Αυξάνονται οι πιέσεις στην Κίνα

Αυξάνονται οι πιέσεις στην Κίνα

Μετά την επιβολή υψηλότατων δασμών στα κινέζικα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τις Η.Π.Α. και την έρευνα που έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες η Ε.Ε. στον τρόπο με τον οποίο καταφέρνουν οι Κινέζοι κατασκευαστές τόσο χαμηλές τιμές, η πίεση στην Κίνα συνεχίζεται (σε εμπορικό επίπεδο φυσικά) με την Τουρκία η οποία αποφάσισε να αυξήσει τους δασμούς που επιβάλλει στις εισαγωγές από την Κίνα στο 40%. Η επιθετική στρατηγική της Τουρκίας έχει ως στόχο την αποτροπή μίας ενδεχόμενης επιδείνωσης στο ισοζύγιο της και την προστασία της εγχώριας βιομηχανίας αυτοκινήτου ενώ διευκρινίζεται ότι ο δασμός δεν αφορά αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά περιλαμβάνει τόσο τα θερμικά όσο και τα υβριδικά.

Το ελάχιστο ποσό του επιπλέον δασμού θα οριστεί στα 7.000 δολάρια ανά όχημα ακόμα και αν το 40% της αξίας του οχήματος  και η ισχύς του νέου μέτρου ξεκινά στις 7 Ιουλίου έπειτα από την δημοσίευση της απόφασης του Προέδρου Ερντογάν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Να σημειώσουμε πάντως ότι η Τουρκία έχει ήδη επιβάλλει επιπλέον δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έχει εφαρμόσει κανονισμούς που αφορούν στην συντήρηση τους. Η τουρκική κυβέρνηση πιέζει διαρκώς για την αύξηση της εγχώριας παραγωγής και των εξαγωγών σε μία προσπάθεια να εξισορροπήσει το έλλειμμα των 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εμφανίζεται στο εμπορικό ισοζύγιο της.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ολοκλήρωσε την περιοδεία του στην Κίνα ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Hakan Fidan, γι’ αυτό η ανακοίνωση της χώρας προκάλεσε έκπληξη στην Κίνα όπου οι αντιδράσεις είναι έντονες. Μέσα στις επόμενες ημέρες ή αν μη τι άλλου εβδομάδες περιμένουμε να δούμε και την κατεύθυνση που θα επιλέξει η Ευρώπη και αν θα ενταχθεί στο μπλοκ των χωρών που ασκούν πίεση στην Κίνα ή αν θα ταχθεί στο πλευρό της ενδεχομένως εξασφαλίζοντας κάποια οφέλη στην πορεία. Εν τω μεταξύ δεν είναι λίγοι οι Κινέζοι κατασκευαστές που έχουν ήδη ξεκινήσει την κατασκευή εργοστασίων στην ευρωπαϊκή επικράτεια. Η BYD χτίζει στην Ουγγαρία, η Chery έχει επιλέξει την Βαρκελώνη, η Great Wall Motor θα διαλέξει σύντομα ανάμεσα στην Πολωνία, την Γερμανία, την Τσεχία και την Ουγγαρία ενώ η Leapmotor θα συναρμολογεί τα αυτοκίνητα της στο εργοστάσιο της Stellantis στην Πολωνία.

Prev Post Έρχεται στις 22&23 Ιουνίου το «ΦΑΡΜΑ ΚΟΥΚΑΚΗ KILKIS RALLY CROSS»
Next Post Το νέο Mini Cooper αποκτά 5-θυρη έκδοση!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook