BMW 530i. Mαγικά απολαυστική

Eντυπωσιακή, ειδικά με το πακέτο της M Sport

Όταν έχεις πίσω σου έξη γενεές, 45 χρόνια πορείας και το όνομα σου είναι σειρά πέντε BMW, τότε η απόφαση να μεταβείς στην έβδομη γενιά, πρέπει να κάνει θόρυβο. Θόρυβο δημιουργικό, θόρυβο εντυπωσιασμού με τη τεχνολογία, τη ποιότητα, την οδική συμπεριφορά. Θόρυβο που θα προκαλέσει δέος στους ανταγωνιστές σου, οι οποίοι μέχρι πρίν από λίγα χρόνια ήταν συμπατριώτες σου, ενώ πλέον οι Σκανδιναβοί της Volvo μπορούν να σε κοιτάζουν στα μάτια. Ο λόγος για την ολοκαίνουρια σειρά 5 της BMW και πιο συγκεκριμένα την 530i που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να προσθέσουμε στον χιλιομετρητή της περίπου 2000 χιλιόμετρα προκειμένου να δοκιμάσουμε σε όσο το δυνατόν περισσότερες και πιο διαφορετικές καταστάσεις τα πάμπολλα συστήματα που διαθέτει και τα οποία θα σας αναλύσουμε διεξοδικά στη συνέχεια.

Koμψό αλλά και δυναμικό το πίσω μέρος της

Γνήσια μπερλίνα

H πρώτη παρατήρηση που έρχεται αβίαστα από την εξωτερική εικόνα της νέας 5άρας, είναι ότι μοιάζει παρά πολύ με τη σειρά 7. Ακόμη και οι πιο μυημένοι θα πρέπει ή να τη δούνε προφίλ και να αντιληφθούνε από το μήκος ποιο μοντέλο είναι, ή φυσικά να κοιτάξουν στο

Ο σχεδιασμός της καταφέρνει να κρύβει τις διαστάσεις της

πίσω μέρος και να διαβάσουν το όνομα. Οι διαστάσεις της δεν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και με μήκος 4.935 μέτρα, είναι μόνο 3,6 πόντους μακρύτερη από την προκάτοχό της, ενώ το μεταξόνιό της έχει αυξηθεί οριακά, κατά επτά χιλιοστά, φτάνοντας τα 2.975 μέτρα, με το πλάτος να βρίσκεται στα 1.868 μέτρα και το ύψος της στα 1.467.

H εκτενής χρήση αλουμινίου στο πλαίσιό της έχει μειώσει το βάρος έως και 100 κιλά, ανάλογα με την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού, σύμφωνα πάντα με την BMW. Μία ακόμη απόδειξη της πολύ προσεκτικής δουλειάς που έχει γίνει και στον τομέα της σχεδίασης είναι ο συντελεστής αεροδυναμικής ο οποίος βρίσκεται στο πραγματικά

Yπερβολικές αλλά πανέμορφες

εντυπωσιακό 0.22. Συνολικά η σχεδίαση της νέας πεντάρας χαρακτηρίζεται από έναν συνδυασμό καμπύλων αλλά και έντονων γραμμών και νεύρων, με αποτέλεσμα χωρίς να προκαλεί και να υπερβάλλει να καταφέρνει να προσελκύει τα βλέμματα και κυρίως να είναι μία από τις πλέον φινετσάτες και επιβλητικές γενεές του μοντέλου.

Τεχνολογία και ποιότητα

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δύο είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά. Η ιδιαίτερα προσεγμένη απτή ποιότητα σε όλα ανεξαιρέτως τα υλικά και η ακόμη πιο προσεγμένη συναρμολόγησή τους, καθώς βεβαίως και η χαρακτηριστικά υψηλή τεχνολογία με την οποία εξοπλίζεται το Γερμανικό μοντέλο.  Ξεκινώντας από το πρώτο, η καμπίνα των επιβατών σου δίνει την αίσθηση πως είναι σε θέση να αντέξει στο πέρασμα του χρόνου χωρίς να υποστεί καμία φθορά ή αλλοίωση. Σε ότι αφορά στο τεχνολογικό κομμάτι, εδώ οι κατασκευαστές της θέλησαν πραγματικά να δείξουν το βάθος της γνώσης τους και φυσικά την εξέλιξη του μοντέλου στο πέρασμα των γενεών. Οι επιλογές παραμετροποίησης του αυτοκινήτου ανάλογα με τις οδηγικές και όχι μόνο ανάγκες σας είναι πολλές και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες.

