Η Mercedes-AMG GT C είναι μία πιο “φιλική” GT R

Η Mercedes-AMG γιορτάζει τα 50στά της γενέθλια το 2017 και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από την επέκταση της AMG GT “οικογένειας” με την Mercedes-AMG GT C και την ήπια ανανέωση των βασικών εκδόσεων. Η coupe έκδοση της AMG GT C Roadster τοποθετείται ανάμεσα στην GT S και την σκληροπυρηνική GT R και προς το παρόν, είναι διαθέσιμη μόνος ως επετειακή, Edition 50 έκδοση.

Το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει στην GT C είναι η νέα, “Panamericana” γρίλια της Mercedes και το φαρδύτερο, πιο μυώδες πίσω μέρος. Έχει το ίδιο πλάτος πίσω με την GT R, που σημαίνει ότι είναι κατά 57 χιλιοστά φαρδύτερη από τις GT και GT S και ο επιπλέον χώρος αξιοποιείται με την αύξηση του μετατροχίου και την χρήση μεγαλύτερων τροχών ενώ χάρη στην αύξηση του πλάτους, βελτιώνεται και η ροή του αέρα στο πίσω μέρος. Αφού είμαστε στο θέμα “ροή αέρα” αξίζει να αναφέρουμε ότι η GT C διαθέτει το ενεργό σύστημα διαχείρισης του αέρα, Airpanel με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα που ανοίγουν ή κλείνουν ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Όπως και οι υπόλοιπες GT, έτσι και η GT C διαθέτει διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς, ενώ τα εν λόγω ψαλίδια και τα μουαγέ εμπρός και πίσω είναι κατασκευασμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο ώστε να μειωθεί η μη-αναρτώμενη μάζα. Την ανάρτηση συμπληρώνει το AMG Ride Control ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο σύστημα που προσαρμόζει την απόσβεση του αμορτισέρ του κάθε τροχού ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου, την ταχύτητα και τις συνθήκες. Η GT C επωφελείται επίσης από την standard παθητική τετραδιεύθυνση που έκανε το ντεμπούτο της στην GT R και εξοπλίζει και την GT C Roadster ενώ από την GT R (και την GT S πριν από αυτήν) προέρχεται και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που ενσωματώνεται στο housing του κιβωτίου.

Όσον αφορά στην Edition 50 συγκεκριμένα, να προσθέσω ότι θα είναι διαθέσιμη μόνο σε 2 αποκλειστικά χρώματα: designo graphite grey magno και designo cashmere white magno. Εξωτερικά, θα διακοσμείται από λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμιο σε διάφορα σημεία του αμαξώματος ενώ εσωτερικά θα εξοπλίζεται με άφθονο δέρμα και microfibre. Η Edition 50 θα διαθέτει το AMG Interior Night Package και φυσικά, τα απαραίτητα σήματα.

Άφησα το powertrain τελευταίο επειδή σε αυτόν τον τομέα δεν είχαμε κάποια σημαντική αλλαγή. Η GT C, όπως και η GT C Roadster άλλωστε, κινείται από μία έκδοση του 4-λιτρου, twin-turbo V8 που αποδίδει 557 άλογα από τις 5.750 έως τις 6.750 σ.α.λ. και 680 Nm ροπής από τις 1.900 έως τις 5.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται δε με το κλασικό 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με αποτέλεσμα το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 3.7 δευτερόλεπτα και η τελική να είναι 317 km/h.

Όμως οι μηχανικοί έβαλαν το χέρι τους και στις απλές GT και GT S. Απέκτησαν και αυτές την Panamericana γρίλια και τις Airpanel “ενεργές” εισαγωγές. Η βασική, GT, αποδίδει πλέον 476 ίππους και 630 Nm ροπής ενώ η GT S, 522 ίππους και 670 Nm ροπής. Οι μοναδικές αλλαγές πέραν αυτών σε αυτό το ήπιο facelift, έχουν να κάνουν με την προσθήκη δύο πακέτων στον προαιρετικό εξοπλισμό: το AMG Interior Night Package και το AMG Exterior Carbon Fiber Package. Η Mercedes δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τιμές, αλλά λέει ότι η Edition 50 έκδοση θα περιοριστεί σε 50 coupe και 50 roadsters.

Leave a Reply