Η Jaguar F-Type ανανεώνεται και η γκάμα της μεγαλώνει

Η Jaguar F-Type κυκλοφορεί στους δρόμους από το 2012 και θα μου επιτρέψεις να πω ότι δεν έχει χάσει την ελκυστικότητά της στο παραμικρό. Όμως ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο και η Jaguar αποφάσισε να ανανεώσει για το 2017 το μοντέλο που σε μεγάλο βαθμό, την ξαναέβαλε στον χάρτη.

Στο επίκεντρο αυτής της ανανέωσης, βρίσκεται μία ολοκαίνουρια έκδοση που σύμφωνα με την εταιρία θα είναι διαθέσιμη μόνο φέτος. Αυτή ονομάζεται 400 Sport και κινείται από μία έκδοση του γνωστού, τρίλιτρου, supercharged V6 με 400 άλογα. Μαζί με τον κινητήρα, αναβαθμίστηκε και το chassis με το Super Performance σύστημα πέδησης που αποτελείται από δίσκους 380 χιλιοστών εμπρός και 376 χιλιοστών πίσω καθώς και το Configurable Dynamics σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει ξεχωριστά την απόκριση του γκαζιού, την μετάδοση, το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση. Επίσης, η F-Type 400 Sport, “πατάει” σε ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών και διαθέτει μικροαλλαγές στην εμφάνιση για να διαφοροποιείται από την υπόλοιπη γκάμα. Για παράδειγμα, ελαφρώς ανασχεδιασμένο είναι το splitter εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ενώ στο εσωτερικό, διαφορετική είναι η κεντρική κονσόλα, το τιμόνι και τα μαρσπιέ.

Μία ακόμα προσθήκη στην γκάμα, είναι η R-Dynamic 340 έκδοση. Όπως υποδηλώνει και το όνομα, ο ίδιος τρίλιτρος, supercharged V6 αποδίδει 340 άλογα και συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο, είτε με το 8-τάχυτο αυτόματο με την ισχύ να περνά στον δρόμο από τους πίσω τροχούς αποκλειστικά. Η R-Dynamic 340 τοποθετείται ακριβώς πάνω από την βασική έκδοση και ξεχωρίζει χάρη στις ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών και τις μαύρες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Επίσης, να σημειώσουμε κάποιες αλλαγές που έγιναν σε ολόκληρη την γκάμα ώστε να επιτευχθεί καλύτερη διαφοροποίηση. Για παράδειγμα, η F-Type V8 R έχει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα με μία οριζόντια “λεπίδα” να τις χωρίζει στα δύο ενώ τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι LED με τα επίσης LED φώτα ημέρας να λειτουργούν και τα πίσω φωτιστικά σώματα να αποκτούν πιο σκούρα κρύσταλλα. Στο εσωτερικό από την άλλη, η F-Type αποκτά ελαφρύτερα, λεπτότερα καθίσματα και νέα φινιρίσματα. Τα καθίσματα είναι 8 κιλά ελαφρύτερα από τα προηγούμενα και ο σχεδιασμός τους επιτρέπει την τοποθέτησή τους έως και 50 χιλιοστά πιο πίσω, χαμηλώνοντας την θέση οδήγησης και τον διαθέσιμο για τα πόδια χώρο. Τα εν λόγω καθίσματα, είναι διαθέσιμα ως “sport” ή ως “performance” με την απλή F-Type και την R-Dynamic να εφοδιάζονται με την sport έκδοση και τις 400 Sport, R και SVR να έχουν ως standard την performance.    Όσον αφορά στα φινιρίσματα δε, μιλάμε για το start-stop button, τα paddles στο τιμόνι, τις χειρολαβές στην πόρτα, τους αεραγωγούς και το τιμόνι ενώ όλες οι F-Type εξοπλίζονται με το Touch Pro σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και οθόνη αφής 8 ιντσών.

Τέλος, ένα σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος προστίθεται στον εξοπλισμό της F-Type το οποίο μετράει τον διαθέσιμο χώρο με υπερηχητικούς αισθητήρες. Αν το αυτοκίνητο χωρά, το αυτοκίνητο αναλαμβάνει το τιμόνι με τον οδηγό να χειρίζεται το γκάζι και το φρένο. Το σύστημα επίσης ξεπαρκάρει με τον ίδιο τρόπο. Για πρώτη φορά επίσης, η Jaguar συνεργάζεται με την GoPro και λανσάρει μία εφαρμογή που ονομάζεται ReRun. Αυτή εφαρμογή, επιτρέπει το video που τραβάει η κάμερα να συνδυάζεται με πληροφορίες όπως η ταχύτητα, τα Gs κ.ά.  Επιπλέον, το smartphone συνδέεται ασύρματα με μία συμβατή GoPro και μπορεί να συνδεθεί και με το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου μέσω USB. Η ReRun εφαρμογή δίνει την δυνατότητα στους οδηγούς να “κατεβάσουν” είτε ολόκληρο το video που τράβηξαν, είτε τα highlights αυτού και είτε να τα κάνουν edit μέσω της ίδιας, είτε να τα μοιραστούν στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.

Leave a Reply