Υψηλή τεχνολογία και εξαιρετική ποιότητα υλικών και κατασκευής

Ειδικότερα μάλιστα μετά και την διάθεση της τελευταίας γενιάς συστήματος iDrive με οθόνη αφής 10,2 ιντσών, στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας όπου η αλήθεια είναι πως δείχνει σαν να έχει τοποθετηθεί εκ των υστέρων στο αυτοκίνητο,  προσφέρει έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών αλλά και αναγνώρισης χειρονομιών. Ως προς την τελευταία παράμετρο, η νέα πεντάρα χαρίζει στον χρήστη μια μοναδική εμπειρία όπου διάφορες λειτουργίες υποσυστημάτων ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται με συγκεκριμένες κινήσεις του

Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν παραπάνω από πλούσιος

χεριού. Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται από ένα ειδικό κλειδί (Display Key) όπου ο κάτοχος του αυτοκινήτου μπορεί να παρκάρει το αυτοκίνητο, ενώ βρίσκεται έξω από αυτό, με τηλεχειρισμό. Το συγκεκριμένο κλειδί διαθέτει μια οθόνη αφής και διάφορα μενού παραπέμποντας σε smartphone.

Εκτός των παραπάνω στοιχείων, στους νεωτερισμούς της σειράς 5 μπορείτε να βρείτε ένα έγχρωμο Head-Up Display (3ης γενιάς) με μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής κατά 70%, φώτα LED με αναπροσαρμοζόμενη μεγάλη σκάλα που έχει εμβέλεια έως 500 μέτρα αλλά και μια εκτενή λίστα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού (ADAS) με χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Σε ότι αφορά τους χώρους, αυτοί δεν εντυπωσιάζουν για ένα αυτοκίνητο το οποίο προσεγγίζει τα πέντε μέτρα μήκους. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν δύο άτομα εκ των

Για ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση

οποίων αν κάποιο υπερβαίνει το 1.85 θα διαπιστώσει πως ο διαθέσιμο χώρος για τα πόδια δεν είναι και ιδιαίτερα μεγάλος, ενώ πέμπτος επιβάτης μάλλον θα δυσανασχετήσει, ειδικά σε μεγάλο ταξίδι. Η αποζημίωση για τους πίσω έρχεται μέσω του πακέτου Professional που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και εκτός των άλλων έχει και δύο οθόνες στη πλάτη των εμπρός καθισμάτων όπου μπορούν να δούνε από τηλεόραση μέχρι δίσκους blye ray. Τέλος τα 530 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι παραπάνω από ικανοποιητικά.

Αποδοτικός και λογικός στη κατανάλωση

Ο λόγος για τον γνωστό τετρακύλινδρο αλουμινένιο δίλιτρο βενζινοκινητήρα  της BMW, με τεχνολογία Twin Scroll Turbo, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων και διπλό Vanos, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 252 ίππους με τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται στα 35.7 κιλά και να συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic οκτώ σχέσεων που διακρίνεται για την αμεσότητα της λειτουργίας του και το έξυπνο σύστημα διαχείρισης που διαθέτει. Ένα στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι αυτό της λειτουργίας του η οποία είναι πραγματικά βελούδινη και σε συνδυασμό με τη πολύ προσεγμένη ηχομόνωση του χώρου του κινητήρα αλλά και της καμπίνας των επιβατών,  δεν πρόκειται να τον ακούστε ποτέ. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,2’’ενώ η τελική του φτάνει τα 250χλμ./ώρα.

Η απόκριση και το τράβηγμά του σε κάνουν να πιστεύεις ότι είναι πολύ μεγαλύτερος από δίλιτρος

Ωστόσο το πλέον εντυπωσιακό του στοιχείο είναι η κατανάλωση. Αυτό διότι στον αυτοκινητόδρομο κινούμενο σύμφωνα με τα νέα όρια ταχύτητας που θέλουν να θεσπίσουν, ο υπολογιστής έδειξε το εξαιρετικό, για τον όγκο του αυτοκινήτου 8.3 λτ./100 χλμ/.  Σε αμιγώς αστικές συνθήκες κίνησης προσέγγισε τα 9 λτ./100 χλμ. ενώ όταν αποφασίσαμε να το απολαύσουμε πραγματικά στις ορεινές διαδρομές του Χολομώντα, η μέση τιμή της κατανάλωσης οριακά ξεπέρασε τα 10λτ./100 χλμ. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν και στη πράξη, τη πολύ σοβαρή δουλειά που έχει γίνει σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.

