Πλησιάζει το τέλος για τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη;

Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει ενδιαφέρον. Πριν από μία δεκαετία περίπου, τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη προωθούνταν ως “η μετάδοση του μέλλοντος”. Τώρα, όχι μόνο έχουν χάσει την στήριξη κάποιων κατασκευαστών, αλλά κινδυνεύουν με περιθωριοποίηση καθώς τα “συμβατικά” αυτόματα εξελίχθηκαν σε τέτοιο βαθμό, που κάνουν τα διπλού συμπλέκτη να μοιάζουν περιττά. Αυτή είναι και η άποψη του επικεφαλής της Aston Martin, Andy Palmer, ο οποίος δεν είναι απλά κάποιος γραφειοκράτης/λογιστής που βρέθηκε σε αυτή τη θέση, αλλά ένας μηχανολόγος που ξεκίνησε την καριέρα του δουλεύοντας στην UK Automotive Products.

«Ποτέ δεν ήμουν οπαδός. Δούλεψα σε κάποια από τα πρώτα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου πίσω στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και είδα πώς εξελίχθηκαν. Η αρχική ιδέα ήταν, “στους Αμερικάνους αρέσουν τα αυτόματα, οι Ευρωπαίοι προτιμούν τα χειροκίνητα και στους Ιάπωνες αρέσουν τα CVT, οπότε πώς γίνεται να μειώσουμε την πολυπλοκότητα;” Οπότε, υπήρχε η ερώτηση του πώς να δημιουργήσεις ένα κιβώτιο που θα δουλέψει παντού.»

Δήλωσε ο Palmer σε συνέντευξη που έδωσε σε αμερικανικό μέσο, συμπληρώνοντας ότι αυτά τα κιβώτια είναι ακριβότερα από οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική, είναι βαρύτερα και πλέον, δεν είναι ούτε καν τα ταχύτερα! Άρα, για την Aston Martin τουλάχιστον, δεν αποτελούν επιλογή. Για την αγγλική εταιρία, δύο είναι οι επιλογές: είτε ένα συμβατικό αυτόματο, είτε (για τους λίγους που το θέλουν ακόμα) ένα χειροκίνητο.

«Θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Δύσκολα και πιστεύω ότι πολύς κόσμος καταλήγει σε αυτό το συμπέρασμα.»

Η McLaren και η Ferrari φαίνονται “ταγμένες” στα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, χρησιμοποιώντας τα κατ’ αποκλειστικότητα. Η Lamborghini χρησιμοποιεί μόνο στην Huracan ενώ το VW Group είναι ο μεγαλύτερος fan, εξοπλίζοντας πολλά μοντέλα της Volkswagen, της Porsche, της Audi κ.ο.κ. με τέτοια. Όμως ο Palmer φαίνεται πεπεισμένος:

«Δέκα χρόνια πριν, έμοιαζε ακόμα με την μετάδοση του μέλλοντος. Τώρα, αρχίζει να μοιάζει με την μετάδοση του παρελθόντος.»

Χαρακτηριστικό παράδειγμα; Τόσο το νέο Audi RS5 όσο και η BMW M5, χρησιμοποιούν ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής (της ZF βεβαίως) ενώ τα μοντέλα που αντικατέστησαν, διέθεταν κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ίσως στο μέλλον, επιπλέον μοντέλα να ακολουθήσουν αυτή την οδό. Θα δούμε.

Απάντηση