Σε μία εποχή που αυτοκινητικά ασχολούμαστε με τον πλήρη εξηλεκτρισμό, την φιλικότητα προς το περιβάλλον, την οικονομία στα καύσιμα, τις σπάνιες γαίες και άλλα τέτοια, έρχεται μία πρόσκληση για παρουσίαση που αμέσως ενεργοποιεί κύτταρα και νευρώνες που πίστευες ότι είχαν πεθάνει νεκρώσει εδώ και αρκετά χρόνια. Μία πρόσκληση από την Porsche για να οδηγήσουμε ΟΛΑΑΑΑ ναι καλά διαβάσατε ΟΛΑΑΑΑ τα μοντέλα της στην μοναδική, πραγματική, πίστα που υπάρχει στη χώρα μας και μάλιστα σε διάφορες δοκιμασίες. Και αφού βάλαμε το κεφάλι μας κάτω από τη βρύση για να συνέλθουμε, μήπως κοιμόμασταν και ονειρευόμασταν, ξαναδιαβάζουμε την πρόσκληση…
…911 GTS δικίνητη και τετρακίνηση, 911 GT3 έτοιμη για αγώνες, Panamera, Cayenne, Macan, Taycan όλα σε διάφορες εκδόσεις και ποικίλες δοκιμασίες προκειμένου να έχουμε μία πλήρη, ολοκληρωμένη και φυσικά άκρως απολαυστική αίσθηση, εικόνα, εντύπωση, πληροφόρηση για τα μοντέλα της Porsche. Για την τεχνολογία που αυτά φέρουν, η 911 πλέον διατίθεται και ως υβριδική, ενώ η plug-in υβριδική τεχνολογία έχει μπεί για τα καλά στο DNA της Porsche. Η μέρα επιτέλους έφτασε και αφού μεταβήκαμε στις Σέρρες οδηγώντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο από την Κίνα, έτσι για να βιώσουμε την αντίθεση σε όλο της το μεγαλείο, ήρθε η στιγμή να αρχίσουμε!!!
Όταν βλέπεις μαζεμένες τόσες Porsche σε έναν χώρο, το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να περπατήσεις ανάμεσά τους. Να τις δείς, να τις χαϊδέψεις, να μπείς στο εσωτερικό τους, να τις μιλήσεις, να προσπαθήσεις να μάθεις τα μυστικά τους, τόσο από τους εκπαιδευτές της Porsche, αλήθεια τί εξαιρετικοί κύριοι με γνώσεις, δεκτικότητα και απίστευτη φιλικότητα. Να πιάσεις κουβέντα με τους ανθρώπους της Μοτοδυναμικής, της Ελληνικής εταιρίας που εισάγει τα μοντέλα της Porsche στη χώρα μας, για να μοιραστούν μαζί σου αφενός τη σύλληψη μίας τέτοιας ιδέας, αφετέρου τις δυσκολίες στην υλοποίηση της. Και φυσικά ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΜΠΡΑΒΟ είναι το λιγότερο δυνατό που μπορείς να τους πείς.
Και αφού τα κάνεις όλα αυτά, έρχεται η στιγμή για την έναρξη των, τεσσάρων δοκιμασιών, προκειμένου να οδηγήσεις τα πάντα, να τα ζήσεις όλα και να μάθεις μικρά και μεγάλα μυστικά τόσο από τους εκπαιδευτές, όσο και από τα ίδια τα αυτοκίνητα. Διότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα σου μιλάνε. Άλλα είναι φλύαρα και σου λένε τα πάντα, όπως η 911 GTS και η απίστευτη GT3, αλλά είναι λιγομίλητα στην αρχή αλλά στη πορεία λένε πολλά με την τεχνολογία και το στήσιμο τους όπως η Panamera με την ανάρτησή της και η Taycan με το στήσιμο που έχει και άλλα όπως η Caynne, θέλουν χρόνο για να ανοιχτούν μαζί σου, ή μπορεί να μην ανοιχτούν και ποτέ, όπως η ηλεκτρική Macan.
Και ξεκινάμε τη πρώτη από τις τέσσερις «δοκιμασίες» η οποία είχε οδήγηση μέσα στη πίστα με τις σωστές, τις γνήσιες, τις πραγματικές Porsche. Tις 911. Σε έκδοση GTS με κίνηση μόνο πίσω και τετρακίνηση, μία «απλή» 911 και την, σχεδόν, μυθική GT3. H αρχή γίνεται πίσω από το τιμόνι της δικίνητης GTS η οποία με την υβριδική πλέον τεχνολογία, T Hybrid, αποδίδει 541 ίππους. Κάθισμα και αίσθηση που μπορεί κάλιστα να έχει και το καθημερινό σου αυτοκίνητο, μέχρι να βυθίσεις το πόδι στο γκάζι, να απολαύσεις τον μπάσο ήχο του κινητήρα και να φτάσεις χωρίς να το καταλάβεις στη πρώτη στροφή. Τα «σκασίματα» του turbo υπέροχα και ο γρήγορος ρυθμός του εκπαιδευτή, βούτυρο στο ψωμί της GTS, παρά τη μεταφορά της κίνησης μόνο στους πίσω τροχούς.
Ίδια αίσθηση με ακόμη υψηλότερη ασφάλεια με την τετρακίνητη GTS, όπου ότι και αν της κάνεις, όσο άτσαλα, άγαρμπα, άσχετα και αν της συμπεριφερθείς, με λίγο πάτημα στο γκάζι, η άμεση ισχύς προσφέρει πρόσφυση και ιδανική γραμμή που χαράζεις εύκολα με το γρήγορο τιμόνι. Τα ίδια και με την «απλή» 911 που πηγαίνεις γρήγορα χωρίς κόπο και με υπέροχο τρόπο. Και όλα αυτά μέχρι να έρθει η ώρα να «κουμπώσεις» κυριολεκτικά στο κάθισμα του «όπλου» που λέγεται GT3. Εκεί καταλαβαίνεις πως η «αγωνιστική» αίσθηση, δημιουργείται χωρίς καν να κουνηθούν οι ρόδες του απόλυτου.
