Αυτό είναι το νέο Skoda Elroq!

Αυτό είναι το νέο Skoda Elroq!

Έπειτα από μία ιδιαίτερα εκτενή καμπάνια teaser η Skoda παρουσίασε στον κόσμο το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της. Το “πιο προσιτό ηλεκτρικό στην κατηγορία” αν συνυπολογίσει κανείς το μέγεθος της μπαταρίας του και τον πληρέστατο βασικό εξοπλισμό. Ένα crossover μηδενικών εκπομπών ρύπων μήκους 4.488 χιλιοστών με το οποίο λανσάρει για πρώτη φορά στην αγορά την “Modern Solid” σχεδιαστική γλώσσα και μας δείχνει ότι η Skoda έχει ότι χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης χωρίς να θυσιάσει τις αξίες που την έκαναν εξαρχής δημοφιλή. Αυτό είναι λοιπόν το Skoda Elroq που θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές από το πρώτο τρίμηνο του 2025 με τιμή που θα ξεκινά από τα €33.000 περίπου, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτήν τυχόν κρατικές επιδοτήσεις. Συνέχισε να διαβάζεις για να δεις ότι η τιμή αυτή είναι άκρως ανταγωνιστική γι’ αυτά που προσφέρει το νέο μοντέλο.

Το πρώτο στοιχείο του Elroq που κεντρίζει την προσοχή είναι φυσικά η νέα “Tech Deck” μάσκα που αποτελείται από μία μαύρη μπάρα η οποία εκτείνεται σε ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου και εκτελεί καθήκοντα γρίλιας, έστω και κλειστής καθώς δεν υπάρχει ανάγκη για εισαγωγή αέρα σε εκείνο το σημείο, ενώ περιβάλλει και τα άνω LED φώτα ημέρας τονίζοντας ακόμα περισσότερο το design τους. Τα κύρια φανάρια είναι τοποθετημένα λίγο χαμηλότερα και ακόμα χαμηλότερα παρατηρούμε τον προφυλακτήρα με το μεγάλο κεντρικό άνοιγμα. Δύο επιπλέον στοιχεία της Modern Solid σχεδιαστικής γλώσσας είναι οι “καθαρές” επιφάνειες και η οροφή με την ήπια κλίση στο πίσω μέρος που σε συνδυασμό με μία σειρά ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων βοηθούν το Elroq στην επίτευξη χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας Cd που δεν υπερβαίνει το 0.26 με ότι αυτό συνεπάγεται για την συνολική αποδοτικότητα του οχήματος.

Το πίσω μέρος υιοθετεί ένα πιο γνώριμο design αν και η διαφοροποίηση του σε σύγκριση με τα τρέχοντα μοντέλα της Skoda είναι εμφανής, κυρίως κάτω από τα φωτιστικά σώματα. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι το Skoda Elroq θα είναι διαθέσιμο σε 9 διαφορετικά χρώματα και ένα εκ των τριών μη-μεταλλικών θα είναι το αποκλειστικό για το μοντέλο, Timiano Green, ενώ οι ζάντες ελαφρού κράματος ξεκινούν από τις 19 ίντσες και φτάνουν τις 21.

Για το εσωτερικό, η εταιρία εστίασε στα στοιχεία που αποτελούν την δύναμη της και εμπλούτισε την πρόταση της με τεχνολογία και βιωσιμότητα. Έτσι, οι αγοραστές θα απολαύσουν την ευρυχωρία στην καμπίνα αλλά και στον χώρο αποσκευών που προσφέρει την μεγαλύτερη χωρητικότητα στην κατηγορία, της τάξης των 470 λίτρων (έως 1.580 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) ενώ όσον αφορά στο design, κυριαρχεί ένας μινιμαλισμός με μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 13 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και το Digital Cockpit που παρέχει μία ξεκάθαρη και ευανάγνωστη ανασκόπηση όλων των απαραίτητων πληροφοριών και μπορεί να συνδυαστεί (προαιρετικά) με ένα προηγμένο head-up display με λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας.

