Mazda SkyActiv-X. Ο πρώτος βενζινοκινητήρας παραγωγής με ανάφλεξη συμπίεσης!

Δεν χρειάστηκε να περιμένουμε περισσότερο από μία ημέρα. Η Mazda ανακοίνωσε το στρατηγικό πλάνο της, «Sustainable Zoom-Zoom 2030» και σημείο-κλειδί σε αυτό το πλάνο δεν είναι άλλος από τον SkyActiv-X, όπως ονομάζει η μικρή, Ιαπωνική εταιρία των πρώτο κινητήρα παραγωγής με ανάφλεξη συμπίεσης! Στόχος της Mazda είναι να επεκτείνει τα μέτρα για την μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την οπτική «well-to-wheel» που συμπεριλαμβάνει τις εκπομπές ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της ζωής του. Ο πήχης έχει τεθεί ψηλά: Η Mazda θέλει να μειώσει κατά 50% (σε σύγκριση με το 2010) τις «well-to-wheel» εκπομπές CO2 μέχρι το 2030, με απώτερο στόχο την μείωση κατά 90% μέχρι το 2050.

Για να το κάνει αυτό, θα δώσει προτεραιότητα σε τεχνολογίες βελτίωσης της απόδοσης των κινητήρων σε πραγματικές συνθήκες ενώ από το 2019 και έπειτα, θα ξεκινήσει να λανσάρει ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα σε περιοχές με υψηλό ποσοστό «καθαρής» παραγωγής ενέργειας ή/και σε περιοχές που απαγορεύουν συγκεκριμένα οχήματα για να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα.

Και κάπου εδώ, φτάνουμε στον SkyActiv-X. Τον πρώτο βενζινοκινητήρα παραγωγής στον οποίο το καύσιμο μείγμα αυταναφλέγεται κατά την συμπίεση από το πιστόνι. Η Mazda αναφέρει ότι ο κινητήρας αυτός έγινε πραγματικότητα χάρη σε μία αποκλειστική μέθοδο ανάφλεξης που ονομάζεται «Spark Controlled Compression Ignition». Η μέθοδος αυτή μεγιστοποιεί την ζώνη στην οποία είναι δυνατή η ανάφλεξη συμπίεσης και επιτυγχάνει αδιάλειπτη μετάβαση από την «συμβατική» ανάφλεξη με μπουζί, στην ανάφλεξη συμπίεσης.

Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι ο κινητήρας αυτός είναι υπερτροφοδοτούμενος. Η Mazda ισχυρίζεται ότι η ανάφλεξη συμπίεσης και ο supercharger έχουν ως αποτέλεσμα την πρωτοφανή απόκριση του κινητήρα και την αύξηση της ροπής κατά 10-30% σε σύγκριση με τον τρέχον, SkyActiv-G βενζινοκινητήρα. Παράλληλα, επειδή το μείγμα στον «X» είναι πάρα πολύ φτωχό, η απόδοση αυξάνεται κατά 20-30% σε σύγκριση με τον SkyActiv-G και αυτό σημαίνει ότι ισοφαρίζει ή ξεπερνά την απόδοση του SkyActiv-D πετρελαιοκινητήρα! Ο καινοτόμος SkyActiv-X βενζινοκινητήρας, αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά το 2019, πιθανώς κάτω από το καπό του νέου Mazda3.

Απάντηση