Όταν αρχίσουν να ρολάρουν στην υπέροχη άσφαλτο της πίστας των Σερρών, και όντας πλέον ακριβώς πίσω από τον εκπαιδευτή της Porsche, αντιλαμβάνεσαι πως τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτές εδώ τις κατασκευές. Βυθίζει το πόδι βαθιά στο γκάζι και το ατμοσφαιρικό θηρίο βρυχάται με τρόπο ξεσηκωτικό, που σου αναγεννά και σου ανανεώνει το σύνολο των κυττάρων σου. Φτάνεις με πολλά στη πρώτη στροφή, τσιμπάς το φρένο, χαϊδεύεις το τιμόνι και παρακαλάς ο εκπαιδευτής μπροστά να αγνοήσει επιτέλους το γεγονός πως οι influencers της ομάδας δεν μπορούν να ακολουθήσουν το ρυθμό και να πάμε επιτέλους σε έναν γρήγορο, μοναδικό, υπέροχο γύρο. Μας κάνει το χατίρι μερικώς, καθώς πλησιάζουμε σχεδόν απειλητικά τον προφυλακτήρα του, προκειμένου να πάρει το μήνυμα.
Αφού τελειώνει όλη η δοκιμασία, πλέον έχεις εθιστεί. Θέλεις και άλλο και άλλο και άλλο, να μείνεις εκεί πίσω από τιμόνι και να οδηγείς ασταμάτητα, μέχρι η βενζίνη να στερέψει, μέχρι τα λάστιχα να λιώσουν μέχρι οι δυνάμεις σου να σε εγκαταλείψουν. Η επιλογή μας, χωρίς δισταγμό η τετρακίνητη GTS, καθώς μπορείς να πηγαίνεις παντού και πάντα γρήγορα, χωρίς το μεσήλικο κορμί μας να παραπονιέται και να γκρινιάζει. Εύκολη, γρήγορη, δυνατή, ηχηρή και απίστευτα πολιτισμένη αυτή η GTS μπορεί άνετα να είναι το πρώτο, μοναδικό και καθημερινό αυτοκίνητο.
Επόμενη δοκιμασία, σλάλομ με δικίνητη GTS και εκκίνηση με και χωρίς Launch Control με τετρακίνητη GTS. Το σλάλομ οκ σχετικά εύκολο και μερικώς απολαυστικό. Αυτό όμως που είναι απίστευτο είναι το πως μεταμορφώνεται το αυτοκίνητο με τη χρήση του Launch Control. Πως, από μόνο μην γελιόμαστε, καθώς ο οδηγός δεν κάνει σχεδόν τίποτα, απογειώνεται μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και στη συνέχεια τα απίστευτα κεραμικά φρένα κάνουν το 100-0 με τον εγκέφαλο και το στομάχι να πηγαίνουν περίπατο και μάλιστα διαρκείας.
Σειρά για οδήγηση και πάλι εντός πίστας με τις τετράπορτες αυτή τη φορά κατασκευές, Panamera, Cayenne, Taycan, Macan. Oι δύο πρώτες turbo plug-in υβριδικές με 782 και 739 ίππους αντίστοιχα. Οι άλλες δύο αμιγώς ηλεκτρικές σε έκδοση turbo με 884 και 630 ίππους αντίστοιχα. Η πρώτη έκπληξη έρχεται από την, τεράστια σε διαστάσεις, Panamera όπου με την μοναδική της αερανάρτηση, δεν παίρνει κλίσεις και στρίβει με ρυθμό και τρόπο που δεν το πιστεύεις από ένα τέτοιο όχημα.
Δεύτερη έκπληξη από το στήσιμο της Taycan όπου αφού φας την, απίστευτης αγριότητας, μπουνιά της επιτάχυνσης, διαπιστώνεις πως στρίβει ως γνήσια Porsche και κάτι παραπάνω. Η Cayenne στέκεται με περισσή αξιοπρέπεια, για τον όγκο το βάρος και το ύψος της, στον γρήγορο και απαιτητικό ρυθμό της πίστας, την στιγμή που η Macan, αναζητά ρόλο, χαρακτήρα και ταυτότητα.
Τελευταία δοκιμασία, εκτός δρόμου, με Cayenne και Macan, όπου τα εμπόδια ήταν πολύ, μα πάρα πολύ μικρής δυσκολίας για να δυσκολέψουν έστω και κατ’ ελάχιστον της εκτός δρόμου δυνατότητες, ειδικά της Cayenne. Χωρίς αμφιβολία όλη η εκδήλωση ήταν μία απίστευτη εμπειρία, πρωτίστως γνωριμίας με την μοναδική τεχνολογία που δεκαετίες τώρα χαρακτηρίζει την Porsche.
Φυσικά η οδηγική αίσθηση που μόνο τα μοντέλα από το Τσούφενχαουζεν ξέρουν και μπορούν να προσφέρουν, κέρδισε τις εντυπώσεις και κυρίως τα συναισθήματα μας. Ωστόσο υπήρξε και ένα κακό που ελπίζουμε να ξεπεράσουμε. Θέλουμε να το επαναλάβουμε και μάλιστα διακαώς στις παγωμένες λίμνες της Σκανδιναβίας, στις ανάλογες χειμερινές εκδηλώσεις της Porsche. Λέτε να γίνονται ακόμη θαύματα!!!