Nέο Ford Kuga. Αλλαγές με νόημα και πολύ ουσία

Η κατηγορία των μεσαίων οχημάτων ελευθέρου χρόνου, έχει πάρει πραγματικά φωτιά με τη μία αυτοκινητοβιομηχανία μετά την άλλη να παρουσιάζει είτε ανανεωμένο, είτε καινούριο, είτε ακόμη να κάνει και ντεμπούτο στη κατηγορία μέσω του μοντέλου της. Από τη μία λοιπόν έχουμε να κάνουμε με καινούριους «παίκτες» των οποίων οι προτάσεις είναι πραγματικά αξιόλογες και διεκδικούν επάξια ένα μέρος από το συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο της κατηγορίας, ενώ από την άλλη είναι οι παραδοσιακοί πρωταγωνιστές οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι διατεθειμένοι να αφήσουν χώρο στους νέους, αλλά επιθυμούν να αυξήσουν και να εδραιώσουν τη κυριαρχία τους.

Και ένα τέτοιο μοντέλο είναι και το ανανεωμένο Kuga, με τη Ford να προχωράει στη μεγάλη και απολύτως σωστή κίνηση να του τοποθετήσει τον καινούριο 1500άρη diesel κινητήρα με τους 120 ίππους, προκειμένου να το καταστήσει άκρως ανταγωνιστικό. Και εκεί ήταν που επικεντρώθηκε και η παρουσίαση του αυτοκινήτου από τους ανθρώπους της Ford Motor Ελλάς. Φυσικά όπως σε κάθε ανανέωση έτσι και εδώ, οι αλλαγές σε αισθητικό, λειτουργικό αλλά και τεχνολογικό επίπεδο δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και μάλιστα όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια είναι πολλές και εξαιρετικά σημαντικές.

Και από αυτές θα ξεκινήσουμε. Από τις αλλαγές, μικρές μεν χαρακτηριστικές δε, στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, το οποίο εντάσσεται και αυτό στη νέα οικογενειακή ταυτότητα των οχημάτων ελευθέρου χρόνου της Ford, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί τόσο από το μικρότερο Ecosport, όσο βεβαίως και από το μεγαλύτερο Edge. H τραπεζοειδής μάσκα με τη μικρή κυψελοειδή εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα,  τα νέα φωτιστικά σώματα , με λαμπτήρες τεχνολογίας LED, καθώς και οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου των 17,18 και 19 ιντσών, συνθέτουν την ανανεωμένη εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου, με τις διαστάσεις να παραμένουν ακριβώς ίδιες με το απερχόμενο μοντέλο.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga το βασικότερο χαρακτηριστικό που θα παρατηρήσει κανείς είναι η μεγάλη οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία φιλοξενεί το νέο σύστημα SYNC3 της Ford, μέσω του οποίου μπορείτε να συνδέσετε το «έξυπνο» τηλέφωνό σας, να έχετε φωνητικό χειρισμό διαφόρων λειτουργιών.  Για το iPhone διατίθεται το λογισμικό Apple CarPlay και για Android το Android Auto. Από εκεί και πέρα η ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ενώ αντίστοιχα άκρως ικανοποιητική είναι και η προσφερόμενη εργονομία. Τα σημαντικότερα νέα και τα ποιο ουσιαστικά προέρχονται από τον τομέων των μηχανικών συνόλων και πιο συγκεκριμένα από την απόφαση της Ford να τοποθετήσει στο ανανεωμένο Kuga τον 1500άρη diesel κινητήρα με τους 120 ίππους αλλά μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση. Επιπλέον και σε ότι αφορά στα μηχανικά σύνολα πετρελαίου υπάρχει και ένας δίλιτρος σε δύο εκδόσεις με 150 και 180 ίππους ο οποίος συνδυάζεται και με τετρακίνηση αλλά και με αυτόματο κιβώτιο powershift. Για τους λάτρεις της βενζίνης, οι οποίοι αυξάνονται συνεχώς, υπάρχει ο γνωστός 1500άρης Ecoboost σε δύο εκδοχές με 150 και 180 ίππους με τη πιο ισχυρή μάλιστα να συνδυάζεται και με τετρακίνηση αλλά και με αυτόματο κιβώτιο έξη σχέσεων.

Το Kuga διαθέτει φυσικά και πλειάδα ηλεκτρονικών τεχνολογιών, όπως  το Perpendicular Parking για παρκάρισμα χωρίς τη χρήση του τιμονιού, το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων Active City Stop, το Adaptive Front Lighting που ρυθμίζει το φωτισμό των φώτων bi-xenon, το Hands-Free Liftgate για άνοιγμα της πίσω πόρτας χωρίς χέρια, το Cross Traffic Alert, το Park-Out Assist και το τελευταίας γενιάς Ford MyKey που επιτρέπει τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου για νεότερους ή άπειρους οδηγούς (με περιορισμό τελικής ταχύτητας, απαγόρευση απενεργοποίησης συστημάτων ευστάθειας, περιορισμό έντασης στερεοφωνικού ή απενεργοποίησή του αν οι επιβάτες δεν χρησιμοποιούν ζώνες ασφαλείας).