Με πραγματικά πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης

Λες και πατάει στα σύννεφα

Και έρχεται η στιγμή να καθίσεις πίσω από το τιμόνι της νέας πεντάρας. Ρυθμίζεις ηλεκτρικά κάθισμα αλλά και τιμόνι, βρίσκοντας σε κάθε περίπτωση την ιδανική θέση οδήγησης. Στη συνέχεια και ανάλογα με τις ορέξεις – ανάγκες σου επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης που θέλεις ανάμεσα στα sport, comfort και eco – pro. Mάλιστα στη πρώτη αλλά και στη Τρίτη

Υψηλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση

επιλογή, έχεις τη δυνατότητα παραμετροποίησης προκειμένου να «στήσεις» το αυτοκίνητο ακριβώς όπως επιθυμείς και να ρυθμίσεις μέχρι και τη πλευρική στήριξη των καθισμάτων!!! Από εκεί και πέρα αν βρεθείς στην εθνική οδό τοποθετείς το adaptive cruise control στη ταχύτητα που θέλεις και απολαμβάνεις την χαρακτηριστικά υψηλή ποιότητα κύλισης, παρά τους ευμεγέθεις τροχούς των 20 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, τα οποία είναι μέρος του πακέτου M με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όπως και την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας η οποία αφήνει έξω κάθε είδους θόρυβο.

Αφήνοντας την εθνική οδό και οδηγώντας σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, αντιλαμβάνεσαι το «βάθος» της τεχνογνωσίας που έχει το αυτοκίνητο. Οι 190 ίπποι δείχνουν πολύ λίγοι για να προβληματίσουν το πανίσχυρο πλαίσιο που σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τις ενεργές αντιστρεπτικές, το γρήγορο τιμόνι και τα εξαιρετικά σε αίσθηση απόδοση φρένα, δημιουργούν ένα σύνολο που μπορεί να μην έχει ως προορισμό την απολαυστική οδήγηση σε κλειστά κομμάτια, μπορεί ωστόσο να τη προσφέρει

Ικανό να προσφέρει πολύ οδηγική χαρά και απόλαυση

και μάλιστα χωρίς κανέναν συμβιβασμό. Ως γνήσια BMW παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησης του ESP αλλά ακόμη και σε αυτή τη περίπτωση ο χειριστής της θα πρέπει να προσπαθήσει για να διώξει το πίσω μέρος της. Το τελικό συμπέρασμα μετά από 2000 και πλέον χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της, είναι πως η νέα πεντάρα έχει πραγματικά πολύ μεγάλο βάθος ως αυτοκίνητο και είναι σε θέση να αποδεικνύει σε κάθε μέτρο τα χρόνια της εξέλιξης που έχουν περάσει από πάνω της.

Κάνει τα πάντα εξαιρετικά

Αναμφίβολα η νέα σειρά πέντε της BMW είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο απ’όλες τις απόψεις. Μία γνήσια μπερλίνα ικανή να μεταφέρει με ασφάλεια μία οικογένεια, αλλά και να προσφέρει χαρά και απόλαυση στον οδηγό της. Οι δημιουργοί της θέλησαν να κάνουν επίδειξη της πολύ υψηλής τεχνογνωσίας αλλά και τεχνολογίας που διαθέτουν δημιουργώντας ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Φυσικά όλα τα παραπάνω έχουν και το ανάλογο κόστος το οποίο για τη δίλιτρη βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας με τους 252 ίππους ξεκινάει από το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 71000 Ευρώ.

Το χρώμα του φωτισμού αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχετε επιλέξει

 

  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Ηχομόνωση
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Κιβώτιο
  • Δυνατότητες παραμετροποίησης


  • Χώρος πίσω επιβατών
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 252
0-100 6.2″
Τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 126 γρ/χλμ
Παραπάνω από ικανοποιητικός

Απάντηση