Μπορεί η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης να φέρει υποδιπλασιασμό των αυτοκινήτων;

Εδώ και αρκετό καιρό, η συζήτηση όσον αφορά στο μέλλον της βιομηχανίας αυτοκινήτου περιστρέφεται γύρω από δύο πράγματα: τον εξηλεκτρισμό και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Το πρώτο, είναι σχετικά προφανές τι επιπτώσεις θα έχει αν και ο αντίκτυπος μίας μαζικής στροφής προς αυτή την κατεύθυνση είναι κάτι που προβληματίζει και δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Πώς θα μας επηρεάσει όμως η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης;

Σύμφωνα με την επίτροπο μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Violeta Bulc, ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους θα μειωθεί σημαντικά και το ίδιο θα συμβεί και στον αριθμό κατόχων διπλώματος οδήγησης.

«Η νοοτροπία όσον αφορά στο δίπλωμα οδήγησης αλλάζει. Η οικογένεια μου επιζητά την κινητικότητα, αλλά όχι το να οδηγεί.»

Δήλωσε η Bulc στο 2018 FT Future of the Car Summit, για να συμπληρώσει αμέσως μετά:

«Η ελκυστικότητα της ιδιοκτησίας μειώνεται. Οι νέο λένε ότι ο χρόνος της μετακίνησης πρέπει να χρησιμοποιείται για κάτι άλλο. Πρέπει να ακούσουμε. Δεν μπορούμε να αγνοούμε αυτό το κάλεσμα για καλύτερες μεταφορές.»

Σύμφωνα με την επίτροπο, χάρη στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, το αυτοκίνητο θα μετατραπεί σε ένα “γρανάζι” του συστήματος μεταφορών αλλά αυτό θα γίνει μόνο όταν η εν λόγω τεχνολογία είναι ασφαλής και προστατευμένη από τυχόν κυβερνοεπιθέσεις.  Στο κάτω-κάτω, το μότο “Vision Zero” αφορά 3 πολύ σημαντικά μηδενικά: μηδέν θάνατοι, μηδέν εκπομπές ρύπων και μηδέν γραφειοκρατία.

Απάντηση