Κατά τη διάρκεια της Πανελλήνιας παρουσίασης του ανανεωμένου Ford Kuga, είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε για περίπου 700 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο. Από εθνική οδό, μέχρι κλειστό επαρχιακό κομμάτι με στροφές, αλλά και εκτός δρόμου σε μία εξαιρετική και πολύ προσεκτικά επιλεγμένη διαδρομή η οποία ήταν σε θέση να αναδείξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αρετές του αυτοκινήτου και κυρίως την ανάρτησή του. Στη διάθεσή μας είχαμε, όπως ήταν φυσικό, την έκδοση με το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων στη σπορ έκδοση ST line, που πέρα της αισθητικής πλευράς, σημαίνει σφιχτότερες αναρτήσεις και 18άρες, πανέμορφες είναι η αλήθεια, ζάντες. Η πρώτη εντύπωση από τον κινητήρα, είναι αυτή που δημιουργείται σε κάθε μοντέλο της Ford το οποίο έχει «γράψει» λιγότερα από δέκα χιλιάδες χιλιόμετρα. Ότι δηλαδή είναι ακόμη «σφιχτός» και δεν δίνει αυτά που μπορεί να δώσει. Μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό ήταν πιο έντονο, καθώς μόλις είχα «κατέβει» από ένα C-Max με το ίδιο μηχανικό σύνολο, μετά από μία συμβίωση σχεδόν 2000 χιλιομέτρων.

Ξεκινώντας από Αθήνα με κατεύθυνση τον Παρνασσό, ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε στη πολύ προσεγμένη ποιότητα κύλισης αλλά και στην έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων. Επιπλέον παρά τον ιδιαίτερα ισχυρό άνεμο που επικρατούσε, το Kuga δεν επηρεαζότανε στο ελάχιστο, προσφέροντας ένα πολύ ισχυρό αίσθημα ασφάλειας. Στην επαρχιακή οδό, απέδειξε πως πρόκειται για ένα γνήσιο Ford. Άμεσο και κοφτερό τιμόνι, πλαίσιο και αναρτήσεις που «φωνάζουν» πως είναι σε θέση να διαχειριστούν πολύ μα πολύ περισσότερη ισχύ. Αφήνοντας την άσφαλτο και μπαίνοντας στο «πατημένο» και λασπωμένο χώμα, αρχίζουν οι εξαιρετικά ευχάριστες εκπλήξεις – διαπιστώσεις. Ενώ λοιπόν οδηγούμε την έκδοση ST Line, πηγαίνουμε κάπως φυλαγμένα στην αρχή, καθώς ο παραμικρός «τραυματισμός» εκτός από τον εγωισμό μας, θα πλήγωνε και τα αυτιά μας από τη γκρίνια του αντιπροσώπου στον οποίο άνηκε το αυτοκίνητο. Μετά τα πρώτα, λίγα μόλις μέτρα, διαπιστώνουμε πως η ανάρτηση όχι μόνο δεν «κοπανάει» αλλά καταπίνει τις λακκούβες με τρόπο μαγικό. Ανεβάζουμε ρυθμό, με τη προτροπή και του PR της Ford, ο οποίος μπορεί να άλλαξε μεριά αλλά δεν ξέχασε τη τέχνη του γράφειν και κυρίως του οδηγείν, ενώ διδάσκει και ουσία στις παρουσιάσεις, και η έκπληξη μεγαλώνει. Νερολακκούβες και ανωμαλίες «φεύγουν» κάτω από τις ρόδες του kuga εντελώς ανεπαίσθητα και απροβλημάτιστα, με τη λάσπη να απλώνεται και να ομορφαίνει το αμάξωμα. Αν έβγαινε και το ESP, τόσο η δική μας απόλαυση όσο και η λάσπη στο αυτοκίνητο θα ήταν πολλαπλάσια.

Μετά τη στάση για ανασυγκρότηση, πήραμε το αυτοκίνητο και ακολούθησαν άλλα 350 χιλιόμετρα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, όπου έγιναν και οι απαραίτητες σκέψεις – διαπιστώσεις. Ναι το ανανεωμένο Kuga εξακολουθεί να είναι ένα γνήσιο Ford σε ότι αφορά το οδηγικό κομμάτι, με τη κορυφή της κατηγορίας να του ανήκει. Η κίνηση της εταιρίας να του τοποθετήσει τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι απολύτως σωστή, ειδικά για την ελληνική πραγματικότητα. Παρότι προσθιοκίνητο, δεν θα πεί όχι στο χώμα και στη λογική εκτός δρόμου κίνηση, όπως ήταν το κομμάτι της παρουσίασης, που πολύ σωστά είχε επιλέξει ο Αντώνης Στοιβαχτάρης, να οδηγήσουμε. Ναι η τιμή των 22095 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η, πλήρης εξοπλισμού, έκδοση business, με κινητήρα βενζίνης είναι πολύ σωστά τοποθετημένη τόσο ως απόλυτη τιμή, όσο και σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μειονεκτήματα θα μου πείτε δεν έχει! Θα περιμένω τη συμβίωση και θα τα αναζητήσω εναγωνίως, διότι η αλήθεια είναι πως και εγώ προβληματίστηκα. Εις το επαναοδηγείν λοιπόν…

 

Απάντηση