Νέο Seat Arona. Συνδυάζει αίσθημα και λογική

Όταν βρίσκεσαι σε μία έντονα δημιουργική φάση, όπως συμβαίνει με τη Seat, και όταν θέλεις να εισέλθεις με αξιώσεις σε μία σχετικά νέα αλλά πολλά υποσχόμενη εμπορικά και έντονα ανταγωνιστική από πλευράς μοντέλων κατηγορία, όπως αυτή των B SUV, τότε οφείλεις να προσφέρεις τα πάντα. Τότε είναι απαραίτητο να δημιουργήσεις ένα μοντέλο το οποίο θα απευθύνεται στο συναίσθημα ακουμπώντας παράλληλα και στη λογική. Και όπως φαίνεται τα στελέχη της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το κατάφεραν και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό με τη δημιουργία του Arona. Ωστόσο το δικό τους δημιουργικό οίστρο ακολούθησε και η Ελληνική εισαγωγική εταιρία, της οποίας ο επικεφαλής ο κ. Χάρης Δάνδουρας σκέφτηκε πως θα έπρεπε κατά τη διάρκεια της πρώτης Πανελλήνιας παρουσίασης να συνδυάσει το συναίσθημα με τη λογική και τα κατάφερε με εξαιρετικό τρόπο χάρη και στη συνεργασία με τη Promauto του Αντώνη Στιβαχτάρη, ο οποίος πραγματικά γνωρίζει το αντικείμενο όσο κανένας.

Εν προκειμένω όπου συναίσθημα βάλτε το ταξίδι μας μέχρι τα Καταλώνια ένα χωριό της Πιερίας και τους συνειρμούς με τη Καταλονία όπου κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα της Seat. Αν μάλιστα προσθέσετε και το πέρασμα μας με το Arona από το χωριό Αρωνάς της Πιερίας, τότε το πρώτο σκέλος καλύπτεται πλήρως. Το δεύτερο, αυτό της λογικής θέλει οδήγηση σε κάθε δυνατή κατάσταση, όπως και έγινε. Λίγο αστικό περιβάλλον μέχρι να βγούμε από τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια εθνική οδός, με τη σκυτάλη να παίρνουν κλειστά επαρχιακά κομμάτια, οπότε τα οδηγικά συμπεράσματα πλήρη και ολοκληρωμένα, σε σχέση με τη πρώτη επαφή πάντα.

Ερχόμενοι τώρα στα του αυτοκινήτου καθαρά, η ολοκαίνουρια πρόταση της Seat βασίζεται στην νέα πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου Volkswagen, που πρώτα χρησιμοποιήθηκε στο νέο Ibiza,  και ακολούθησαν το Polo και το Arona. Σχεδιαστικά «φωνάζει» από μακριά τη καταγωγή του καθώς οι ομοιότητες τόσο με το Ibiza όσο και με το Αteca είναι παραπάνω από εμφανείς. Στον τομέα των διαστάσεων τοποθετείται στη καρδιά της κατηγορίας με το μήκος του να βρίσκεται στα 4.138 μέτρα, το πλάτος 1.780 μέτρα και το ύψος στα 1.543. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, οι χώροι στο εσωτερικό είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες ενώ και τα 400 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, δεν θα αφήσουν κανέναν δυσαρεστημένο. Στα αξιόλογα οφείλουμε να σημειώσουμε τους 19 πόντους της απόστασης από το έδαφος κάτι που σημαίνει πως παρά την αποκλειστική κίνηση στους δύο τροχούς, καθώς ούτε προαιρετικά δεν προσφέρεται ως τετρακίνητο, δεν θα δυσκολευτεί σε ένα βατό χωματόδρομο ή στη προσέγγιση μίας απομακρυσμένης παραλίας.

Στο εσωτερικό του νέου Arona, συναντούμε  σκληρά πλαστικά αλλά με προσεγμένη συναρμογή, ενώ σχεδιαστικά προέρχεται αυτούσιο από το Ibiza. Τέλος το σύνολο των, πολλών είναι η αλήθεια, λειτουργιών ελέγχονται μέσω της μεγάλης έγχρωμης οθόνης οκτώ ιντσών. Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους κινητήρας, το Arona εξοπλίζεται με έναν 1000άρι TSi με 95 και 115 ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με DSG κιβώτιο, καθώς και με τον 1.5 TSi με τους 150 ίππους. Για τους λάτρεις της πετρελαιοκίνησης υπάρχει ένα μηχανικό σύνολο 1.6 λίτρων σε δύο εκδόσεις με 95 και 116 άλογα με τη μικρότερη από τις δύο να διατίθεται και με DSG κιβώτιο. Αργότερα θα έρθει και ως TGi κάνοντας δηλαδή χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε την έκδοση με τον χιλιάρι TSi και τους 115 ίππους με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων Το μοτεράκι αφήνει πολύ καλή εντύπωση για την απόκρισή του, όπως και ο επιλογέας στο πλαίσιο των αλλαγών. Στα πολύ θετικά του αυτοκινήτου οφείλουμε να σημειώσουμε την οδική του συμπεριφορά, η οποία παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, παρέμενε απολαυστική και προβλέψιμη, ακόμη και όταν οδηγήθηκε με τρόπο μη συμβατό με τη φιλοσοφία και το λόγο που δημιουργήθηκε και υπάρχει. Οι τιμές για τη βασική έκδοση ξεκινούν από τα 14.900 ευρώ με μοτέρ ενός λίτρου με 95 άλογα και από 16.500 ευρώ με τους 115 ίππους. Και εδώ ολοκληρώνεται ο συνδυασμός του συναισθήματος ενός καλαίσθητου και ιδιαιτέρως ευχάριστου στην οδήγηση αυτοκινήτου, με τη λογική των αριθμών και το κόστος κτήσης.

Απάντηση