Volvo XC90 T8 R Design. Πολυτέλεια και τεχνολογία

Εντυπωσιακή εμφάνιση, ειδικά για την έκδοση R Design της δοκιμής μας

Έχοντας δοκιμάσει την πετρελαιοκίνητη έκδοση D5 του Volvo XC90 τόσο στην iscription όσο και στην R Design εκδοχή του, θέλαμε να δοκιμάσουμε και την Plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου με τον κωδικό Τ8, προκειμένου να δούμε στη πράξη τι σημαίνει και πως λειτουργεί. Και βεβαία για να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο οφείλεις να δείς πως συμπεριφέρεται σε όλες τις συνθήκες. Στο ταξίδι στην εθνική οδό, στην αστική μετακίνηση της καθημερινότητας καθώς επίσης και σε μία εξόρμηση στην επαρχία όπου φυσικά ένας χωματόδρομος είναι εύκολο να βρεθεί.

Προσεγμένο μέχρι τη παραμικρή λεπτομέρεια

Και η αλήθεια είναι πως όλα τα παραπάνω τα κάναμε, γράφοντας περίπου 2000 χιλιόμετρα και σχηματίζοντας μία πραγματικά ολοκληρωμένη εικόνα για το μεγάλο Σουηδικό SUV.Ξεπερνάμε λοιπόν με συνοπτικές διαδικασίες την δεδομένα εντυπωσιακή εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου, όπως και το ποιοτικό μινιμαλισμό του υπερσύγχρονου εσωτερικού του, καθώς αυτά μπορείτε να τα διαβάσετε αναλυτικά στις προηγούμενες δοκιμές του αυτοκινήτου και πηγαίνουμε απευθείας στην ουσία που δεν είναι άλλη από τη τεχνολογία του.

Στην έκδοση T8 δεν υπάρχει κάποια εξωτερική αλλαγή

Συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα

To Volvo XC90 T8 διαθέτει έναν κινητήρα βενζίνης 2000 κυβικών ο οποίος διαθέτει κομπρέσορα και turbo και αποδίδει 320 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 87 ίππων που συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Ανάλογα με τις συνθήκες οι δύο κινητήρες λειτουργούν είτε ταυτόχρονα είτε ξεχωριστά και εσείς μέσω του drive modes μπορείτε να επιλέξετε μία από τις ρυθμίσεις Hybrid, Pure, Power, Off Road, AWD και Individual. Εάν φορτίσετε τις μπαταρίες και επιλέξετε τη ρύθμιση Pure, όπως κάναμε προκειμένου να δούμε στη πράξη πως λειτουργεί, σε αστικές συνθήκες κίνησης και χωρίς να υπερβούμε τη ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα καταφέραμε να διανύσουμε απόσταση 43 χιλιομέτρων με προσεκτική οδήγηση, αποφεύγοντας δηλαδή τις έντονες επιταχύνσεις και χρησιμοποιώντας αρκετά την θέση B στο κιβώτιο ταχυτήτων προκειμένου να επιτυγχάνουμε φόρτιση των μπαταριών και μέσω του φρεναρίσματος.

Μόνο οι γνώστες θα «διαβάσουν» στο πίσω μέρος περί τίνος πρόκειται

Από εκεί και πέρα η ρύθμιση hybrid είναι για καθημερινή χρήση, όπου αν υπάρχει ρεύμα στις μπαταρίες χρησιμοποιείται, η Power χρησιμοποιεί αμφότερους τους κινητήρες και τη συνδυαστική ισχύ των 407 ίππων, η AWD για τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση σε ασφάλτινες συνθήκες, η Off Road για εκτός δρόμου καταστάσεις και η Individual προκειμένου να προσαρμόσετε το αυτοκίνητο στις δικές σας προσωπικές ανάγκες. Εδώ να σημειώσουμε πως ο βενζινοκινητήρας δίνει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και ο ηλεκτροκινητήρας στους πίσω. Η μονάδα διαχείρισης φροντίζει οι μπαταρίες να έχουν πάντα ένα ικανό απόθεμα ώστε η εμπλοκή της τετρακίνησης όταν επιλέξετε την AWD ή την Off road ρύθμιση να είναι άμεση και απροβλημάτιστη. Ωστόσο ακόμη και στην ένδειξη hybrid σε ολισθηρή άσφαλτο, δεν καταφέραμε να κάνουμε τους εμπρός τροχούς να γλιστρήσουν στην πολύ έντονη επιτάχυνση. Και παρά τα 2282 κιλά, το XC90 T8 επιταχύνει μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 5.6΄΄ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις ανάγκες σας

