα αποδεικνύεται έξυπνο στην κυκλοφορία. Έτσι αποφασίζει μόνο του πότε θα περάσει σε λειτουργία ελεύθερου τροχασμού όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι και σου επιτρέπει να μην υπερβαίνεις τα 50 χλμ./ώρα όταν ρολάρεις, χάρη στη λειτουργία eCoasting που ρυθμίζει την ταχύτητα.

Είναι επίσης δυνατό να διατηρήσεις το επίπεδο φόρτισης στην μπαταρία πατώντας το κουμπί e-Save, το οποίο μπορεί είτε απλώς να κρατήσει το υπάρχον επίπεδο φόρτισης είτε να μεταβεί στο e-Charge και να βάλει εμπρός τον θερμικό κινητήρα για να επαναφορτίσει την μπαταρία. Η επιλογή του προφίλ dynamic αντί του normal, ταιριάζει περισσότερο στον σπορτίφ χαρακτήρα της Tonale. Η μεγαλύτερη αμεσότητα του κινητήρα, τα ενεργά αμορτισέρ δύο σταδίων και το σετάρισμά τους, προσφέρουν τα στοιχεια εκείνα που αναζητά κάποιος από μία Alfa Romeo, ακόμη και αν πρόκειται για SUV. Και φυσικά η τετρακίνηση αυξάνει σημαντικά τα περιθώρια πρόσφυσης.

Η άνεση εξακολουθεί να είναι παρούσα ενώ εκτός δρόμου τα χαμηλοπρόφιλα ασφάλτινα ελαστικά, θα θέσουν νωρίς τα όρια. Τέλος η τιμής της Alfa Romeo plug-in hybrid στην πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Veloce της δοκιμής μας, βρίσκεται στα 60592 Ευρώ. Σε κάθε περίπτωση τα κόστη είναι υψηλά, όπως και ο ανταγωνισμός της κατηγορίας, αλλά τα πάθη και τα γούστα, είχαν ανέκαθεν και το αντίτιμό τους.

Prev Post Peugeot 408 Plug-in Hybrid – Προκλητικό
Next Post Lexus UX 250h AWD – Φουλ υβριδικό και τετρακίνητο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook