Alfa Romeo Giulietta MY2016 1.6 JTDm-2. Αναβαθμισμένη και όπως πάντα, ελκυστική

Ακόμα και τόσα χρόνια μετά, η Giulietta τραβά τα βλέμματα

Αυτή την περίοδο, μπορεί να μονοπωλούν το ενδιαφέρον οι νέες προτάσεις της Alfa Romeo, όμως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε τους «παλιούς» της γκάμας. Ιδίως όταν αυτοί ανανεώνονται σε μία προσπάθεια να προσφέρουν τα μέγιστα όσον αφορά στις πωλήσεις, πριν αποσυρθούν/αντικατασταθούν. Ο λόγος, για την Alfa Romeo Giulietta που εδώ και μερικούς μήνες κυκλοφορεί με νέο look. Πρόσεξε όμως! Κανείς δεν μιλάει για facelift… ούτε εμείς, ούτε οι Ιταλοί. Δεν πρόκειται για διαφορετικό άνθρωπο. Πρόκειται για το ίδιο άτομο, με νέο «μακιγιάζ». Το θέμα είναι κατά πόσον οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι αρκετές για να παραμείνει η Giulietta σχετική ή αν σιγά-σιγά το εν λόγω μοντέλο χάνει έδαφος έναντι του πολύ «δυνατού» και σε  γενικές γραμμές νεότερου ανταγωνισμού.

Μην την λες facelift!

Ενώ το δελτίο τύπου αναφέρεται στο αυτοκίνητο ως «Νέα Giulietta», η ανανέωση του μοντέλου είναι κλασική περίπτωση «model year» και όχι facelift. Αυτό σημαίνει ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι μικρές και στοχευμένες με στόχο αφενός το φρεσκάρισμα της εμφάνισης και αφετέρου την συνέχιση της εταιρικής ταυτότητας όπως διαμορφώθηκε από τα νεότερα μοντέλα (Giulia & Stelvio) και στα μικρότερα. Ποιες είναι όμως αυτές οι αλλαγές; Η συντριπτική πλειοψηφία τους, εντοπίζεται σχετικά εύκολα στο εμπρός μέρος. Με ελάχιστη προσπάθεια, θα παρατηρήσει κάποιος τον ελαφρώς διαφορετικό προφυλακτήρα, τη νέα γρίλια με τις μεγαλύτερες κυψέλες και τα φωτιστικά σώματα με τον σκουρόχρωμο καθρέπτη.

Πολύ διακριτικές οι αλλαγές πίσω

Στο πίσω μέρος από την άλλη, θα πρέπει να είσαι περισσότερο παρατηρητικός, αφού οι μοναδικές αλλαγές έχουν να κάνουν με την απόληξη της εξάτμισης και την διαφορετική γραμματοσειρά στο λογότυπο που σημειωτέον, μεταφέρθηκε και πλέον τοποθετείται κάτω από το δεξί φωτιστικό σώμα. Όσον αφορά στο εσωτερικό δε, μην περιμένεις κάτι περισσότερο από νέες επενδύσεις και το γνώριμο πλέον σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης Uconnect που συνδυάζεται με οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Ευπρόσδεκτες αλλαγές, αλλά όχι κοσμογονικές.

Πετρελαιοκίνητη με 120 άλογα…

Στην διάθεση μας είχαμε τη «Νέα Giulietta» με τον 1600άρη JTDm-2, υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος δεν συνδυαζόταν με το TCT, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της φίρμας, αλλά με ένα συμβατικό, 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο. Θα θέλαμε να δοκιμάσουμε τον συνδυασμό που έκανε ντεμπούτο με την ανανέωση του μοντέλου, αλλά όπως έλεγαν και οι Stones, you can’t always get what you want… «Alfa Romeo με diesel κινητήρα;» σε ακούω ήδη να φωνάζεις και η απάντηση μου είναι: ναι! Γιατί ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας είναι λίγο πιο ξεχωριστός από τους υπόλοιπους. Τα 120 άλογα και τα 280 Nm ροπής που γίνονται 320 Nm στο πρόγραμμα Dynamic μπορεί να μην ακούγονται εντυπωσιακά, αλλά ο 1600άρης diesel με τον άμεσο ψεκασμό MultiJet 2 και το turbo μεταβλητής γεωμετρίας έχει διπλή προσωπικότητα.

Όταν επιθυμείς οικονομία και χαλαρότητα, έχεις τον διακόπτη του DNA στο Natural και εκμεταλλεύεσαι την άφθονη ροπή που είναι διαθέσιμη στις 1.500 σ.α.λ. Πιο κάτω, ο κινητήρας είναι ληθαργικός και δεν φαίνεται να ευχαριστιέται την ζωή, αλλά από τις 1.300 σ.α.λ. περίπου, ξυπνάει και ξυπνάει γρήγορα. Σε χαμηλούς ρυθμούς πάντως, η Giulietta στο σύνολο

Natural στο DNA για… χαλαρή οδήγηση

της δεν είναι ακριβώς εκτός στοιχείου, αλλά δεν είναι και ακριβώς… απολαυστική. Ενώ οι Ιταλοί δεν αναφέρουν αλλαγές στην ανάρτηση ή το πλαίσιο, η ποιότητα κύλισης εμφανίζεται βελτιωμένη σε σύγκριση με το παρελθόν ενώ ο κινητήρας δεν είναι ενοχλητικός ούτε σε επίπεδο κραδασμών, ούτε σε επίπεδο θορύβου. Αυτά είναι τα καλά. Τα κακά είναι ότι σε χαμηλές ταχύτητες, η ανάρτηση σε συνδυασμό με τους 18άρηδες τροχούς και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δυσκολεύονται στις αμέτρητες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Η συναρμογή μοιάζει να έχει βελτιωθεί αλλά χωρίς να ξεφεύγει από τον μέσο όρο της κατηγορίας και η ποιότητα των υλικών σε ορισμένα σημεία -κυρίως χαμηλά όπως για παράδειγμα γύρω από τον λεβιέ των ταχυτήτων και στο κάτω μέρος των θυρών- είναι κάτω από αυτόν. Τέλος, οι μπροστά επιβάτες δεν θα έχουν θέμα με τους χώρους αλλά το ίδιο δεν μπορεί να πει κανείς και για τους πίσω.

…που διαπρέπει στην sport οδήγηση

Όλα αυτά όμως, ξεχνιούνται όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί. Με τον όμορφο διακόπτη του DNA ενεργοποιείς το πρόγραμμα Dynamic και η Giulietta… αλλάζει. Το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ, ο κινητήρας γίνεται πιο άμεσος, το Q2 ηλεκτρονικό διαφορικό «περιορισμένης ολίσθησης» ενεργοποιείται και τα φρένα αποκτούν προφόρτιση. Εκεί η Alfa Romeo μοιάζει να είναι στο στοιχείο της και ο πετρελαιοκινητήρας δεν αφαιρεί από την εμπειρία αφού φαίνεται πρόθυμος

Και Dynamic για πιο… γρήγορες βόλτες

ακόμα και στο στροφάρισμα κοντά στα κόκκινα. Παρότι τα 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ. του JTDm-2 θέλουν προσοχή, τα περιθώρια πρόσφυσης του εμπρός μέρους είναι κάτι παραπάνω από υψηλά και το τιμόνι που μέχρι πριν λίγο φαινόταν υπερβολικά «γρήγορο», τώρα μοιάζει ιδανικό. Θα μπορούσε να είναι λίγο περισσότερο επικοινωνιακό, αφού δεν μεταφέρει όλες τις πληροφορίες στα χέρια του οδηγού, αλλά αυτό είναι μικροπαράπτωμα… σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις «νεκρό». Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι σαφής και όσο πρέπει σφιχτός ενώ το σύστημα πέδησης δεν έδειξε ιδιαίτερα σημάδια κόπωσης παρά την παρατεταμένη πίεση ακόμα και σε κατηφορικό, στριφτερό δρόμο. Σε γενικές γραμμές, η οδική συμπεριφορά της Ιουλιέττας είναι ουδέτερη ενώ αν το επιθυμείς, μπορείς να παίξεις και με τον πίσω άξονα για καλύτερο πλασάρισμα – τουλάχιστον μέχρι το σημείο που επιτρέπουν οι ηλεκτρονικοί «κεχαγιάδες». Οφείλω ωστόσο να σημειώσω ότι ο τρόπος με τον οποίο επεμβαίνουν οι εν λόγω κεχαγιάδες αποτελεί μελανό σημείο στην γρήγορη οδήγηση. Θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο ομαλά καθώς επαναφέρουν οδηγό και αυτοκίνητο στην τάξη.

Ναι μεν αλλά!

Το θέμα με την Giulietta όμως είναι βαθύτερο από τα άγαρμπα ηλεκτρονικά. Είναι βαθύτερο, γιατί αφήνει μία νοητή, γλυκόπικρη γεύση. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι το Ιταλικό hatchback, στην πιο πρόσφατη εκδοχή του είναι σαφώς βελτιωμένο σε σύγκριση με το παρελθόν. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το γεγονός ότι εμφανισιακά, τολμά και ξεχωρίζει – ιδίως με το πακέτο Veloce που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής. Εκπληκτικός ο συνδυασμός του Grigio Magnesio ματ γκρι χρώματος με τις κόκκινες λεπτομέρειες. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι οδηγικά, δεν έχει να πει κάτι ή ότι υπολείπεται σε δυναμισμό, αμεσότητα ή πάθος. Όμως μιλάμε για ένα μοντέλο με 7 χρόνια στην πλάτη του, σε μία από τις πλέον ανελέητες κατηγορίες και πρέπει να κριθεί συνολικά.

Γιατί για κάθε άψογο turn-in σε κάποια βουνίσια στροφή, σκέφτομαι εκείνους τους φθηνούς διακόπτες στο τιμόνι που κάνουν εκείνον τον φρικτό, οριακά «80ies» πλαστικό ήχο όταν τους χρησιμοποιείς. Για κάθε αλλαγή ταχύτητας στα κόκκινα –ναι, ακόμα και στον diesel που δεν λαχανιάζει– σκέφτομαι την μικρή πόρτα του χώρου αποσκευών και πόσο ψηλά πρέπει να σηκώσω ό,τι κουβαλάω για να το βάλω μέσα. Για κάθε παρατεταμένη στροφή που η Giulietta παίρνει βιδωμένη στην άσφαλτο και χωρίς να πτοείται ιδιαίτερα από ανωμαλίες του δρόμου, σκέφτομαι το περίεργο start/stop σύστημα που θέλει να πας με τα νερά του ενώ θα έπρεπε να περνά απαρατήρητο. Μην με παρεξηγείς. Δεν είμαι αρνητικός απέναντι στη Νέα Giulietta. Η προσθήκη του Uconnect και της οθόνης αφής αναβάθμισε την καμπίνα, η εργονομία είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα, τα υλικά από την «μέση» και πάνω είναι πολύ καλά, η οικονομία καυσίμου του Euro6 κινητήρα με τις εκπομπές CO2 στα 103 gr/km δεν είναι στα επίπεδα που ισχυρίζεται η Alfa Romeo ότι είναι, αλλά δεν είναι κακή –μέση κατανάλωση σε 600 μικτά χιλιόμετρα λίγο κάτω από 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα-, για την οδική συμπεριφορά σου είπα… Υπάρχει όμως ένα «αλλά» που μου τριβελίζει το μυαλό. Ένα «αλλά» που ενώ απόλαυσα την συμβίωση μου με την Giulietta, δεν μπορώ να αγνοήσω δεδομένου του χαρακτήρα των μειονεκτημάτων. Γι’ αυτό θα σου πω ότι λέω πάντα. Ο λόγος κανενός δοκιμαστή δεν είναι Ευαγγέλιο. Πήγαινε και δοκίμασε το αυτοκίνητο για να σχηματίσεις προσωπική άποψη. Στην τελική, αυτό το «αλλά» που λέω, εσύ μπορεί να είσαι σε θέση να το αγνοήσεις.

  • Σχεδιασμός
  • Αίσθηση στη γρήγορη οδήγηση
  • Σύστημα πέδησης
  • Συνολική αναβάθμιση σε σύγκριση με το παρελθόν
  • Χώροι για τους πίσω επιβάτες
  • Άνεση
  • Απτή ποιότητα στα σημεία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ.
Ίπποι 120
0-100 10,0″
Τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5,9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 103 γρ/χλμ

Απάντηση