Οικολογικός ταξιδευτής

Το Volvo XC90 T8 R-Design είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να διανύεις πολύ μεγάλες αποστάσεις άνετα και ξεκούραστα. Η υψηλή ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με τη προσεγμένη ηχομόνωση, καθιστούν το άνετο, ακόμη και για επτά επιβάτες, εσωτερικό του ιδανικό για μεγάλα ταξίδια. Η θηριώδης συνδυαστική ισχύς των 407 ίππων από ένα αυτοκίνητο που φορολογικά αντιμετωπίζεται ως δίλιτρο, είναι παρούσα αν και εφόσον το θελήσετε. Επιταχύνει με εντυπωσιακό τρόπο, αλλά αν το οδηγήσετε ανάλογα με τους ίππους του, εντυπωσιακή γίνεται και η κατανάλωση.

Ένα μεγάλο SUV που μπορεί να είναι φιλικό και πρός το περιβάλλον

Κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, με ταχύτητες γύρω στα 140 στην εθνική χρειαστήκαμε 12,1 λτ./100 χλμ. ενώ εντός πόλης εκμεταλλευόμενοι πλήρως την υβριδική λειτουργία τη ρίξαμε στο εντυπωσιακό 10.5 με μία μέση τιμή, για πραγματικές συνθήκες κίνησης με προσεκτική οδήγηση, να βρίσκεται στα 11.6 λτ./100 χλμ. Άλλωστε δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο του οποίου ο σκοπός και ο λόγος ύπαρξης είναι η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο, αλλά η άνεση και η ασφάλεια. Στα αρνητικά οφείλουμε να σημειώσουμε και την αίσθηση στο φρενάρισμα και το «κενό» που υπάρχει ανάμεσα στη φόρτιση και την επιβράδυνση, που όσο και αν το οδηγήσετε και προσπαθήσετε να το μάθετε, μάλλον δεν θα το συνηθίσετε ποτέ.

Η τεχνολογία που έρχεται

Το μεγάλο δίλημμα

Και φυσικά εύλογα δημιουργείται το δίλημμα ανάμεσα σε πετρέλαιο D5 ή σε υβριδικό Τ8. Kαι καθώς ποτέ δεν αποφύγαμε να πάρουμε ξεκάθαρη θέση, λέμε ότι το XC90 D5 R Design με τα 84000 Ευρώ είναι ένα πιο all around αυτοκίνητο και η ξεκάθαρη επιλογή μας έναντι του XC90 T8 R Design των 96000 Ευρώ. Ναι η αθόρυβη λειτουργία με τον ηλεκτροκινητήρα είναι εξαιρετική, ναι τα 320 άλογα του βενζινοκίνητου μηχανικού συνόλου είναι ωραία, ναι τα 12000 Ευρώ ίσως να μην παίζουν και πολύ μεγάλη σημασία εκεί ψηλά, ναι η plug-in υβριδική είναι η τεχνολογία που έρχεται, ωστόσο εμείς εξακολουθούμε να θέλουμε τον D5 για ένα μεγάλο SUV το οποίο δεν διστάσαμε να βάλουμε και σε δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες και να το δοκιμάσουμε όπως του αρμόζει.

 

 

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Aίσθηση οδήγησης


  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 407
0-100 5.6″
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 11.6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 49 γρ/χλμ

Για να το φορτίζετε

 

Απάντηση