Οι αποχαιρετισμοί δεν είναι εύκολο πράγμα. Θυμάσαι τις καλές στιγμές, τις κακές στιγμές που εν τέλει δεν είχαν ιδιαίτερη σημασία, θυμάσαι τα ταξίδια αλλά και την καθημερινότητα. Ο συγκεκριμένος αποχωρισμός βέβαια είναι η κατάληξη αποφάσεων που πάρθηκαν και από τις δύο πλευρές. Είναι συναινετικός αφού η ίδια η αγορά έκρινε ότι δεν χρειάζεται πλέον το Ford Focus ST και η αμερικανική εταιρία σεβάστηκε αυτή την απόφαση τερματίζοντας την παραγωγή του. Το τελευταίο Ford Focus ST κατασκευάστηκε στο Saarlouis της Γερμανίας στις 26 Σεπτεμβρίου κλείνοντας μία ιστορία με διάρκεια μεγαλύτερη των δύο δεκαετιών.
Το τέλος ήταν τόσο αναπόφευκτο όσο και προδιαγεγραμμένο όμως. Τα βιβλία παραγγελιών για το καυτό hatchback είχαν κλείσει πριν από μήνες και ούτως ή άλλως, το Focus ST δεν θα μπορούσε να έχει μέλλον δεδομένου ότι η παραγωγή του Ford Focus γενικότερα σταματά τον ερχόμενο Νοέμβριο. Μετά το αγαπημένο Fiesta, το Mondeo και τα πολυμορφικά της, η Ford καταργεί και το Focus εστιάζοντας αποκλειστικά στα SUV και δευτερευόντως, στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Hatchbacks όπως το Focus δεν έχουν θέση στην γκάμα της όσο η εταιρία προσπαθεί να σταθεί ξανά στα πόδια της στην Ευρωπαϊκή αγορά, ωστόσο ονόματα όπως το Focus έχουν και γι’ αυτό ακούγονται ήδη φήμες για επαναφορά του στο προσεχές μέλλον με διαφορετική μορφή…
Όσο για το Focus ST συγκεκριμένα, η ιστορία του είναι λαμπρή και γεμάτη επιτυχίες ξεκινώντας στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με το ST170 – ένα περισσότερο θερμό παρά καυτό hatchback που κυκλοφόρησε ως μία λιγότερο ακραία εκδοχή του σκληροπυρηνικού (και εμβληματικού πλέον) Focus RS. Το “ST” άλλαξε κατεύθυνση με την δεύτερη γενιά του και έγινε περισσότερο… αλήτικο με εκείνο τον χαρισματικό 5-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 2.5 λίτρων και των 225 ίππων να απειλεί ακόμα και την ύπαρξη της κορυφαίας, RS έκδοσης με τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις του.
Η 3η γενιά του Focus ST ήρθε το 2012 και έφερε έναν 4-κύλινδρο turbo κινητήρα 2.3 λίτρων με κάτι περισσότερο από 250 ίππους αλλά είχε χάσει μεγάλο μέρος του χαρακτήρα και της αλητείας που του χάριζε ο 5-κύλινδρος κινητήρας και η αυξημένη ιπποδύναμη δεν ήταν ικανή να αναπληρώσει το κενό. Ο διάδοχος όμως με 280 ίππους και 420 Nm ροπής τα κατάφερε καλύτερα έστω και αν σε αυτό το σημείο τα καυτά hatchbacks έχουν μονάχα ένα μικρό ποσοστό της δημοτικότητας που απολάμβαναν πριν από μερικά χρόνια. Δυστυχώς δεν υπάρχει άλλος δρόμος για το Focus ST και κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την Ford για την κατάργηση του, όταν (σχεδόν) κανείς δεν προτίθεται να το αγοράσει. Οι προτιμήσεις και οι προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού έχουν αλλάξει και η απόφαση της Ford όχι μόνο για το ST αλλά για το Focus γενικότερα όσο δυσάρεστη και αν είναι, εν τέλει είναι λογική και αναμενόμενη. Εις το επανιδείν λοιπόν…