Νέο Audi SQ5. Δυναμισμός και πρακτικότητα αλα-Audi

Το νέο Audi SQ5 έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του κατά την έκθεση αυτοκινήτου του Detroit και η Γερμανική εταιρία ισχυρίζεται ότι είναι η “ιδανική ισορροπία επιδόσεων και πρακτικότητας”. Η “S” έκδοση έρχεται λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του Q5 και επωφελείται από τις αλλαγές που έγιναν σε αυτήν, φέρνοντας με την σειρά της επιπλέον αλλαγές για να αποδείξει τον ισχυρισμό της Audi.

Η πρώτη και ίσως σημαντικότερη αλλαγή, εντοπίζεται κάτω από το καπό. Εκεί, την θέση του τρίλιτρου TFSI πήρε ένας επίσης τρίλιτρος, υπετροφοδοτούμενος V6 βενζινοκινητήρας που αποδίδει 354 άλογα από τις 5.400 έως τις 6.400 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής από τις 1.370 έως τις 4.500 σ.α.λ. Γνώριμα τα νούμερα αφού αφενός η ιπποδύναμη είναι πανομοιότυπη (αν και η μέγιστη αποδίδεται περί τις 600 σ.α.λ. χαμηλότερα) και αφετέρου ο ίδιος ακριβώς κινητήρας εξοπλίζει και τα S4/S5. Αυτός, συνδυάζεται ως είθισται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο tiptronic και το quattro σύστημα τετρακίνησης της Audi. Έτσι, το νέο SQ5 πιάνει τα 100 km/h από στάση σε 5.4 δευτερόλεπτα και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 250 km/h. Για την ιστορία, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι 8.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που ισοδυναμεί με εκπομπές CO2 της τάξης των 189 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Ο κινητήρας όμως δεν είναι το μοναδικό νέο στο νέο SQ5. Αυτό το μοντέλο είναι η πρώτη φορά που εφοδιάζεται με ενεργή αερανάρτηση που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 30 χιλιοστά σε σύγκριση με την επίσης ενεργή, standard ανάρτηση. Η αερανάρτηση είναι διαθέσιμη με το S sport πακέτο που περιλαμβάνει επίσης ένα torque vectoring πίσω διαφορικό, ικανό να μοιράζει την ροπή ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα, στέλνοντας έως και το 100% σε έναν τροχό αν αυτός μπορεί να την αξιοποιήσει. Ένας ακόμα άσος στο μανίκι του SQ5 είναι το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης  που τροποποιεί το πόσο “γρήγορο” είναι το τιμόνι ανάλογα με την ταχύτητα και το επιλεγμένο mode οδήγησης (Comfort, Dynamic, Auto και Individual ενώ η προαιρετική αερανάρτηση προσθέτει τα Allroad και Offroad).

Βασιζόμενο όμως στο νέο Q5, το SQ5 επωφελείται και από όλα τα καλούδια του πρώτου. Καλούδια όπως το εντυπωσιακό (και προαιρετικό) ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, την ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto, το Virtual Cockpit της Audi και αν ο πελάτης το επιλέξει, έγχρωμο head-up display και adaptive cruise control μεταξύ άλλων. Ο standard εξοπλισμός πάντως, περιλαμβάνει ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών, LED φωτιστικά σώματα, sport καθίσματα επενδυμένα με δέρμα και alcantara κ.ά. Οι πωλήσεις του 2018 Audi SQ5 θα ξεκινήσουν στη Γερμανία από τα μέσα του τρέχοντος έτους με την τιμή να ανακοινώνεται στο εγγύς μέλλον.

Leave a Reply