Οι πελάτες θα έχουν την επιλογή τεσσάρων Design Selections: Studio, Loft, Lodge, και Suite, η καθεμιά από τις οποίες ενσωματώνει μεγαλύτερο ποσοστό βιώσιμων υλικώνΗ Loft Design Selection, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί Recytitan – ένα υλικό που περιλαμβάνει 78% ανακυκλωμένο PET και, για πρώτη φορά στα μοντέλα της Škoda, ανακυκλωμένα ρούχα  μετά τη χρήση τους. Η Lodge Design Selection διαθέτει ένα υλικό που ονομάζεται Technofil. Αυτό το υλικό περιέχει επίσης νήματα ECONYL® κατασκευασμένα από αναγεννημένο νάιλον που λαμβάνεται για παράδειγμα από παλιά δίχτυα ψαρέματος και υπολείμματα υφάσματος. Η Škoda προωθεί συνεχώς τη χρήση καινοτόμων και βιώσιμων υλικών σε όλα τα προϊόντα. Για να αυξήσει περαιτέρω τη βιωσιμότητα της Elroq’s Design Selection Loft, η μάρκα χρησιμοποιεί το Recytitan για τα πάνελ των θυρών, τα καλύμματα των καθισμάτων, το ταμπλό, το υποβραχιόνιο και τα μαξιλαράκια γονάτων. Αποτελείται από 78% ανακυκλωμένο PET, που προέρχεται από αντικείμενα όπως πλαστικά μπουκάλια νερού. Το υλικό που απομένει προέρχεται από νέο PET (16%) και για πρώτη φορά επίσης μηχανικά ανακυκλωμένες ίνες που ανακτώνται από ρούχα μετά την κατανάλωση (6%). Το μείγμα ινών υφίσταται επεξεργασία χωρίς χημικές διαδικασίες.

Κάπως έτσι φτάνουμε στα κινητήρια σύνολα για να αναφέρουμε πως το Skoda Elroq θα είναι διαθέσιμο σε 4 διαφορετικές εκδόσεις. Το Elroq 50 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και 310 Nm ροπής στον πίσω άξονα και μία μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 370 χιλιομέτρων. Το Elroq 60 έχει και πάλι έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, όμως αυτός παράγει 204 ίππους και 310 Nm ροπής ενώ χάρη στην μεγαλύτερη μπαταρία των 63 kWh διαθέτει αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα. Στην κορυφή της γκάμας είναι οι εκδόσεις Elroq 85 και 85x. Αμφότερες εξοπλίζονται με μπαταρία 82 kWh με το πρώτο να διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 285 ίππων και 545 Nm ροπής στον πίσω άξονα και το 85x να προσθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα προσφέροντας κατά συνέπεια και δυνατότητες τετρακίνησης. Το Elroq 85 είναι επίσης η έκδοση με την μεγαλύτερη αυτονομία καθώς αυτή ξεπερνά στην προκειμένη περίπτωση τα 560 χιλιόμετρα. Όταν το φορτίο της μπαταρίας εξαντληθεί, το Skoda Elroq είναι ικανό για ταχεία φόρτιση αν και κάθε έκδοση έχει το δικό της ανώτατο όριο: στο Elroq 50 αυτό είναι στα 145 kW, στο Elroq 60 αυξάνεται στα 165 kW και στις δύο “85άρες” αυξάνεται περαιτέρω στα 175 kW. Έτσι, η φόρτιση από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας διαρκεί περίπου 25-28 λεπτά ανάλογα με την έκδοση.

Prev Post Η McLaren W1 είναι η νέα υβριδική ναυαρχίδα με 1.275 ίππους!
Next Post BYD SEAL U DM-I – Στο επίκεντρο του αυτοκινητικού ενδιαφέροντος
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook