Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι από το λανσάρισμα στην αγορά τους το 2016 και το 2017 αντίστοιχα, οι Giulia και Stelvio δεν ικανοποίησαν ποτέ τις προσδοκίες της διοίκησης της Alfa Romeo. Ήταν μέρος ενός πλάνου ύψους 5 δισεκατομμυρίων που είχε ως στόχο την επίτευξη ετήσιων πωλήσεων της τάξης των 400.000 αυτοκινήτων και περιττό να πούμε ότι ο συγκεκριμένος στόχος απείχε πάρα πολύ από την πραγματικότητα. Αποτυχία που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η Alfa Romeo αρνείται να μιλήσει με νούμερα όσον αφορά στις πωλήσεις της – την τελευταία φορά που το έκανε ακούσαμε το απογοητευτικό 25.964 για ολόκληρη την Ευρώπη.
Τα πράγματα όμως δείχνουν να αλλάζουν σιγά-σιγά. Η Alfa Romeo εξακολουθεί να προσφέρει τις Giulia και Stelvio αλλά έχει προσθέσει στην γκάμα της την Tonale και αναμένεται να την εμπλουτίσει περαιτέρω με ένα ακόμα B-SUV ενώ αν πιστέψουμε τον επικεφαλής της εταιρίας, Jean-Philippe Imparato, έχει ήδη επιστρέψει στην κερδοφορία και αυτό είναι ένα διόλου αμελητέο βήμα για την επανόρθωση της φίρμας. Ο Imparato συμπλήρωσε επίσης ότι οι προβλέψεις για τις πωλήσεις του 2023 αναφέρουν ένα νούμερο γύρω στα 90.000 αυτοκίνητα και ότι εφόσον όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πλάνο που έχει καταστρωθεί, η Alfa Romeo μπορεί να σπάσει το ρεκόρ πωλήσεων της ακόμα και το 2025! Να θυμίσουμε ότι το ρεκόρ της είναι 223.643 αυτοκίνητα και επετεύχθη το 1990, όταν η εταιρία διέθετε μεγαλύτερη ποικιλία και ισχυρότερη παρουσία στην Ευρώπη – απ’ όπου προήλθε η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων.
Υπάρχει όμως μία σημαντική διαφοροποίηση σε σύγκριση με τη δεκαετία του ’90. Η Alfa Romeo ανήκει πλέον στον όμιλο Stellantis και όπως αναφέρει ο Imparato, αυτό της επιτρέπει να μην κυνηγά υψηλούς όγκους πωλήσεων. Η Alfa Romeo πρέπει να επιστρέψει στην κερδοφορία και να παραμείνει εκεί. Χρειάζεται υψηλά περιθώρια κέρδους (άνω του 10%) και την βέλτιστη χρήση των πόρων που παρέχει η Stellantis για το λανσάρισμα ελκυστικών μοντέλων σε δημοφιλείς κατηγορίες. Εφόσον η εταιρία σταθεροποιηθεί σε θετικό πρόσημο, θα υπάρξουν ευκαιρίες για επιπλέον, λιγότερο… πεζά μοντέλα. Ας μην προτρέχουμε όμως. Περιμένουμε πρώτα το μικρό crossover και γύρω στα μέσα της δεκαετίας, τους ηλεκτρικούς αντικαταστάτες των Giulia και Stelvio. Από εκεί και πέρα, όλα είναι ανοιχτά.